Oprichter Kees Verpalen weg bij beslist.nl
Kees Verpalen, oprichter van vergelijkingssite beslist.nl, legt per 1 januari 2023 zijn operationele taken neer en draagt de leiding over aan COO Yuri Solinger.
Kees Verpalen, oprichter van vergelijkingssite beslist.nl, legt per 1 januari 2023 zijn operationele taken neer en draagt de leiding over aan COO Yuri Solinger.
Grotere beperkingen aan het gebruik van privacygevoelige informatie zetten de markt voor online adverteren op zijn kop. Hoewel de meeste online advertenties nu nog op personen zijn toegespitst, maakt wet- en regelgeving dit steeds moeilijker, zo blijkt uit onderzoek dat ABN AMRO heeft verricht onder 544 professionals in de online advertentieketen.
Protesten tegen Black Friday hadden geen meetbaar negatief effect voor de bruto reclamebestedingen in de maand november. De uitgaven zijn met 9,1 procent toegenomen ten opzichte van vorig jaar naar 43,2 miljoen euro. In 2021 was dit nog zo’n 39,6 miljoen en in 2020 iets meer dan 32 miljoen.
De globale media- en reclamemarkt eindigt 2022 slechter dan verwacht en zelfs de ramingen voor 2023 worden nu al naar beneden bijgesteld. In Nederland groeit search 16% en daalt social advertising 5%.
Een grote kostenbesparingsronde moet bol.com financieel in het gareel brengen. De platformtak wordt gespaard, er vervallen geen banen. Dat is niet uit luxe, want de advertentiemarkt verwacht meer dan bol.com nu levert.
Naast het bekende Google Grants is er sinds kort ook een programma voor goede doelen van Microsoft. Hier een korte introductie en de eerste ‘learnings’.
Een b2b-campagne voor de reclamemarkt heeft Spotify vele duizenden nieuwe klanten opgeleverd die het audioplatform willen inzetten voor hun reclameboodschappen.
Een nieuw systeem van Sage+Archer maakt het mogelijk om vanuit templates schaalbaar HTML5-gebaseerde dynamische advertenties te maken voor digital outdoor.
Adverteerders zijn dit jaar voorzichtig met het adverteren rond het WK. De schrijnende arbeidsomstandigheden bij de bouw van de stations en de mensenrechtensituatie kleurden het maatschappelijke sentiment over het gastland en het sportevenement.
Officiële data over de aandacht die je online advertentie krijgt zeggen vaak niet heel veel. Het gaat om het krijgen en vasthouden van echte aandacht.
Yahoo verwerft een belang van 25 procent in het reclametechnologiebedrijf Taboola en wordt de grootste aandeelhouder.
De Kansspelautoriteit (Ksa) heeft Toto Online een boete opgelegd van 400,000 euro vanwege reclame gericht op jongvolwassenen.
Wet- en regelgeving wordt dit jaar beter nageleefd in online winacties, zo blijkt uit de DMCC Benchmark leadwerving compliance 2022. Onder leadwerving wordt verstaan de praktijk waarbij consumenten via online winacties hun gegevens achterlaten in ruil voor een korting of een kans op een prijs.
Stakende adverteerders of niet, Twitter brengt drie nieuwe formats uit voor adverteerders die actie zoeken in het performance-domein. Doel: meer verkopen realiseren voor webshops.
Cellnex Netherlands, onderdeel van Cellnex Telecom, is gestart met de digitalisering van haar advertentiemasten. Deze reclamemasten, die vanuit een eerdere acquisitie onderdeel uitmaken van de telecommunicatie infrastructuur van Cellnex, bevinden zich op diverse locaties in Nederland.