More stories

‘Interactieve mobiele campagnes zorgen voor hogere CTR’

De Click Through Ratio (CTR) van mobiele advertenties met een interactief element is ruim twee keer hoger dan die zonder interactief element. En het aantal campagnes op smartphone en tablet is aanzienlijk hoger in de app dan in de mobiele browser. Dat zijn enkele van de conclusies van een eerste benchmark rapport van Weborama dat zich specifiek richt op mobiel adverteren in Nederland.

Online advertising

CupoNation (Rocket Internet) koopt Imbull

CupoNation, een bedrijf van Rocket Internet, koopt het Nederlandse kortingsbonnenbedrijf Imbull, bekend van sites als Kortingscodel.nl en Actiecode.nl.

Online advertising

Rich media marktplaats Justpremium steekt de oceaan over

De marktplaats voor rich media Justpremium, enkele jaren terug opgezet door het Nederlandse AdRepublic, opent eind deze week haar eerste kantoor in New York. Eerder waren er al vestigingen in Londen, Hamburg, Madrid en Dubai.

Marketing

Instagram in 2017 goed voor 2,81 miljard dollar aan reclame-inkomsten

Instagram zal dit jaar flink groeien. De digitale foto- en videoapp haalt dit jaar wereldwijd 595 miljoen dollar op met mobiele reclame inkomsten. En tegen 2017 zal het bedrijf goed zijn voor maar liefst 2,81 miljard dollar.

Online advertising
Premium

‘Instagram naar 10 procent van advertentieomzet Facebook’

Instagram neemt binnen twee jaar tien procent van de totale omzet van Facebook voor zijn rekening, oftewel 2,81 miljard dollar. Dat voorspelt eMarketer. Dit jaar is de advertentie-opbrengst van Instagram al goed voor 595 miljoen dollar.

Marketing

Gmail Sponsored Promotions: van bѐta tot nieuwe AdWords feature

In februari publiceerden wij vol enthousiasme een blogartikel over de zes highlights in Google AdWords-features in 2014 zoals door de zoekreus aan AdWords toegevoegd, en een vooruitblik op 2015. Over mijn persoonlijke nummer 1 mochten wij voorheen nog niet bloggen, maar wél testen – één van de voordelen van het Google partnerschap. Maar nu is het zover: Google’s Gmail Sponsored Promotions (GSP) komt naar verwachting op 27 juli uit de bѐta! Wat is het? Hoe herken je GSP-uitingen? Wat maakt het tot mijn nieuwe favoriete AdWords-feature?

Advertentiemarkt koelt af, online blijft groeien

De wereldwijde advertentiemarkt staat onder druk, maar het internet zal er maar weinig van merken. Er wordt dit en volgend jaar 12 tot 16 procent meer uitgegeven aan digitale advertenties. Dat verwacht in elk geval het Britse bureau Warc.

Marketing

Infographic: De barometer van digitale marketing

Kenshoo, een marketingpartner van Facebook, blikt terug op online marketing van het afgelopen kwartaal in een groot aantal landen, en constateert een aantal ontwikkelingen: uitgaven aan mobiele marketing (tablet en smartphone) stegen 167 procent, kost per klik daalde 12 procent voor sociale media en 4 procent voor zoekadvertenties, sociale impressies lopen ten opzichte van vorig jaar enorm terug, maar sociale kliks stijgen 129 procent.

Marketing

Zeker 5000 apps frauderen met advertenties

Zeker vijfduizend mobiele apps frauderen met advertenties. Dat stelt het bedrijf Forensiq in een nieuwe studie Mobile Device Hijacking. Nog voordat de apps worden geopend, roepen ze al advertenties op.

Marketing

Dalende resultaten Tradedoubler

Tradedoubler laat weer dalende cijfers zien in de resultaten over het afgelopen kwartaal. Desondanks belooft directeur Matthias Stadelmeyer beterschap richting het einde van het jaar, als de nieuwe producten op de markt komen.

Online advertising
Premium

Display advertising blijft online advertentiemarkt boosten

De uitgaven aan online advertenties nemen toe. Zowel mobiel (49 procent) en sociale platforms (43 procent) als programmatic (40 procent) en online video (26 procent) laten in het eerste kwartaal van dit jaar dubbele groeicijfers zien. Maar de totale groei (8,9 procent) is volgens uitgevers wel minder dan vorig jaar.

Marktplaats krijgt zijn adverteerders maar niet op mobiel

Bijna de helft van de bezoekers van Marktplaats.nl komt op de site via zijn mobiele telefoon. Betalende adverteerders hebben echter geen gevoel bij het mobiele kanaal en geven er hun geld schoorvoetend uit, concludeert Marktplaats in een onderzoek.

Online advertising
Premium

Kijktijd YouTube stijgt 60 procent

“We vinden de tv-ervaring opnieuw uit voor het digitale tijdperk”, zegt Google-directeur Omid Kordestani dapper in de toelichting op zijn kwartaalcijfers.

Online advertising

Sanoma geeft winstwaarschuwing

Uitgeverij Sanoma stelt de winstverwachting voor de middellange termijn naar beneden bij. De prestaties op de thuismarkt vallen tegen en er is geen zicht op verbetering.

Online advertising

CoolCat vergroot bereik via Zanox

Kledingmerk CoolCat gaat in zee met performance advertising-netwerk Zanox om zijn bereik te vergroten. Het Nederlandse bedrijf krijgt toegang tot een breed netwerk van fashionuitgevers en -bloggers.

Marketing