Affiliprint breidt uit naar België
Affiliprint, dat aan offline affiliate marketing doet, opent een kantoor in Mechelen en betreedt daarmee de Belgische markt.
Affiliprint, dat aan offline affiliate marketing doet, opent een kantoor in Mechelen en betreedt daarmee de Belgische markt.
Ik vertel niets nieuws als ik zeg dat video’s op social media in de lift zitten. Dat is niet verwonderlijk: je kunt met video’s gemakkelijk een boodschap én een gevoel meegeven. Steeds meer merken gebruiken dan ook video’s op social media, al dan niet voor advertising-doeleinden. Twitter en Facebook spelen hierop in door hun platforms daarnaar te vormen. Hoe doen zij dat? Hoe kun je als merk hiermee omgaan?
Het verzet tegen ad blockers, browserextensies die advertenties tegenhouden, gaat een volgende fase in. Een voormalige Google manager heeft 10 miljoen dollar opgehaald voor een nieuwe aanpak van ad blockers.
Amazon start een dienst waarmee shops die verkopen op het e-commerceplatform reclame kunnen maken voor hun producten.
Nederlandse adverteerders kunnen in de zomermaanden voor een dubbeltje op de eerste rij zitten als ze reclameruimte op YouTube inkopen. De views stijgen maar de vraag naar reclameruimte daalt.
Reclametechnologiebedrijf Criteo publiceert een terabyte aan klikdata onder een opensourcelicentie. Onderzoekers krijgen hiermee de gelegenheid lerende algoritmes te maken en verbeteren.
Een van de grotere online elektronicawinkels van Nederland, Alternate.nl uit Ridderkerk, trekt al zijn producten terug van Beslist.nl. De vergelijker is te duur geworden.
Per 1 juni is het nieuwe CPC-model van Beslist.nl ingegaan. Webwinkels rekenen nu af per outklik van de consument naar hun webshop. Beslist.nl neemt daarmee voorlopig afscheid van het ingevoerde CPS-model en de al lang gehanteerde on-site pop-up kliks, als je nog op CPC afrekende. Voorlopig, want Beslist.nl laat weten hoogstwaarschijnlijk volledig over te stappen op CPS. Wanneer is nog onbekend.
Het betrekkelijk nieuwe Huren.nl zit na anderhalf jaar op driehonderdduizend bezoekers per maand en claimt een conversiepercentage van zestig procent.
Topposities in Google AdWords zijn duurder geworden. Maar ze presteren ook beter. Steeds meer Google-gebruikers klikken op de betaalde topposities in hun zoekresultaten. De reden? Een sterkere nadruk op de betaalde resultaten in de pagina-layout van Google. Maar het zorgt ook voor toegenomen concurrentie voor betaalde topposities.
De doorklikratio’s uit commerciële zoekresultaten (paid results) liggen hoger dan bij organische resultaten. Dat komt mogelijk door het feit dat betaalde resultaten steeds meer schermruimte afsnoepen van organische.
Sissie Hsiao gaat de mobiele advertentie-activiteiten van Google aansturen. Zij vervangt Jonathan Afterness, die een andere functie binnen het bedrijf krijgt.
De media-exploitant van de NPO, de STER, profiteert minder van de digitale mediagroei dan andere media. Dat heeft vooral technische oorzaken.
Een gerichte persoonlijke boodschap kun je ook met geprogrammeerde verkoop realiseren, in tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht. Hoe? Door creativiteit en technologie te koppelen en dynamische banners te gebruiken.
Internet verandert alles. Deze zin heeft u ongetwijfeld al honderden keren gehoord, tenzij u onder een steen heeft gelegen. Mensen praten graag over veranderingen, maar houden er zelf meestal niet erg van. Oude gewoonten zullen niet snel veranderen. Al beweren bedrijven vaak dat zij alles uit online media halen, houden zij veelal nog vast aan hun oude processen.