More stories

Premium

GM pauzeert reclamecampagnes op Twitter

De Amerikaanse autofabrikant General Motors (GM) draait tijdelijk geen reclamecampagnes op Twitter. Het wil eerst duidelijkheid over de plannen van de nieuwe eigenaar.

Online advertising
Premium

Azerion koopt Nederlands advertentienetwerk [M]media

Media- en reclamebedrijf Azerion neemt de reclame-exploitant [M]media over en verstevigt daarmee zijn Nederlandse marktpositie.

Venture

Google-Ads-accountstructuren: de afweging tussen Single Intent Ad Groups en Hagakure

Je Google-Ads-account: single Intent Ad Groups,het bredere Hagakure, of iets ertussenin: wat komt als beste uit de bus? Alles op een rij en een eindoordeel.

Online advertising
Premium

Buitenreclame op weg naar een jaaromzet van bijna 235 miljoen

De bestedingen aan (Digitale) Out Of Home (OOH) reclame zijn in de eerste drie maanden van 2022 uitgekomen op 165 miljoen euro. Dat is 53 procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar.

Online advertising
Premium

Uber begint eigen advertentiebedrijf

Uber heeft officieel een eigen advertentietak gelanceerd om ‘consumenten te betrekken bij merken’ door ze videoadvertenties te tonen tijdens taxiritten.

Online advertising
Premium

Raad van State: Terechte dwangsom voor Uber Eats vanwege reclamedrukwerk in Rotterdam

Uber Eats mag in Rotterdam geen flyers meer verspreiden aan bewoners zonder Ja/Ja-sticker. Dat staat in een uitspraak van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State van vandaag.

Online marketing
Premium

Vanaf vandaag meer advertenties in App Store

Apple gebruikers krijgen vanaf vandaag op twee vaste plekken binnen de App Store meer advertenties te zien.

Online advertising
Premium

Google rolt Mijn Advertentiecentrum uit

Google heeft ‘Mijn Ad Center’ uitgerold, waarmee gebruikers kunnen aangeven hoe zij advertenties willen zien. Dat kan worden ingesteld voor Google Zoeken, Ontdekken, Shopping en YouTube.

Online advertising
Premium

Audioreclamebestedingen nog nooit zo hoog

Voor het zevende kwartaal op rij laat audioreclame een groei zien. In het derde kwartaal van 2022 was de audio-omzet nog nooit zo hoog, 43,7 miljoen euro. Dit is 2,1 procent meer dan het vorige record van vorig jaar, zo meldt brancheorganisatie Audify.

Online advertising
Premium

Rolmodellenverbod gokreclames wordt goed nageleefd

Het verbod op het opvoeren van bekende Nederlanders in gokreclames wordt goed nageleefd. Dat blijkt uit onderzoek van de Kansspelautoriteit (Ksa).

Online advertising

De rol van reclame en de veiligheid van kinderen op YouTube

Er zijn sinds juli strengere regels voor reclame gericht op kinderen. Niet alleen op TV maar ook op YouTube. Behandel als merk zulke reclame dus zorgvuldig.

Online advertising
Premium

MediaMarkt lanceert eerste Europese merkcampagne Let’s Go!

Voor het eerst in het ruim veertigjarige bestaan van MediaMarkt wordt in alle dertien vestigingslanden tegelijk een nieuwe merkcampagne voor de detailketen uitgerold. Kenmerkend voor de campagne zijn het centraal stellen van de klantervaring en het persoonlijk advies.

Online marketing
Premium

Meer advertenties in Instagram

Instagram gaat meer advertenties tonen, onder meer in korte video’s, ofwel Reels, en op profielpagina’s van gebruikers.

Online advertising

Europese omzet TikTok naar 1 miljard euro

De reclame-omzet van TikTok in Europa steeg in 2021 met een factor zes tot 990 miljoen euro.

Social
Premium

DPG Media lanceert Seamless ads: nieuwe standaard voor effectieve display advertenties

DPG Media introduceert per 1 oktober Seamless ads. Deze nieuwe advertentieformaten passen volgens de uitgever naadloos in de redactionele omgeving van de titels, waardoor gebruikers de commerciële uiting niet als storend hoeven te ervaren.

Online advertising