Instagram zet poort open voor adverteerders
Instagram gaat zijn app openstellen voor alle adverteerders, en niet alleen voor een select aantal, zoals tot nu toe steeds het geval was. Ook kleinere adverteerders zijn welkom.
Instagram gaat zijn app openstellen voor alle adverteerders, en niet alleen voor een select aantal, zoals tot nu toe steeds het geval was. Ook kleinere adverteerders zijn welkom.
Webwinkels gaan vanaf vandaag bij Beslist.nl weer afrekenen per klik van de consument naar hun shop.
Het advertentiebedrijf Superfish, dat adware leverde aan Lenovo en daarvoor scherp werd bekritiseerd, stopt. De technologie krijgt een vervolg in een nieuwe onderneming JustVisual.
Recruitingspecialist VONQ uit Rotterdam opent een kantoor in Duitsland. Het bedrijf draait daar nu de meeste internationale campagnes voor zijn klanten.
Het bereik van videoplatform YouTube is enorm, de hoeveelheid content en de gemiddelde kijktijd nog steeds stijgende. Een uitgelezen kans voor het onder de aandacht brengen van een nieuwe propositie. Zo heeft video storytelling geleid tot directe verkopen van T-Mobile.
De uitgaven aan online advertising groeien de komende jaren stevig door. Internetreclame zal hierdoor in 2018 zelfs goed zijn voor bijna veertig procent van de totale Nederlandse advertentiemarkt.
De zichtbaarheid van display ads is op de mobiel vele malen groter dan op de desktop. En dat geldt voor bijna alle formats. Het verschil blijkt echter het grootst voor banners gemaakt in standaard HTML5: daarvan is de mobiele zichtbaarheid gemiddeld 79,3 procent in vergelijking met 48,4 procent voor de desktop.
Branche-organisatie IAB introduceert een speciaal lidmaatschapstarief voor startups. Het aantal startups in het digitale marketinglandschap blijft groeien en deze bedrijven zoeken connectie met andere spelers uit het vak.
Universiteit Gent lanceert het gameplatform reclamewijs.ugent.be, waarop jongeren uitgedaagd worden om hun reclamewijsheid te verhogen. Jongeren leren via deze games meer over online reclame, en met een quiz kunnen ze hun reclamewijsheid testen.
Mozilla gaat steeds een stapje verder met zijn advertentiestrategie. Het begon met het tonen van advertenties op een blanco pagina in de browser Firefox. Nu komen daar Suggested Tiles bij. Adverteerders kunnen gericht advertenties tonen op basis van de browsergeschiedenis van gebruikers.
Vincent Slot wordt de nieuwe sales director van online reclamebedrijf Adlantic. Hij volgt Michelle Theeuwen op.
De prijzen voor het beste interactieve werk van Nederland zijn gisteren uitgereikt tijdens de Dutch Interactive Awards 2015. En ja, het was weer een mooi feestje, vastgelegd door fotograaf Maurice Mikkers.
Er moet een nieuwe standaard komen om online videocommercials af te rekenen. Een video moet minstens vijftien seconden hebben gespeeld voordat een adverteerder ervoor hoeft te betalen.
Er wordt vaker gebruik gemaakt van folder-apps. Dit blijkt uit de NOM Folder Monitor 2015, uitgevoerd door onderzoeksbureau GfK, in opdracht van DDMA Businessgroep Verspreidingen, onder auspiciën van de NOM. Ten opzichte van vorig jaar is het gebruik van folder apps met 400.000 mensen toegenomen. De groei zit vooral in de groep van 20-49 jarigen.
Adverteerders gaven in 2014 voor 30,7 miljard euro uit aan reclame op digitale kanalen. Bij het huidige groeitempo wordt Online in 2015 het grootste reclamemedia, groter dan televisie.