GM pauzeert reclamecampagnes op Twitter
De Amerikaanse autofabrikant General Motors (GM) draait tijdelijk geen reclamecampagnes op Twitter. Het wil eerst duidelijkheid over de plannen van de nieuwe eigenaar.
De Amerikaanse autofabrikant General Motors (GM) draait tijdelijk geen reclamecampagnes op Twitter. Het wil eerst duidelijkheid over de plannen van de nieuwe eigenaar.
Media- en reclamebedrijf Azerion neemt de reclame-exploitant [M]media over en verstevigt daarmee zijn Nederlandse marktpositie.
Je Google-Ads-account: single Intent Ad Groups,het bredere Hagakure, of iets ertussenin: wat komt als beste uit de bus? Alles op een rij en een eindoordeel.
De bestedingen aan (Digitale) Out Of Home (OOH) reclame zijn in de eerste drie maanden van 2022 uitgekomen op 165 miljoen euro. Dat is 53 procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar.
Uber heeft officieel een eigen advertentietak gelanceerd om ‘consumenten te betrekken bij merken’ door ze videoadvertenties te tonen tijdens taxiritten.
Uber Eats mag in Rotterdam geen flyers meer verspreiden aan bewoners zonder Ja/Ja-sticker. Dat staat in een uitspraak van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State van vandaag.
Apple gebruikers krijgen vanaf vandaag op twee vaste plekken binnen de App Store meer advertenties te zien.
Google heeft ‘Mijn Ad Center’ uitgerold, waarmee gebruikers kunnen aangeven hoe zij advertenties willen zien. Dat kan worden ingesteld voor Google Zoeken, Ontdekken, Shopping en YouTube.
Voor het zevende kwartaal op rij laat audioreclame een groei zien. In het derde kwartaal van 2022 was de audio-omzet nog nooit zo hoog, 43,7 miljoen euro. Dit is 2,1 procent meer dan het vorige record van vorig jaar, zo meldt brancheorganisatie Audify.
Het verbod op het opvoeren van bekende Nederlanders in gokreclames wordt goed nageleefd. Dat blijkt uit onderzoek van de Kansspelautoriteit (Ksa).
Er zijn sinds juli strengere regels voor reclame gericht op kinderen. Niet alleen op TV maar ook op YouTube. Behandel als merk zulke reclame dus zorgvuldig.
Voor het eerst in het ruim veertigjarige bestaan van MediaMarkt wordt in alle dertien vestigingslanden tegelijk een nieuwe merkcampagne voor de detailketen uitgerold. Kenmerkend voor de campagne zijn het centraal stellen van de klantervaring en het persoonlijk advies.
Instagram gaat meer advertenties tonen, onder meer in korte video’s, ofwel Reels, en op profielpagina’s van gebruikers.
De reclame-omzet van TikTok in Europa steeg in 2021 met een factor zes tot 990 miljoen euro.
DPG Media introduceert per 1 oktober Seamless ads. Deze nieuwe advertentieformaten passen volgens de uitgever naadloos in de redactionele omgeving van de titels, waardoor gebruikers de commerciële uiting niet als storend hoeven te ervaren.