More stories

Google verwijderde in 2018 2,3 miljard dubieuze advertenties

Google heeft vorig jaar 2,3 miljard dubieuze advertenties opgeruimd, oftewel 6 miljoen per dag. 58 miljoen reclames waren ronduit schadelijk, namelijk een poging tot phishing (het hengelen naar persoonsgegevens).

Online advertising

Nestle Purina claimt eerste branded Cat Lens

Nestle Purina heeft in samenwerking met Snap naar eigen zeggen ’s werelds eerste branded Snapchat Cat Lens ontwikkeld om de naamsverandering van het grootste Scandinavische merk kattenvoer Pussi naar Latz onder de de aandacht te brengen.

Online marketing

‘Aantal retailers neemt af door marktplaatsen’

“De komende jaren worden interessant, want ik denk dat het aantal retailers zal afnemen.” De opkomst van online marktplaatsen zorgt daarvoor, denkt directeur Sander van den Hout van De Persgroep. Hij was gisteren een van de sprekers op de Emerce Update over Marketplaces. Dat speelde zich af in B.Amsterdam.

Marketplaces

Hoe zet je SEO A/B-testen succesvol in?

Het begrip A/B-testen is vooral bekend van testen met het doel om de conversieratio van websites te verhogen. Ook binnen advertisingkanalen wordt getest met onder andere advertentieteksten en visuele uitingen. SEO A/B-testen komt nog weinig ter sprake, maar is een zeer interessante ontwikkeling in de markt. Je kunt namelijk de ROI van een aanpassing voorspellen door te testen en zo meer urgentie creëren rondom doorvoering van SEO implementaties.

Search

Bol.com geeft Select-abonnees extra korting

Bol.com wil de abonnees op ‘logistieke’ dienst Select meer voordeel gaan geven en onderzoekt wat het best resoneert bij klanten. Het houdt nu een proef met extra korting.

Online marketing

Ngage zet gekromde LED-schermen in

Ngage Media heeft twee nieuwe curved 12m2 LED-schermen in gebruik genomen, de eerste in hun soort. De schermen bevinden zich op de zuilen naast de entree van het Corio Center aan de Saroleastraat in het centrum van Heerlen.

Online marketing

Vijf manieren waarop chatbots je helpen met sales

“Ik zit erover te denken één van jullie producten te kopen, maar ik heb nog een paar vraagjes.” Het is het begin van een gesprek dat vroeger veel op de winkelvloer gevoerd werd. Tegenwoordig zit de consument online. Niet alleen kun je ‘m als verkoper niet in de ogen kijken, de consument heeft ook andere verwachtingen. Chatbots kunnen in deze omgeving een belangrijke rol spelen in het salesproces, waarbij ze bestaande verkopers ondersteunen en veel werk uit handen nemen.

Online marketing

Clear Channel Nederland digitaliseert ‘The Box’ langs de A4

Clear Channel Nederland heeft de herkenbare reclamemast langs de A4, vroeger bekend als de vis, gedigitaliseerd. De mast heeft twee LED-schermen van ruim 13 meter bij 7 meter (91 m²) gekregen en is na de digitalisering omgedoopt tot The Box.

Online marketing
Premium

Colours, Mangrove, Redhotminute versmelten in We are you

De digitale bureaus Colours, Mangrove en Redhotminute gaan vanaf vandaag verder onder één merknaam: We are you. Virtual Affairs volgt later dit jaar.

Digital Agencies

Clear Channel breidt digitaal netwerk uit in centrum Eindhoven

Clear Channel Nederland biedt sinds deze week 32 digitale advertentieschermen in het centrum van Eindhoven. De schermen bevinden zich op de vier meter hoge CityBeacons in de binnenstad van Eindhoven.

Online advertising

‘Sjoemelen met reviews op internet fluitje van een cent’

De Consumentenbond adviseert om niet al te veel waarde te hechten aan lyrische beoordelingen van bedrijven of producten op internet. […]

Online marketing

SKO pauzeert rapportage online kijkcijfers

Stichting Kijkonderzoek rapporteert sinds de jaarwisseling geen online kijkcijfers meer. Rond de zomer moet het publiceren van de digitale kijkcijfers worden hervat.

Analytics

Hoe je de impact van prospecting campagnes kunt meten

Veruit de meest gevoerde discussie binnen het displaylandschap gaat over de toegevoegde waarde van een display of video prospecting campagne. De markt is op zoek naar inzichten in het effect van deze campagnes, maar dit is nog moeilijk te meten. Gelukkig biedt de ‘first interaction floodlight’ hierin perspectief.

Analytics

Sanoma begint eigen marketingcommunicatiebureau

Sanoma begint in Nederland een eigen fullservice marketingcommunicatiebureau onder de naam Sanoma SYNC.

Online marketing

Vijfduizend klanten Picnic Alkmaar bij start

De sluwe app-strategie van Picnic zorgt ervoor dat de de supermarkt komende woensdag met zeker vijfduizend klanten van start gaat.

Online marketing