More stories

Artsen zonder Grenzen: ‘Jongeren doneren vanuit hele andere mindset’

Bij Artsen zonder Grenzen gaat dit jaar de helft van het mediabudget naar online, vertelt online manager Fieke den Boer. “In 2014 was dat nog een vierde. We richten ons nu op de jongere groep en die beweegt zich heel anders online.”

Online marketing

Travelteq snijdt tussenhandel weg, gaat puur online

De Nederlandse maker van luxe reistassen Travelteq stopt met fysieke verkoopkanalen en legt zich toe op honderd procent online verkoop op de consumentenmarkt.

Retail

Customer Match in Google Adwords: target je meest waardevolle klanten

Na Facebook en Twitter komt ook Google zeer binnenkort met functionaliteiten om specifieke campagnes gericht op bestaande relaties op te zetten. Extreem waardevol, omdat de meest waardevolle klanten dan apart te targeten zijn binnen Google Search, Youtube en Gmail. Het vinden van nieuwe klanten wordt daarnaast nog eenvoudiger, doordat op basis van het huidige klantenbestand vergelijkbare doelgroepen als prospect kunnen worden aangemerkt en benaderd.

Online advertising

Vertrouwen in offline reclamevormen nog steeds groot

Ondanks de aanhoudende mediafragmentatie heeft de wildgroei aan onlinevormen het vertrouwen in traditionele (offline) betaalde kanalen niet aangetast. De tv, kranten en tijdschriften blijven vertrouwde reclamevormen, volgens het vandaag verschenen Nielsen Global Trust in Advertising Report. Achtenveertig procent van de Nederlandse respondenten zegt volledig of enigszins te vertrouwen op tv-reclames.

Marketing

‘Helft Nederlanders wil aan de adblocker’ (update)

Het Nederlandse publiek staat in zeer ruime meerderheid positief tegenover adblockers. Dat blijkt uit onderzoek van Adformatie, uitgevoerd door Smartagent Marketresponse (SAMR).

Marketing

Amerikaanse IAB biedt adblock tool voor uitgevers

De Amerikaanse brancheorganisatie voor online adverteerders Interactive Advertising Bureau gaat uitgevers helpen met de identificatie van adblockers. Met een nieuwe tool kunnen uitgevers gebruikers met adblockers een boodschap tonen.

Online advertising

Nieuwe commercieel directeur Virtual Affairs

Enrico Pruis is de nieuwe commercieel directeur van het in Fintech gespecialiseerde online bureau Virtual Affairs. Hij volgt Robin Peters op.

Online marketing

Online bureaus in nieuwe recruitmentdienst

Recruiter SchaalX lanceert samen met een groep online bedrijven een dienst waarbij junioren anderhalf jaar lang in de belangrijkste disciplines worden opgeleid. Dit moet het aanbod op de markt wat helpen vergroten.

Online marketing

IN10 neemt Quest Media over

Internetbureau IN10 neemt branchegenoot Quest Media over. “Met hen halen we extra power in huis om klanten door de digitale transformatie te helpen”, aldus IN10-directeur Vincent Luyendijk. Meer overnames worden niet uitgesloten.

Online marketing

Eindejaar, webshops en Pinterest; de drukste winkelstraat

Januari 2015, op het nieuws krijgen kan je horen dat het eindejaar voor de klassieke retailers is tegengevallen. De online retailers daarentegen boekten een enorme groei. Die trend is nu wel duidelijk en het verschil tussen on- en offline zal in 2015 alleen maar toenemen. De eindejaarsperiode is voor vele retailers de belangrijkste periode van het jaar, ook voor webshops.

Social

Tv-reclame goed voor sitebezoek

Adverteren op televisie ter ondersteuning van online campagnes blijft verstandig. Dat concludeert het Video Advertising Bureau, waarin grote Amerikaanse netwerken als CBS, NBC en Fox zitten. 82 procent van alle call-to-action campagnes tonen een verband aan tussen tv-reclame en sitebezoek.

Online advertising

eWeek: kick-off met L’Oréal en Singapore Airlines

Op 5 oktober aanstaande verzorgt Your Social met Social Affairs de kick-off van de eWeek, het internationale festival voor online business, media, marketing en technologie bij Level Eleven in Amsterdam. Het thema van de avond: datadriven social marketing.

Online marketing

Adblockers stijgen snel in applijsten

Adblokkers staan meteen hoog in de applijsten van Apple sinds het verschijnen van iOS 9 eerder deze week. Deze programma’s blokkeren niet alleen banneradvertenties, ze voorkomen ook dat gebruikers worden gevolgd.

Online advertising

Kwart marketingbudget Heineken naar digitaal

Een kwart van het marketingbudget van Heineken gaat nu al naar digitale media. Twee jaar geleden was dat nog maar 9 procent. Dat vertelde marketingdirecteur Soren Hagh gisteren op het marketingcongres Dmexco in Keulen. “We gaan naar een wereld waar alles digitaal wordt.”

Online advertising

Malou Cornet naar iProspect

Malou Cornet, eerder werkzaam bij onder andere Procter & Gamble en Philips, wordt als commercieel directeur, eindverantwoordelijk voor alle commerciële activiteiten binnen iProspect Nederland.

Online marketing