Ksa grijpt in bij verboden WK-acties
De Kansspelautoriteit (Ksa) heeft in de aanloop naar het WK Voetbal bij drie acties van legale kansspelaanbieders ingegrepen. De overtredingen zijn gestaakt.
De Kansspelautoriteit (Ksa) heeft in de aanloop naar het WK Voetbal bij drie acties van legale kansspelaanbieders ingegrepen. De overtredingen zijn gestaakt.
Adverteerders gaven in Duitsland in juni vijf procent minder geld uit aan online reclame dan het jaar ervoor. Tussen januari en september daalde het totale volume bruto reclamebestedingen met 1,3 procent tot 23,4 miljard euro.
Een commerciële posting voor Louis Vuttion met Lionel Messi levert Cristiano Ronaldo zijn 500 miljoenste volger op op Instagram. Dat maakt hem de grootste op Instagram, na Insta zelf.
Een coalitie van burgerrechtenactivisten drong er maandag bij adverteerders van Twitter op aan om een standpunt in te nemen nu eigenaar Elon Musk het verbod op tweets van de voormalige Amerikaanse president Donald Trump heeft opgeheven.
In Duitsland krijgt Google Shopping een tik op de vingers, omdat het oneerlijke prijzen toonde.
Net als bij TikTok wordt het ook bij YouTube Shorts mogelijk om vanuit de stream met korte video’s aankopen te doen bij webwinkels.
Ocean Outdoor heeft twee nieuwe digitale masten, één zogenoemde refurbished mast en vier nieuwe digitale totems, in gebruik genomen.
Technologiebedrijf ShowHeroes sluit een samenwerking met Cedara om adverteerders inzicht te geven in de CO2-uitstoot die hun mediacampagnes opwekken.
Met Google Ad Grants kunnen non-profits per maand $10.000 besteden aan advertenties. Omdat je dus niet zelf betaalt moet je strategie ook anders zijn.
Buitenreclame-exploitant JCDecaux start deze week met de plaatsing van grootformaat displays langs drukke toegangswegen in Eindhoven. Dankzij deze uitbreiding claimt het bedrij 7 miljoen impressies per week in en rond de Brainport van Nederland.
Op 1 januari 2023 start eindelijk het volledig vernieuwde luisteronderzoek. Vanaf dat moment wordt het luistergedrag van de Nederlandse bevolking […]
Monica Geuze en Enzo Knol zijn op de vingers getikt door de Reclame Code Commissie (RCC). Beide influencers zijn na een klacht aangesproken op hun manier van reclame maken op YouTube, meldt de NOS.
ShowHeroes, een in video gespecialiseerd techbedrijf, lanceert vandaag twee nieuwe advertentieformaten voor video. ‘Widescreen’ en ‘Expander’ zijn groot en draaien om interactie, ook op het kleine scherm.
Begrijpen we de context echt? Vaak niet, en dan wordt ‘contextual advertising’ iets op basis van een gok over de betekenis van een paar woorden.
De Kansspelautoriteit (Ksa) vraagt kansspelaanbieders op verantwoorde wijze om te gaan met gokreclame in de aanloop naar en tijdens het WK Voetbal in Qatar. De toezichthouder herinnert in een brief aan vergunninghouders aan de oproep die minister Franc Weerwind (kansspelbeleid) tijdens debatten in de Tweede Kamer deed.