L’Oréal lanceert platform voor micro-influencers
De Duitstalige markt is de eerste in de EU waar L’Oreal LOREALISTAR uitbrengt, een platform voor nano- en micro-influencers.
De Duitstalige markt is de eerste in de EU waar L’Oreal LOREALISTAR uitbrengt, een platform voor nano- en micro-influencers.
Steeds meer adverteerders in Nederland hanteren een social first-strategie. Dat is te zien aan de omvang van dit subsegment in de totale digitale reclametaart: +18 procent naar 967 miljoen euro.
NIMA heeft vandaag de shortlist bekendgemaakt van de NIMA Marketingprijzen 2024, de jaarlijkse verkiezing van de beste marketingorganisaties van Nederland. Negen bedrijven zijn genomineerd in drie categorieën: Small, Medium en Large. De winnaars worden op 12 juni bekendgemaakt tijdens de NIMA Marketing Day in DeFabrique in Utrecht.
Met de dreiging van een internationale handelsoorlog in het vooruitzicht worden Engelse adverteerders voorzichtiger met hun reclamebestedingen.
Shopping-app Temu heeft op 9 april alle Google Ads in de VS gestopt. Gevolg: de app keldert tot onzichtbare posities in de hitlijsten.
Advertentiefraude met malafide apps is een aanzienlijk probleem. Waarom lagen bureaus en adverteerders te slapen? En wat is eraan te doen?
Audioreclame blijft populair onder adverteerders. In het eerste kwartaal van 2025 investeerden zij 3,7% meer dan dezelfde periode vorig jaar. De totale bestedingen aan audioreclame kwamen daarmee uit op ruim 51 miljoen euro. Dat blijkt uit de nieuwste audioreclameomzetcijfers die Audify publiceert.
Producenten van radiocommercials leveren vanaf 15 april nieuwe radiocommercials aan via Audify Hub. Branche-organisatie Audify en de Nederlandse radiozenders werken hiervoor samen met MediaLab.
Het Britse Sonicbrand, naar eigen zeggen pionier op het gebied van audiobranding, breidt uit naar Nederland. Vanaf vandaag is Sonicbrand actief in Amsterdam.
Marktonderzoeker WARC stelt zijn verwachtingen voor de mondiale reclamemarkt naar beneden bij. Dit jaar wordt er waarschijnlijk tien miljard dollar reclamegeld niet uitgegeven, door de tarievenoorlog die internationale handel drukt.
Digitale marketingcampagnes worden vaak beoordeeld op basis van klikken en conversies. Dit doet echter geen recht aan de volledige impact van een campagne.
Het Belgische adtechbedrijf Proxistore heeft een reeks nieuwe klachten ingediend tegen de Amerikaanse zoekgigant. De start-up stapt daarnaast ook naar de Europese Commissie, meldt Datanews.
Voor Google zelf maakt het niets uit of ze nieuwsverhalen opnieuw in de zoekindex. Het weglaten van Europees nieuws in de zoekresultaten heeft nul komma nul effect op de advertentie-inkomsten.
Adverteren in de Google-zoekresultaten heeft maar op een beperkte doelgroep effect. Zeven op de tien Nederlanders zegt deze advertenties namelijk bewust over te slaan en dus alleen op organische resultaten te klikken. Wel is het voor bedrijven nog altijd van groot belang om bij de eerste tien zoekresultaten te staan. Een derde van de Nederlanders klikt namelijk vrijwel altijd op het eerste zoekresultaat. Een vergelijkbare groep komt zelfs nooit op de tweede pagina van Google, zo blijkt uit onderzoek van digital PR-bureau Tijd voor Publiciteit.
Cybercriminelen hebben via de Google Play Store honderden apps verspreid die besmet zijn met de Vapor-malware. Hiermee konden ze een grootschalige advertentiefraude-campagne uitvoeren, die dagelijks leidde tot ongeveer 200 miljoen frauduleuze advertentiebiedingen.