More stories

Premium

Criteo houdt omzet overeind door retailmedia

Technologiebedrijf Criteo zag de omzet in het derde kwartaal met vijf procent toenemen tot 469 miljoen dollar.

Marketing
Premium

Havas Media sluit aan op platform RetailMedia.One

Mediabureau Havas sluit in Nederland een strategische samenwerking met RetailMedia.One. Dat is eerder uit noodzaak dan uit luxe. Het nieuwe reclameformat staat nog in de kinderschoenen.

Marketing
Premium

ABN AMRO: Retailmedia groeit jaarlijks 100 miljoen

ABN AMRO denkt dat adverteerders elk jaar honderd miljoen euro extra gaan besteden bij, wat heet, retailmedia. Dat is reclameruimte bij webshops, apps en op digitale schermen in winkels. Daarmee promoten leveranciers de artikelen die ze in de betreffende winkels verkopen.

Marketing
Premium

WPP: Techbedrijven adverteren nóg minder

De tweede omzetwaarschuwing in drie maanden tijd van WPP. Het zijn vooral de techbedrijven in de VS die de hand op de knip houden en het resultaat van de reclamegigant drukken.

Marketing
Premium

‘Grote adverteerders negeren Twitter’

Er ligt een gapend gat tussen het woord van Twitter-baas Elon Musk en de feiten over adverteerders op de berichtendienst. Musk vertelt niet de waarheid, als de cijfers van een digitaal adviesbureau kloppen.

Online advertising

De cruciale keuzes van adverteerders anno 2023

Nepnieuws, AI en afhankelijkheid van Big Tech staan hoog op de agenda bij adverteerders en uitgevers. Beiden moeten anticiperen op veranderingen.

Online advertising
Premium

HEMA start eigen netwerk voor retailmedia

Leveranciers van HEMA kunnen vanaf vandaag reclame maken op de digitale beeldschermen in 280 winkels.

Marketing
Premium

Rechter beboet Criteo voor plaatsen trackingcookies

De rechtbank Amsterdam veroordeelt Criteo voor het zonder toestemming plaatsen van trackingcookies bij een particuliere gebruiker die daarover naar de rechter stapte.

Privacy

De kracht van contextueel adverteren en de impact op de merkperceptie

Contextueel adverteren in antwoord op advertentiemoeheid en het einde van third-party cookies: hyperrelevante en gepersonaliseerde advertenties.

Online advertising
Premium

Google verzet zich tegen mogelijke leeftijdscontroles in VS

Google verzet zich tegen mogelijke leeftijdscontroles als onderdeel van online veiligheidsvoorstellen van het Amerikaanse Congres. Utah heeft al een wet aangenomen die sociale mediabedrijven verplicht de leeftijd te verifiëren van gebruikers.

Online advertising
Premium

YouTube waarschuwt ook in Duitsland tegen adblockers

YouTube heeft de strijd tegen adblockers opgevoerd: Ook Duitse gebruikers krijgen sinds enkele dagen waarschuwingssignalen tegen het gebruik van adblockers in YouTube-video’s.

Online advertising
Premium

TikTok voert Search Ads in

TikTok lanceert een nieuwe advertentieformule binnen de pagina met zoekresultaten. Adverteerders kopen er bij opbod een positie voor hun reclamefilmpje.

Online advertising
Premium

Rotterdamse digitale OV-tunnelreclame gaat programmatic

Alsof de muren van de metrotunnels in Rotterdam enorme videoschermen zijn, zo komt nieuwe tecnologie voor de reizigers over. Deze wordt vanaf nu op programmatic exchanges aangeboden.

Programmatic
Premium

STER: herinvoer commerciële online reclame noodzakelijk

Het is verontrustend dat de STER, de reclame-exploitant van de NPO, geen reclame meer mag dragen voor commerciële partijen. Op lange termijn is het noodzakelijk om dat te veranderen. Directeur Frank Volmer heeft gefundeerde hoop daarop.

Online advertising
Premium

Ster: prijzen voor tv dalen, online blijft gelijk

De nieuwe tarieven bij Ster voor 2024 zijn bekend. In een online uitzending over ontwikkelingen in de mediawereld en nieuwe programma’s bij de NPO presenteerden de salesmanagers van Ster het nieuwe aanbod.

Online advertising