Onderzoek toont: Gen-Z straft adverteerders af bij niet passende content
De context waarin advertenties worden getoond is belangrijk en de effecten verschillen per generatie. Ongeschikte context heeft bij Gen-Z een groot effect.
De context waarin advertenties worden getoond is belangrijk en de effecten verschillen per generatie. Ongeschikte context heeft bij Gen-Z een groot effect.
Toen de Nederlandse wielerploeg supermarkt Jumbo naast Visma als sponsor binnenhaalde, moeten ze zich niet gerealiseerd hebben dat er een probleem zou ontstaan bij de organisatie van de Tour de France. Die was niet erg gecharmeerd van de gele shirts waarin de wielerploeg zich had gestoken. “Er werd ons vriendelijk verzocht een ander shirt aan te trekken vanwege de gelijkenissen met de Gele Trui,’ zegt Jasper Saeijs, Marketing Manager, Team Jumbo-Visma, bij Emerce TV.
HYPR neemt ToLocal over. Deze acquisitie moet het voor bureaus en landelijke adverteerders nog makkelijker maken om advertenties hyperlokaal in te zetten.
Online gokbedrijven geven in aanloop naar een reclameverbod fors meer geld uit aan reclames, ondanks beloftes om het aantal reclames te matigen. De afgelopen vier maanden is er een derde meer uitgegeven aan reclame dan een jaar eerder. Het komt neer op bijna 15 miljoen euro extra, blijkt uit cijfers van marktonderzoeker Nielsen waarover de NOS vanochtend schrijft.
Producthero, een Nederlandse specialist in reclame maken op Google Shopping, neemt de klanten van zijn Engelse concurrent aisle 3 over.
In 2022 zijn de bestedingen in de tv-reclamemarkt opnieuw gestegen. Na een sterk herstel van de reclamemarkt in 2021, zorgde 2022 voor een nieuw record in de gezamenlijke bestedingen. Deze komen in 2022 uit op 977 miljoen euro, voor spot en non-spot, zo blijkt uit het TV Jaarrapport 2022 dat door Screenforce is gepubliceerd.
Facebook Ierland heeft de wet overtreden bij de verwerking van persoonsgegevens van Nederlandse Facebookgebruikers in de periode van 1 april 2010 tot 1 januari 2020. Dat oordeelde de rechtbank Amsterdam vandaag.
Online kledingwinkel ASOS gaat reclameberichten plakken op zijn digitale schappen. Daarvoor schakelt het Criteo in als technologieleverancier.
De audioreclamebestedingen in 2022 bedragen 225,8 miljoen euro. Dit is een record en ruim 16 miljoen euro meer dan in 2021, een stijging van 7,8 procent, meldt sectororganisatie Audify.
Yellowgrape, een marketingbureau voor e-commercebedrijven, maakt zijn zelf ontwikkelde AI-tool publiek beschikbaar. API’s van OpenAI worden laagdrempelig ontsloten voor marketing en reclamecampagnes.
Technologiebedrijf Criteo breidt uit naar het domein van offline retailmedia met de overname van Brandcrush.
YouTube stopt 6 april met overlay-advertenties omdat het als ‘storend voor kijkers’ wordt ervaren. De optie was al niet meer beschikbaar voor mobiele gebruikers, wel op de desktop.
De Europese Unie zou een volgende monopoliezaak tegen Google voorbereiden. Het gaat om het uitbuiten van concurrentievoordeel op het gebied van display-advertising.
Hillenaar Outdoor en TAG Outdoor gaan samenwerken. Het doel is om onder meer Programmatic Buying via buitenreclame naar een hoger niveau te tillen.
‘Engagement’ is nodig voor efficiënt adverteren. Uitgevers kunnen relaties met lezers bouwen en ook contentdiversificatie en snel werkende websites helpen.