More stories

Affiliprint breidt uit naar België

Affiliprint, dat aan offline affiliate marketing doet, opent een kantoor in Mechelen en betreedt daarmee de Belgische markt.

Online advertising

Hoe haal je als merk het maximale uit video’s op social media?

Ik vertel niets nieuws als ik zeg dat video’s op social media in de lift zitten. Dat is niet verwonderlijk: je kunt met video’s gemakkelijk een boodschap én een gevoel meegeven. Steeds meer merken gebruiken dan ook video’s op social media, al dan niet voor advertising-doeleinden. Twitter en Facebook spelen hierop in door hun platforms daarnaar te vormen. Hoe doen zij dat? Hoe kun je als merk hiermee omgaan?

Contentmarketing

10 miljoen dollar voor bestrijding ad blockers

Het verzet tegen ad blockers, browserextensies die advertenties tegenhouden, gaat een volgende fase in. Een voormalige Google manager heeft 10 miljoen dollar opgehaald voor een nieuwe aanpak van ad blockers.

Marketing

Amazon start reclamedienst voor Duitse verkopers

Amazon start een dienst waarmee shops die verkopen op het e-commerceplatform reclame kunnen maken voor hun producten.

Retail

Reclameprijzen YouTube maken tijdelijke duikvlucht

Nederlandse adverteerders kunnen in de zomermaanden voor een dubbeltje op de eerste rij zitten als ze reclameruimte op YouTube inkopen. De views stijgen maar de vraag naar reclameruimte daalt.

Online advertising

Criteo opensourcet klikdatabase voor onderzoek

Reclametechnologiebedrijf Criteo publiceert een terabyte aan klikdata onder een opensourcelicentie. Onderzoekers krijgen hiermee de gelegenheid lerende algoritmes te maken en verbeteren.

Online advertising

Alternate.nl stopt met Beslist.nl

Een van de grotere online elektronicawinkels van Nederland, Alternate.nl uit Ridderkerk, trekt al zijn producten terug van Beslist.nl. De vergelijker is te duur geworden.

Marketing

Het nieuwe CPC-model van Beslist.nl: bevindingen na de eerste week

Per 1 juni is het nieuwe CPC-model van Beslist.nl ingegaan. Webwinkels rekenen nu af per outklik van de consument naar hun webshop. Beslist.nl neemt daarmee voorlopig afscheid van het ingevoerde CPS-model en de al lang gehanteerde on-site pop-up kliks, als je nog op CPC afrekende. Voorlopig, want Beslist.nl laat weten hoogstwaarschijnlijk volledig over te stappen op CPS. Wanneer is nog onbekend.

Online advertising
Premium

Huren.nl: ‘Zestig procent klikt door naar verhuurder’

Het betrekkelijk nieuwe Huren.nl zit na anderhalf jaar op driehonderdduizend bezoekers per maand en claimt een conversiepercentage van zestig procent.

Online advertising

Onderzoek: toppositie in AdWords duurder maar effectiever

Topposities in Google AdWords zijn duurder geworden. Maar ze presteren ook beter. Steeds meer Google-gebruikers klikken op de betaalde topposities in hun zoekresultaten. De reden? Een sterkere nadruk op de betaalde resultaten in de pagina-layout van Google. Maar het zorgt ook voor toegenomen concurrentie voor betaalde topposities.

Online advertising

Betere resultaten voor paid dan organic search in Google

De doorklikratio’s uit commerciële zoekresultaten (paid results) liggen hoger dan bij organische resultaten. Dat komt mogelijk door het feit dat betaalde resultaten steeds meer schermruimte afsnoepen van organische.

Online advertising

Nieuwe chef mobiele advertenties Google

Sissie Hsiao gaat de mobiele advertentie-activiteiten van Google aansturen. Zij vervangt Jonathan Afterness, die een andere functie binnen het bedrijf krijgt.

Online advertising

STER loopt achter met online exploitatie

De media-exploitant van de NPO, de STER, profiteert minder van de digitale mediagroei dan andere media. Dat heeft vooral technische oorzaken.

Online advertising

Creativiteit en programmatic gaan heel goed samen

Een gerichte persoonlijke boodschap kun je ook met geprogrammeerde verkoop realiseren, in tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht. Hoe? Door creativiteit en technologie te koppelen en dynamische banners te gebruiken.

Programmatic

Zomerkoopje bij online video: meer views, lagere kosten

Internet verandert alles. Deze zin heeft u ongetwijfeld al honderden keren gehoord, tenzij u onder een steen heeft gelegen. Mensen praten graag over veranderingen, maar houden er zelf meestal niet erg van. Oude gewoonten zullen niet snel veranderen. Al beweren bedrijven vaak dat zij alles uit online media halen, houden zij veelal nog vast aan hun oude processen.

Online advertising