More stories

Premium

ShowHeroes helpt adverteerders CO2-uitstoot compenseren

Technologiebedrijf ShowHeroes sluit een samenwerking met Cedara om adverteerders inzicht te geven in de CO2-uitstoot die hun mediacampagnes opwekken.

Marketing

Gratis campagne voor non-profits: hoe behaal je succes met Google Ad Grants?

Met Google Ad Grants kunnen non-profits per maand $10.000 besteden aan advertenties. Omdat je dus niet zelf betaalt moet je strategie ook anders zijn.

Online advertising
Premium

JCDecaux voegt Eindhoven toe aan digitaal portfolio

Buitenreclame-exploitant JCDecaux start deze week met de plaatsing van grootformaat displays langs drukke toegangswegen in Eindhoven. Dankzij deze uitbreiding claimt het bedrij 7 miljoen impressies per week in en rond de Brainport van Nederland.

Online advertising
Premium

Nieuw Nationaal Luisteronderzoek officieel van start in januari 2023

Op 1 januari 2023 start eindelijk het volledig vernieuwde luisteronderzoek. Vanaf dat moment wordt het luistergedrag van de Nederlandse bevolking […]

Media
Premium

Influencers Monica Geuze en Enzo Knol op vingers getikt voor sluikreclame

Monica Geuze en Enzo Knol zijn op de vingers getikt door de Reclame Code Commissie (RCC). Beide influencers zijn na een klacht aangesproken op hun manier van reclame maken op YouTube, meldt de NOS.

Online advertising
Premium

ShowHeroes lanceert twee nieuwe video-advertentieformaten

ShowHeroes, een in video gespecialiseerd techbedrijf, lanceert vandaag twee nieuwe advertentieformaten voor video. ‘Widescreen’ en ‘Expander’ zijn groot en draaien om interactie, ook op het kleine scherm.

Marketing
Premium

‘Contextual advertising’ werkt alleen als je de context vollédig begrijpt

Begrijpen we de context echt? Vaak niet, en dan wordt ‘contextual advertising’ iets op basis van een gok over de betekenis van een paar woorden.

Online advertising
Premium

Ksa: wees matig met gokreclame tijdens WK Voetbal

De Kansspelautoriteit (Ksa) vraagt kansspelaanbieders op verantwoorde wijze om te gaan met gokreclame in de aanloop naar en tijdens het WK Voetbal in Qatar. De toezichthouder herinnert in een brief aan vergunninghouders aan de oproep die minister Franc Weerwind (kansspelbeleid) tijdens debatten in de Tweede Kamer deed.

Online advertising
Premium

GM pauzeert reclamecampagnes op Twitter

De Amerikaanse autofabrikant General Motors (GM) draait tijdelijk geen reclamecampagnes op Twitter. Het wil eerst duidelijkheid over de plannen van de nieuwe eigenaar.

Online advertising
Premium

Azerion koopt Nederlands advertentienetwerk [M]media

Media- en reclamebedrijf Azerion neemt de reclame-exploitant [M]media over en verstevigt daarmee zijn Nederlandse marktpositie.

Venture

Google-Ads-accountstructuren: de afweging tussen Single Intent Ad Groups en Hagakure

Je Google-Ads-account: single Intent Ad Groups,het bredere Hagakure, of iets ertussenin: wat komt als beste uit de bus? Alles op een rij en een eindoordeel.

Online advertising
Premium

Buitenreclame op weg naar een jaaromzet van bijna 235 miljoen

De bestedingen aan (Digitale) Out Of Home (OOH) reclame zijn in de eerste drie maanden van 2022 uitgekomen op 165 miljoen euro. Dat is 53 procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar.

Online advertising
Premium

Uber begint eigen advertentiebedrijf

Uber heeft officieel een eigen advertentietak gelanceerd om ‘consumenten te betrekken bij merken’ door ze videoadvertenties te tonen tijdens taxiritten.

Online advertising
Premium

Raad van State: Terechte dwangsom voor Uber Eats vanwege reclamedrukwerk in Rotterdam

Uber Eats mag in Rotterdam geen flyers meer verspreiden aan bewoners zonder Ja/Ja-sticker. Dat staat in een uitspraak van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State van vandaag.

Online marketing
Premium

Vanaf vandaag meer advertenties in App Store

Apple gebruikers krijgen vanaf vandaag op twee vaste plekken binnen de App Store meer advertenties te zien.

Online advertising