More stories

De rol van reclame en de veiligheid van kinderen op YouTube

Er zijn sinds juli strengere regels voor reclame gericht op kinderen. Niet alleen op TV maar ook op YouTube. Behandel als merk zulke reclame dus zorgvuldig.

Online advertising
Premium

MediaMarkt lanceert eerste Europese merkcampagne Let’s Go!

Voor het eerst in het ruim veertigjarige bestaan van MediaMarkt wordt in alle dertien vestigingslanden tegelijk een nieuwe merkcampagne voor de detailketen uitgerold. Kenmerkend voor de campagne zijn het centraal stellen van de klantervaring en het persoonlijk advies.

Online marketing
Premium

Meer advertenties in Instagram

Instagram gaat meer advertenties tonen, onder meer in korte video’s, ofwel Reels, en op profielpagina’s van gebruikers.

Online advertising

Europese omzet TikTok naar 1 miljard euro

De reclame-omzet van TikTok in Europa steeg in 2021 met een factor zes tot 990 miljoen euro.

Social
Premium

DPG Media lanceert Seamless ads: nieuwe standaard voor effectieve display advertenties

DPG Media introduceert per 1 oktober Seamless ads. Deze nieuwe advertentieformaten passen volgens de uitgever naadloos in de redactionele omgeving van de titels, waardoor gebruikers de commerciële uiting niet als storend hoeven te ervaren.

Online advertising
Premium

Microsoft test blokkeren videoadvertenties in Android versie Edge

Microsoft-browser Edge voor Android-apparaten wordt uitgebreid met een nieuwe functie genaamd Edge Block Video Ads, die is ontworpen om videoadvertenties te blokkeren in de mobiele versie van de webbrowser van Microsoft.

Marketing
Premium

IAB Europe in actie tegen CO2-emissies

De Europese club voor online adverteerders en exploitanten IAB Europe wil de CO2-uitstoot van de mediasector helpen terugdringen.

Online advertising
Premium

YouTube deelt advertentie-inkomsten Shorts met makers

YouTube is van plan om inkomsten die voortvloeien uit zijn dienst Shorts, voor korte video’s, te delen met de makers. Zij krijgen 45 procent van de advertentie-opbrengsten.

Media
Premium

‘Streng zijn met privacy levert nieuwe klanten op’

Bedrijven die streng zijn met privacy jagen klanten niet weg, maar tonen zich als attente hoeder van klantdata. Dat levert juist positieve aandacht en soms zelfs nieuwe kopers op.

Privacy
Premium

MediaMarkt tekent Criteo voor retailmedia

MediaMarkt wil meer geld verdienen met het plaatsen van reclame in zijn webwinkel. Daarom sluit het een samenwerking met Criteo voor techniek en relaties met mediabureaus.

Marketing

De vijf must-have scripts voor ieder Google Ads-account

Binnen een Google Ads-account valt altijd wel iets te doen of te controleren. Scripts voor Google Ads kunnen je een deel van het werk uit handen nemen.

Online advertising
Premium

STER wil terug als commerciële online exploitant

Directeur Frank Volmer van Ster windt er geen doekjes meer om: hij wil Ster terug op het toneel van de commerciële online exploitanten. De huidige regels maken zijn organisatie digitaal vleugellam en kosten de Nederlandse burger uiteindelijk geld.

Online advertising
Premium

Startpagina.nl stapt in kortingscodes

Startpagina.nl snijdt een nieuw domein aan en opent een zusterpagina met alleen actuele, werkende kortingscodes en aanbiedingen.

Media
Premium

Webwinkels ontdekken TikTok als reclamevehikel

Webwinkels wenden zich snel en steeds makkelijker tot TikTok met hun reclamebudgetten. In de VS is sprake van een stijging van 60 procent van kwartaal op kwartaal.

Marketing
Premium

Roblox gaat experimenteren met 3D reclame

Online gamingbedrijf Roblox is van plan om volgend jaar 3D-advertenties op zijn platform te lanceren.

Marketing