More stories

Walled Gardens nemen het medialandschap over

Het medialandschap wordt complexer met de wildgroei van ‘walled gardens’. Gaan die het medialandschap overnemen of wil je toch liever transparantie?

Online advertising
Premium

Opt Out Advertising zoekt internationale groei

De succesvolle deal met de Engelse krant The Guardian smaakt naar meer. Het Nederlandse adtechbedrijf Opt Out Advertising stelt Walter Aerts aan als hoofd Business Development. Zijn taak: internationalisering.

Online advertising

De kracht van offline data in je online marketingstrategie

Door je klantdata te matchen aan Google-ID-’s kun je betere klantprofielen en audiences opstellen, gerichter adverteren en dus geld besparen.

Online advertising
Premium

HYPR neemt verkoopactiviteiten voor Huis-aan-Huis kranten over van DPG Media

Per 1 januari 2024 draagt DPG Media de advertentieverkoop voor huis-aan-huiskranten over aan het bureau HYPR. Hiermee neemt HYPR het verkoopplatform Adlocal voor de nationale advertentieverkoop van huis-aan-huiskranten van DPG Media over.

Online advertising

Welke datakruimels zijn er anno 2024 nog?

‘Third-party’ cookies worden uitgefaseerd en iets anders is nodig om prestaties te meten. ‘Server-side’ tracking is een goed privacyvriendelijk alternatief.

Data
Premium

Elon Musk: ‘Houd je reclame-euro’s lekker zelf, sukkels’

Adverteerders die weglopen van Twitter/X om Musks antisemitische opmerkingen moeten lekker wegblijven. De miljardair kan hen missen als kiespijn.

Online advertising
Premium

Privacyklacht over Insta- en Facebook-abonnementen

Burgerrechtenorganisatie noyb dient een privacyklacht in bij de toezichthouder in Oostenrijk over de nieuwe reclamecode abonnementen van Instagram en Facebook.

Privacy

Hoe de rol van een SEA-marketeer is veranderd door AI

AI heeft ook rond SEA nogal wat veranderd. Veel is geautomatiseerd en daarmee gemakkelijker geworden. Anderzijds hebben we ook controle en inzicht verloren.

Search

Twee jaar na de lancering van Performance Max: hoe gaat het nu?

Er was nogal wat kritiek op Performance Max: te weinig inzicht, te weinig flexibel. Hoe staat er nu voor, na een reeks aanpassingen door Google?

Online advertising
Premium

The Guardian gaat cookieloos met Nederlandse technologie

De Engelse krant The Guardian gaat Nederlandse technologie gebruiken om online reclame te tonen zonder schending van privacy van zijn lezers.

Publishing
Premium

Klarna lanceert eigen netwerk retailmedia

Klarna doet een gooi naar de reclamebudgetten van webwinkels en merken. Het bedrijf gaat posities in zijn app en op de website verkopen en belooft bovengemiddeld geïnteresseerde shoppers.

Online advertising
Premium

Google Chrome stuit op drempel uitfaseren reclamecookies

Google is mogelijk te optimistisch bij het uitfaseren van third party cookies in Chrome. Twijfels van de Engelse toezichthouder zouden de einddatum wel eens naar 2025 kunnen doorschuiven, hoe ongewenst ook.

Marketing
Premium

Amazon sluit reclamedeals met Snap, Facebook, Insta en TikTok

Gebruikers van Snap, Facebook, Insta en TikTok kunnen direct vanuit hun social apps items kopen bij Amazon. Daartoe sloten de bedrijven reclamedeals, enkel geldig in de VS.

E-commerce
Premium

Jet-Stream met AI voor videolabels

De Nederlandse zakelijke streamingprovider Jet-Stream neemt een AI in gebruik die video’s ‘bekijkt’ en er dan metadata over genereert.

Online advertising
Premium

SPAR rust honderden winkels uit met schermen voor retailmedia

SPAR gaat 450 winkels uitrusten met schermen voor retailmedia. Adverteerders kunnen daar hun eigen advertentiecampagnes draaien. “Het kost ons geen moeite om met adverteerders rond de tafel te zitten,” vertelde Rachel Scheffers van SPAR gisteren op het RetailTrends-event What’s Next in Retail Tech in Leusden.

Retailmedia