More stories

Vimeo en Samsung kiezen voor eigen vorm van gesponsorde videocontent

Merken die een groot publiek hopen te vinden voor hun online commercials, kloppen al gauw aan bij YouTube – de plek voor videoadvertenties. Vimeo weigert tot op heden dit advertentiemodel in te zetten.

Native advertising

Adblockers zijn nu te omzeilen door adverteerders en uitgevers

Adblockers zijn voor adverteerders, netwerken en uitgevers een steeds groter probleem. De programma’s waarmee online advertenties aan het zicht worden onttrokken, zorgen ervoor dat zij jaarlijks miljarden euro’s aan inkomsten mislopen. Hoe groot is dit probleem eigenlijk voor de Nederlandse markt? En is er een oplossing nu we de adblockers technisch gezien kunnen omzeilen?

Marketing

Piet-Hein Kerkhof krijgt leiding Criteo Scandinavië

Piet-Hein Kerkhof promoveert in de gelederen van Criteo en krijgt naast de verantwoordelijkheid over de Benelux-markt nu ook die over Scandinavië erbij.

Online advertising

Investeerder Axel Springer zoekt concurrentie Blendle

Het lijkt erop dat Axel Springer de confrontatie zoekt met Blendle, het bedrijf waar de Duitsers vorig jaar nog een miljoen in investeerden. De uitgever begint een grote reclamecampagne rondom zijn iKiosk.

Marketing

Microsoft stapt uit advertentiemarkt, AppNexus neemt Benelux over

America Online (AOL) neemt de advertentie activiteiten van Microsoft over van Microsoft en het bedrijf verruilt Google voor Bing voor zijn zoekmachine. Dat hebben beide bedrijven gisteren bekend gemaakt. De Benelux markt komt terecht bij AppNexus.

Marketing

Maatregelen Google tegen onopzettelijke kliks op advertenties

Google heeft maatregelen genomen die het per ongeluk op advertenties klikken moet tegengaan. Op die manier worden niet alleen adverteerders gespaard, maar ontstaat er ook minder irritatie bij gebruikers.

Online advertising

Daniëlle Bol nieuwe leiding Tradedoubler Benelux

Tradedoubler wil zijn positie in Nederland verstevigen en uitbreiden en stelt Daniëlle Bol aan om het beleid uit te voeren.

Online advertising

Affiliprint breidt uit naar België

Affiliprint, dat aan offline affiliate marketing doet, opent een kantoor in Mechelen en betreedt daarmee de Belgische markt.

Online advertising

Hoe haal je als merk het maximale uit video’s op social media?

Ik vertel niets nieuws als ik zeg dat video’s op social media in de lift zitten. Dat is niet verwonderlijk: je kunt met video’s gemakkelijk een boodschap én een gevoel meegeven. Steeds meer merken gebruiken dan ook video’s op social media, al dan niet voor advertising-doeleinden. Twitter en Facebook spelen hierop in door hun platforms daarnaar te vormen. Hoe doen zij dat? Hoe kun je als merk hiermee omgaan?

Contentmarketing

10 miljoen dollar voor bestrijding ad blockers

Het verzet tegen ad blockers, browserextensies die advertenties tegenhouden, gaat een volgende fase in. Een voormalige Google manager heeft 10 miljoen dollar opgehaald voor een nieuwe aanpak van ad blockers.

Marketing

Amazon start reclamedienst voor Duitse verkopers

Amazon start een dienst waarmee shops die verkopen op het e-commerceplatform reclame kunnen maken voor hun producten.

Retail

Reclameprijzen YouTube maken tijdelijke duikvlucht

Nederlandse adverteerders kunnen in de zomermaanden voor een dubbeltje op de eerste rij zitten als ze reclameruimte op YouTube inkopen. De views stijgen maar de vraag naar reclameruimte daalt.

Online advertising

Criteo opensourcet klikdatabase voor onderzoek

Reclametechnologiebedrijf Criteo publiceert een terabyte aan klikdata onder een opensourcelicentie. Onderzoekers krijgen hiermee de gelegenheid lerende algoritmes te maken en verbeteren.

Online advertising

Alternate.nl stopt met Beslist.nl

Een van de grotere online elektronicawinkels van Nederland, Alternate.nl uit Ridderkerk, trekt al zijn producten terug van Beslist.nl. De vergelijker is te duur geworden.

Marketing

Het nieuwe CPC-model van Beslist.nl: bevindingen na de eerste week

Per 1 juni is het nieuwe CPC-model van Beslist.nl ingegaan. Webwinkels rekenen nu af per outklik van de consument naar hun webshop. Beslist.nl neemt daarmee voorlopig afscheid van het ingevoerde CPS-model en de al lang gehanteerde on-site pop-up kliks, als je nog op CPC afrekende. Voorlopig, want Beslist.nl laat weten hoogstwaarschijnlijk volledig over te stappen op CPS. Wanneer is nog onbekend.

Online advertising