More stories

‘Telecomaanbieders gaan mobiele reclame blokkeren’

Een aantal Europa telecomaanbieders zou in de loop van 2015 technologie inzetten om reclame te verwijderen van mobiele websites die hun klanten gebruiken.

Online advertising

‘Tv reclame in de verdrukking door online video’

De omzet in video-advertenties verdriedubbelt elke drie jaar. Dat stellen marktbureaus IHS en Vidiro. Zij verwachten een totale omzet van 13,8 miljard dollar in 2015. De ontwikkelingen gaan ten koste van tv-reclame.

Marketing

De koopflow van je concurrent doorbreken met ShopAds

ShopAds realiseert promotieruimte voor merken op de site van online retailers. “De relevantie van de context zorgt ervoor dat de effectiviteit van de campagne toeneemt. De CTR zijn echt substantieel hoger, richting de twee tot vier procent”, zegt Marieke Vollering van ShopAds.

Online advertising

‘Sitebeheerders verdienen steeds meer aan video’

Sitebeheerders ontlenen de helft van hun advertentieomzet aan mobiele video. Dat zegt Opera Mediaworks, misschien wel het grootste onafhankelijke mobiele video-advertentienetwerk, met 800 miljoen unieke bezoekers.

Marketing

Google maakt advertenties vingervriendelijk

Google heeft AdWords weer wat mobielvriendelijker gemaakt, dat wil zeggen meer gericht op het vegen met de vingers in plaats van muisklikken.

Attributie

Google bouwt datamanagementplatform

Google ontwikkelt een datamanagementplatform waarmee adverteerders ook data over hun eigen klanten, of andere bronnen, kunnen importeren en daarmee beter targeten.

Marketing

Sales Wildhitz naar BrandDeli

BrandDeli gaat de mediaexploitatie van online muziekzender Wildhitz verzorgen.

Online advertising

Adwords: meer mogelijk, maar beperkt gebruikt

Vorige week vond in Bologna het SEA event ADworld Experience plaats. Presentaties van interessante cases gaven een overzicht van de laatste mogelijkheden van voornamelijk Adwords. Eén van de sprekers was gerespecteerd Adwords autoriteit Brad Geddes. Tijdens de sessies en in een interview update hij ons over de stand van zaken: het Adwords platform wordt steeds uitgebreider, adverteerders laten kansen liggen en SEO blijft een rol spelen binnen search marketing.

Online advertising

Adverteerdersprogramma Spotify richt zich op stemming

Spotify rolt per 1 mei een nieuw adverteerdersprogramma uit genaamd Playlist Targeting, waarmee merken advertenties op gebruikerssegmenten kunnen afstemmen in de ruim anderhalf miljard afspeellijsten.

Online advertising

Eric Kip (Blyk) naar Exterion Media Nederland

Eric Kip, de voormalige CEO van mobiel jongerenmerk Blyk, wordt algemeen directeur van buitenreclame-exploitant Exterion Media Nederland. Hij wordt de opvolger van Frank Hardenberg, die in oktober is opgestapt.

Marketing

IKEA over de kracht van Pinterest op DML

IKEA riep in het najaar van 2014 Nederlanders op om hun ideale slaap- en badkamer te creëren op Pinterest. Het meest inspirerende bord werd tot leven gebracht in de showroom van IKEA Amsterdam. Mark Ogertschnig licht deze IKEA campagne toe op Digital Marketing Live, op 3 juni in de Beurs van Berlage in Amsterdam.

Marketing

DMA Institute certificeert voor reclametransparantie

Het auditkantoor voor internetreclame DMA Institute gaat adverteerders en mediabureaus certificeren als ze aantoonbaar digitaal transparant zijn in hun werkwijze.

Marketing

Google: Programmatic buying komt naar televisie

Het zal nog een paar jaar duren, maar het staat volgens Google buiten kijf dat programmatic buying naar televisie komt. Adverteerders kopen dan reclameruimte op tv in via een openbare veiling.

YouTube lanceert nieuw advertentiemodel en advertentievrij kanaal

YouTube introduceert een nieuw interactief advertentieformaat voor zijn video’s, toch vooral met als doel om er meer geld aan te verdienen. YouTube betaalt adverteerders nu alleen uit als consumenten advertenties niet wegklikken. In het nieuwe formaat kunnen zij extra informatie aan video-advertenties toevoegen. Ook is de komst van een advertentievrij kanaal bevestigd.

Marketing

‘Facebook eist kwart van displaymarkt op in 2017’

Facebook zal een kwart van de Amerikaanse displaymarkt in handen hebben in 2017. Dat is 18,6 procent meer dan nu twee jaar geleden, aldus eMarketer. Google daarentegen levert fors in, het marktaandeel daalt naar 11,1 procent.

Facebook