More stories

Premium

Oprichter Kees Verpalen weg bij beslist.nl

Kees Verpalen, oprichter van vergelijkingssite beslist.nl, legt per 1 januari 2023 zijn operationele taken neer en draagt de leiding over aan COO Yuri Solinger.

Marketing
Premium

ABN: Striktere privacywetgeving zorgt voor kentering in markt voor online adverteren

Grotere beperkingen aan het gebruik van privacygevoelige informatie zetten de markt voor online adverteren op zijn kop. Hoewel de meeste online advertenties nu nog op personen zijn toegespitst, maakt wet- en regelgeving dit steeds moeilijker, zo blijkt uit onderzoek dat ABN AMRO heeft verricht onder 544 professionals in de online advertentieketen.

Online advertising
Premium

Volop reclamebestedingen voor Black Friday

Protesten tegen Black Friday hadden geen meetbaar negatief effect voor de bruto reclamebestedingen in de maand november. De uitgaven zijn met 9,1 procent toegenomen ten opzichte van vorig jaar naar 43,2 miljoen euro. In 2021 was dit nog zo’n 39,6 miljoen en in 2020 iets meer dan 32 miljoen.

Marketing

Reclamemarkt eindigt 2022 in mineur en gaat kil 2023 in

De globale media- en reclamemarkt eindigt 2022 slechter dan verwacht en zelfs de ramingen voor 2023 worden nu al naar beneden bijgesteld. In Nederland groeit search 16% en daalt social advertising 5%.

Marketing
Premium

Bol.com focust op advertentietak, markt eist meer

Een grote kostenbesparingsronde moet bol.com financieel in het gareel brengen. De platformtak wordt gespaard, er vervallen geen banen. Dat is niet uit luxe, want de advertentiemarkt verwacht meer dan bol.com nu levert.

Marketplaces

Nieuw: Microsoft Ads voor goede doelen

Naast het bekende Google Grants is er sinds kort ook een programma voor goede doelen van Microsoft. Hier een korte introductie en de eerste ‘learnings’.

Online advertising
Premium

Spotify vangt duizenden nieuwe reclameklanten met campagne

Een b2b-campagne voor de reclamemarkt heeft Spotify vele duizenden nieuwe klanten opgeleverd die het audioplatform willen inzetten voor hun reclameboodschappen.

Online advertising
Premium

‘Digital outdoor in HTML5 nu schaalbaar’

Een nieuw systeem van Sage+Archer maakt het mogelijk om vanuit templates schaalbaar HTML5-gebaseerde dynamische advertenties te maken voor digital outdoor.

Online advertising

WK in Qatar: adverteerders echt terughoudender

Adverteerders zijn dit jaar voorzichtig met het adverteren rond het WK. De schrijnende arbeidsomstandigheden bij de bouw van de stations en de mensenrechtensituatie kleurden het maatschappelijke sentiment over het gastland en het sportevenement.

Online advertising

Aandacht is het nieuwe goud

Officiële data over de aandacht die je online advertentie krijgt zeggen vaak niet heel veel. Het gaat om het krijgen en vasthouden van echte aandacht.

Online advertising
Premium

Yahoo grootste aandeelhouder van adtechbedrijf Taboola

Yahoo verwerft een belang van 25 procent in het reclametechnologiebedrijf Taboola en wordt de grootste aandeelhouder.

Online advertising
Premium

Boete Toto Online voor reclame gericht op jongvolwassenen

De Kansspelautoriteit (Ksa) heeft Toto Online een boete opgelegd van 400,000 euro vanwege reclame gericht op jongvolwassenen.

Online advertising
Premium

Wet- en regelgeving wordt dit jaar beter nageleefd in online winacties

Wet- en regelgeving wordt dit jaar beter nageleefd in online winacties, zo blijkt uit de DMCC Benchmark leadwerving compliance 2022. Onder leadwerving wordt verstaan de praktijk waarbij consumenten via online winacties hun gegevens achterlaten in ruil voor een korting of een kans op een prijs.

Online marketing
Premium

Drie nieuwe advertentieformats bij Twitter voor webshops

Stakende adverteerders of niet, Twitter brengt drie nieuwe formats uit voor adverteerders die actie zoeken in het performance-domein. Doel: meer verkopen realiseren voor webshops.

Online advertising
Premium

Cellnex start met digitalisering van haar advertentiemasten

Cellnex Netherlands, onderdeel van Cellnex Telecom, is gestart met de digitalisering van haar advertentiemasten. Deze reclamemasten, die vanuit een eerdere acquisitie onderdeel uitmaken van de telecommunicatie infrastructuur van Cellnex, bevinden zich op diverse locaties in Nederland.

Online advertising