More stories

Premium

TAG Outdoor en Hillenaar Outdoor bundelen krachten

Hillenaar Outdoor en TAG Outdoor gaan samenwerken. Het doel is om onder meer Programmatic Buying via buitenreclame naar een hoger niveau te tillen.

Marketing

Efficiënt online adverteren: personaliseren, diversificeren en gebruiksgemak

‘Engagement’ is nodig voor efficiënt adverteren. Uitgevers kunnen relaties met lezers bouwen en ook contentdiversificatie en snel werkende websites helpen.

Online advertising
Premium

Aantal gamers Azerion daalt 7 procent

Het aantal dagelijks actieve gamers op Azerions internationale spellennetwerk daalde met zeven procent tot 559.000. De jaaromzet steeg met 145 miljoen tot 453 miljoen euro.

Publishing

Adverteren? Claim de content waar je mee geassocieerd wilt worden

Dagelijks verschijnen er miljoenen artikelen. Voor een merk bieden die mogelijkheden om relevant te zijn in de belevingswereld van je potentiële klant.

Online advertising
Premium

‘Google deelt inkomsten uit Chrome met Apple’

The Register onthult dat Google Apple een deel van de zoekinkomsten betaalt dat afkomstig is van Google Chrome op iOS. Dit verklaart misschien waarom Apple tot op heden geen eigen zoekmachine heeft gelanceerd.

Marketing
Premium

Reclame-inkomsten bol.com stijgen 43%

Bol.com verdient steeds meer geld met het plaatsen van reclame op de schappen in zijn winkel. De reclame-inkomsten stegen afgelopen jaar met 43%.

Online advertising
Premium

Twitter eerste sociale mediaplatform dat cannabisadvertenties in de VS toestaat

Twitter is het eerste sociale mediaplatform waar cannabisbedrijven hun merken mogen promoten.

Marketing
Premium

KLM’s Valentijnscampagne met ChatGPT schot in de roos

Tienduizenden mensen lieten een ChatGPT-tool van KLM hun liefdesbrieven schrijven voor Valentijnsdag. Het briefje nodigde de Valentijn uit samen op reis te gaan.

Social
Premium

Google begint uitrol ‘trackerloos’ Android

Een kleine groep gebruikers krijgt een Android-versie waarin ze zelf kunnen aangeven of en welk soort gepersonaliseerde mobiele reclame ze te zien krijgen.

Tech
Premium

Goedkeuring EU voor mobiel reclamepact T-Mobile, Vodafone c.s.

Europa’s grootste mobiele telecombedrijven mogen een joint-venture oprichten voor het exploiteren van persoonsgerichte mobiele reclame op toestellen van hun klanten.

Online advertising
Premium

Ad Alliance en Dag en Nacht Media breiden samenwerking verder uit

Ad Alliance (saleshuis van onder andere RTL Nederland, Paramount, Disney en Discovery) en Dag en Nacht Media (grootste advertentienetwerk voor […]

Online advertising

Luisterbreed onderzoek onthult impact van radio, livestream en podcasts

FD Mediagroep heeft samen met BNR het eerste luisterbrede onderzoek in Nederland uitgevoerd waarin ook Podcasts als advertentiemedium worden meegenomen. […]

Online advertising
Premium

Aandeel Google 4% lager op dalende advertentieverkoop

Dalende advertentieverkopen bij zowel Google als YouTube zorgen voor uitstappende beleggers. De kwartaalcijfers vallen tegen, wat een daling van de koers oplevert van vier procent nabeurs.

Online advertising
Premium

Amazon: 38 miljard reclame-omzet in 2022

Amazon verkocht voor 38 miljard dollar aan reclameruimte in zijn winkels wereldwijd. Deze relatief jonge tak, ook wel retailmedia genoemd, is goed voor zeven procent van de concernomzet.

Online advertising
Premium

IAB Europe: Mediabranche doet te weinig aan CO2-reductie

Europese adverteerders en exploitanten hebben de mond vol over duurzaamheid in gedachte en met plannen. Ze vergeten alleen tot actie over te gaan. Slecht twintig procent meet überhaupt zijn uitstoot.

Marketing