More stories

IAB: Ergernis over internetreclame kan niet langer worden genegeerd

De Nederlandse consument ergert zich vooral aan internetadvertenties omdat het er simpelweg ‘te veel zijn’ en de advertenties zorgen voor traag internet. Dat blijkt uit het eerste onderzoeksrapport dat het IAB heeft laten uitvoeren naar irritaties van consumenten omtrent reclame op internet. Het IAB wil richtlijnen optellen over het volume, type uitingen en richtlijnen voor de laadsnelheid en bijvoorbeeld het gebruik van geluid en frequency capping.

Marketing

Emerce Performance: ‘We geloven in wallpaper adverteren’

De continue zoektocht naar het verhogen van de inkomsten per gebruiker leverde behalve mislukkingen ook aardige successen op. Sinds de start heeft bookmarkplatform Symbaloo elk jaar minimaal 50 procent inkomstengroei te realiseren. CMO Sander Vessies vertelt op Emerce Performance, op 19 november in Amsterdam, over zijn platform.

Marketing

Roddy van der Maat (Endemol Concepts) lanceert Donut Media

Roddy van der Maat, hoofd verkoop bij Endemol Concepts, heeft een eigen bedrijf Donut Media opgericht. Hij belooft bureaus en adverteerders ‘gegarandeerd bereik’ via een netwerk van honderd websites met relevante doelgroepen.

Online advertising

Brandmarketing op Vine (infographic)

Vine is de Twitterapp voor korte videoloops en het is een behoorlijk succes met 1,5 miljard loops per dag. Alleen al 40 miljoen Amerikanen hebben de app gedownload. Tot nu toe doen bedrijven er echter nauwelijks iets mee in termen van brandmarketing, terwijl de loops enorm veel gedeeld worden. Surepayroll vertelt in deze infographic hoe je een merkstrategie op Vine moet ontwikkelen.

Marketing

Johan van Mil, scheidend vicevoorzitter DDMA, over de toekomst van data

Na tien jaar in het bestuur van DDMA, de brancheorganisatie voor data-driven marketing, neemt vicevoorzitter Johan van Mil afscheid. De ondernemer en investeerder kijkt terug op de ontwikkelingen die het vakgebied het afgelopen decennium heeft doorgemaakt én werpt een blik op de toekomst. ‘De CIO gaat vervangen worden voor de CDO, de Chief Data Officer.’

Analytics
Premium

Toenemende weerstand bij consument bedreigt groei online advertising

Online advertising domineert de advertentiemarkt. Televisie laat nauwelijks groei meer zien en printadvertenties krimpen dit jaar opnieuw. De lichte groei van de advertentiemarkt komt dit jaar dan ook geheel door online advertising.

Online advertising

Adobe Marketing Cloud werkt ook met Apple TV

Adobe Marketing Cloud biedt nu ook ondersteuning voor Apple TV. Een nieuwe SDK (ontwikkelpakket) koppelt Adobe Analytics voor data, Adobe Target voor A/B testing en Adobe Audience Manager voor profielen aan tvOS.

Online marketing

‘Steeds meer influencer managers bij bureaus’

Mediabureaus hebben steeds vaker influencer managers in dienst, “zoals ze een paar jaar geleden allemaal een socialmediamanager aanstelden”, ziet Jonathan de Boer van Mediakraft.

Online marketing

Mindshare lanceert marketingboutique voor (r)etailers

Mediabureau Mindshare lanceert een nieuw label, Shop+, dat nieuwe marketingtechnieken introduceert bij retailers en webwinkels. Dit is betrekkelijk nieuw terrein voor de WPP-dochter.

Retail

Grootschalige fraude met online waardebonnen

De Consumentenbond waarschuwt voor berichten via Facebook, WhatsApp en e-mail, waarbij het lijkt alsof consumenten bij IKEA, NS en Albert Heijn waardebonnen of dagkaarten kunnen winnen.

Online marketing

Adblock Plus naar Emerce Performance

Het bedrijf achter de meest omstreden adblocker van dit moment Adblock Plus komt naar Emerce Performance op 19 november in Amsterdam.

Online advertising

eFocus doet digitale strategie DAF

Het Eindhovense kantoor van eFocus gaat met de directie de hele digitale strategie van DAF Trucks onder handen nemen.

Online marketing
Premium

Consumentenbond: Adblocker op iPhone bespaart tot 83 procent op dataverkeer

iPhone-bezitters kunnen met een adblocker flink besparen op hun internetbundel. Dit blijkt uit een steekproef waarbij de Consumentenbond van 30 populaire Nederlandstalige websites de homepage bezocht met en zonder adblocker.

Marketing

DQ&A Media en incuBeta fuseren voor 100 miljoen

De internationale marketingbureaus DQ&A Media uit Nederland en incuBeta uit Zuid-Afrika fuseren. De gezamenlijke omzet van het nieuwe, onafhankelijke bedrijf komt boven de 100 miljoen euro uit.

Online marketing

De status van Inbound Marketing in de wereld

Onlangs publiceerde Marketing Automation Software leverancier HubSpot voor de zevende keer het jaarlijkse onderzoek naar de status van Inbound Marketing. In die zeven jaar lag het voornaamste doel op het meten van de adoptie van Inbound Marketing. Het grootste verschil met voorgaande rapporten is dat de focus niet meer ligt op de adoptie van Inbound Marketing. Onder marketeers wereldwijd is dit wel geaccepteerd als een goede methode. Dit keer wordt er meer ingezoomd op de factoren wat deze methode succesvol maakt.

Online marketing