Amerikaanse Ministerie van Justitie gaat advertentiemacht Google aanpakken
Het Amerikaanse ministerie van Justitie heeft nu formeel een aanklacht ingediend tegen Google vanwege zijn dominantie op de advertentiemarkt.
Het Amerikaanse ministerie van Justitie heeft nu formeel een aanklacht ingediend tegen Google vanwege zijn dominantie op de advertentiemarkt.
In het kader van het samenwerkingsakkoord dat beide bedrijven in december 2021 sloten, voeren Proximus en DPG Media binnenkort enkele vernieuwingen door rond het bekijken van opnames en programma’s in replay op de VTM-zenders. Daarbij wordt ingezet op nieuwe advertentiemodellen, zoals de implementatie van 1 minuut niet-doorspoelbare reclame voorafgaand aan het bekijken van een opgenomen VTM-programma vanaf april. Het nieuwe advertentiemodel moet de lokale mediasector ondersteunen.
Als marketingpartner van bol.com is bureau Dept gepromoveerd tot Gold Partner en Advertising Certified Partner.
Global Media & Entertainment mag ruim 370 digitale schermen op de 20 drukstbezochte stations (waaronder Amsterdam Centraal, Utrecht Centraal, Den Haag Centraal en Rotterdam Centraal) toevoegen aan het DOOH-portfolio, oftewel buitenreclame. Global heeft ruim 3.300 digitale schermen verdeeld over tankstations, treinstations, supermarkten en winkelcentra.
Makers van YouTube Shorts gaan per 1 februari aanstaande delen in de inkomsten met het videoplatform. De Google-dochter wil makers van het populaire videoformat aan zich binden en TikTok-creators weglokken.
Google heeft een groot probleem nu de markt zich keert tegen het systeem dat een alternatief moet worden voor 3rd party tracking van cookies. Het aanstaande verdwijnen van dit reclamehulpmiddel raakt zijn reclamebusiness in het hart en de nieuwe Topics API wordt keihard afgeschoten.
Een jaar nadat de Belgische Gegevensbeschermingsautoriteit IAB Europe beboette om zijn raamwerk voor cookiewalls krijgt de organisatie groen licht voor zijn herziene systeem.
Via HYPR kunnen landelijke adverteerders en bureaus voortaan de digitale platformen van alle huis-aan-huis uitgevers in Nederland inschakelen. HYPR is opgericht door een collectief van grote zelfstandige uitgevers om hyperlocal advertising via de lokale platformen van huis-aan-huis uitgevers te faciliteren.
Orange, Telefónica, Vodafone Group en het moederbedrijf van T-Mobile willen een gezamenlijk bedrijf oprichten voor het exploiteren van persoonsgerichte mobiele reclame op toestellen van hun klanten.
Directeur Diana Janssen neemt na 17 jaar afscheid van DDMA, branchevereniging voor data en marketing. Vanaf 1 maart gaat zij aan de slag als directeur bij de Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers (BNO).
Out-of-Home organisatie Hillenaar Outdoor begint het jaar met de opening van een nieuwe locatie. De nieuwe mast, De Triple, bevindt zich langs de A16/A58 bij Breda. Met ruim 1,3 miljoen passanten per week heeft deze locatie het grootste bereik van alle masten in het portfolio van Hillenaar Outdoor.
Webwinkel Zalando stelt Dentsu aan als mediabureau in Nederland en België voor al zijn reclameactiviteiten. De beslissing volgt na een pitch voor het gericht samenbrengen van alle media bij één bureau.
Ruben Schreurs van Ebiquity uit New York en ondernemer René Tulner van e-Luscious nemen deel aan de nieuwe investeringsronde die start-up Media Futures Market vandaag bekendmaakt. Het onafhankelijke inkooploket voor adverteerders breidt uit naar het buitenland.
Het is verboden voor Facebook en Instagram om persoonsgerichte reclame te versturen aan hun leden zonder de uitdrukkelijke toestemming daarvoor van die mensen. Dat bepaalt de European Data Protection Board.
Steeds meer streamingdiensten bieden de optie om een goedkoper abonnement met advertenties te kiezen. Binnenkort ook in Nederland.