Criteo houdt omzet overeind door retailmedia
Technologiebedrijf Criteo zag de omzet in het derde kwartaal met vijf procent toenemen tot 469 miljoen dollar.
Technologiebedrijf Criteo zag de omzet in het derde kwartaal met vijf procent toenemen tot 469 miljoen dollar.
Mediabureau Havas sluit in Nederland een strategische samenwerking met RetailMedia.One. Dat is eerder uit noodzaak dan uit luxe. Het nieuwe reclameformat staat nog in de kinderschoenen.
ABN AMRO denkt dat adverteerders elk jaar honderd miljoen euro extra gaan besteden bij, wat heet, retailmedia. Dat is reclameruimte bij webshops, apps en op digitale schermen in winkels. Daarmee promoten leveranciers de artikelen die ze in de betreffende winkels verkopen.
De tweede omzetwaarschuwing in drie maanden tijd van WPP. Het zijn vooral de techbedrijven in de VS die de hand op de knip houden en het resultaat van de reclamegigant drukken.
Er ligt een gapend gat tussen het woord van Twitter-baas Elon Musk en de feiten over adverteerders op de berichtendienst. Musk vertelt niet de waarheid, als de cijfers van een digitaal adviesbureau kloppen.
Nepnieuws, AI en afhankelijkheid van Big Tech staan hoog op de agenda bij adverteerders en uitgevers. Beiden moeten anticiperen op veranderingen.
Leveranciers van HEMA kunnen vanaf vandaag reclame maken op de digitale beeldschermen in 280 winkels.
De rechtbank Amsterdam veroordeelt Criteo voor het zonder toestemming plaatsen van trackingcookies bij een particuliere gebruiker die daarover naar de rechter stapte.
Contextueel adverteren in antwoord op advertentiemoeheid en het einde van third-party cookies: hyperrelevante en gepersonaliseerde advertenties.
Google verzet zich tegen mogelijke leeftijdscontroles als onderdeel van online veiligheidsvoorstellen van het Amerikaanse Congres. Utah heeft al een wet aangenomen die sociale mediabedrijven verplicht de leeftijd te verifiëren van gebruikers.
YouTube heeft de strijd tegen adblockers opgevoerd: Ook Duitse gebruikers krijgen sinds enkele dagen waarschuwingssignalen tegen het gebruik van adblockers in YouTube-video’s.
TikTok lanceert een nieuwe advertentieformule binnen de pagina met zoekresultaten. Adverteerders kopen er bij opbod een positie voor hun reclamefilmpje.
Alsof de muren van de metrotunnels in Rotterdam enorme videoschermen zijn, zo komt nieuwe tecnologie voor de reizigers over. Deze wordt vanaf nu op programmatic exchanges aangeboden.
Het is verontrustend dat de STER, de reclame-exploitant van de NPO, geen reclame meer mag dragen voor commerciële partijen. Op lange termijn is het noodzakelijk om dat te veranderen. Directeur Frank Volmer heeft gefundeerde hoop daarop.
De nieuwe tarieven bij Ster voor 2024 zijn bekend. In een online uitzending over ontwikkelingen in de mediawereld en nieuwe programma’s bij de NPO presenteerden de salesmanagers van Ster het nieuwe aanbod.