More stories

Brands in control: over de pure noodzaak van een marketingtransformatie

Er woedt een felle concurrentiestrijd om de aandacht van de consument dankzij de mondialisering en het feit dat e-commerce laagdrempelig is. Daarbij komt dat tegenwoordig veel producten op elkaar lijken. Kijk bijvoorbeeld maar naar de telecom-business: aanbiedingen van de verschillende leveranciers lijken als twee druppels water op elkaar. In zo’n situatie zullen het merk en de mate van effectieve exposure ervan onder consumenten in toenemende mate bepalen wie er wint in zo’n markt en wie niet.

Strategy

Gadero opent showroom in Breukelen

Online houthandel Gadero opent volgende week een showroom en afhaalpunt voor bestrating en tuinhout. De locatie in Breukelen ligt vlakbij de A2 tussen Utrecht en Amsterdam.

Marketing

Inbound marketing voor B2B: geen push maar pull

Inbound marketing werkt goed voor de B2B-wereld, om de simpele reden dat B2B’ers behalve professionals ook gewoon mensen zijn. Maar hoe dan?

B2B Digital

Havas start expertisenetwerk retail

Reclamebedrijf Havas is een nieuw dienstenaanbod begonnen rond digitale disruptie bij retailers. De gigant wijst op grote omwentelingen zoals de impact van Amazon en Alibaba, het ontstaan van nieuwe platforms en voice commerce.

Online marketing

Radio luisteren wordt steeds digitaler

Nog maar tweede derde van de radioluisteraars hoort programma’s via de FM of de kabel. DAB+ en internet zijn goed voor de rest van de horende oren.

Analytics
Premium

8 manieren om AI succesvol in te zetten in de marketingstrategie

Kunstmatige intelligentie (AI) zou het belangrijkste aspect moeten zijn van een datastrategie. Dat vindt ten minste meer dan 60 procent van de marketeers, blijkt uit onderzoek van MemSQL. Maar het daadwerkelijk inzetten van AI blijkt een ander verhaal. Hoe kunnen bedrijven het verschil maken? 

Artificial Intelligence

‘Nieuwe’ MediaMonks stuurt op omzetverdubbeling

Het beursgenoteerde bedrijf boven MediaMonks wil de omzet en bruto winst tegen 2022 hebben verdubbeld. Topman Martin Sorrell denkt dat de fundamenten daarvoor op zijn plaats liggen.

Corporate start-ups
Premium

Accenture Interactive koopt Storm Digital

Accenture Interactive heeft een van Nederlands leidende online marketingbureaus, Storm Digital, overgenomen. Hiermee wil het zijn expertise op het gebied van programmatic diensten verbeteren.

Digital Agencies
Premium

Burst wordt digitaal partner van Baderie

Baderie lanceert deze zomer een nieuwe website, wat het resultaat is van een nieuwe marketingcommunicatiestrategie. Voor het optuigen en uitvoeren van de digitale kant schakelt het Burst in.

Digital Agencies
Premium

Kwart Europees e-commerce is crossborder

Een kleine 23 procent van het e-commercevolume in Europa betreft handel over de landsgrenzen. Hier is een bedrag mee gemoeid van 95 miljard euro, zo laat een onderzoek van Cross-Border Commerce Europe zien.

E-commerce

Google verwijderde in 2018 2,3 miljard dubieuze advertenties

Google heeft vorig jaar 2,3 miljard dubieuze advertenties opgeruimd, oftewel 6 miljoen per dag. 58 miljoen reclames waren ronduit schadelijk, namelijk een poging tot phishing (het hengelen naar persoonsgegevens).

Online advertising

Nestle Purina claimt eerste branded Cat Lens

Nestle Purina heeft in samenwerking met Snap naar eigen zeggen ’s werelds eerste branded Snapchat Cat Lens ontwikkeld om de naamsverandering van het grootste Scandinavische merk kattenvoer Pussi naar Latz onder de de aandacht te brengen.

Online marketing

‘Aantal retailers neemt af door marktplaatsen’

“De komende jaren worden interessant, want ik denk dat het aantal retailers zal afnemen.” De opkomst van online marktplaatsen zorgt daarvoor, denkt directeur Sander van den Hout van De Persgroep. Hij was gisteren een van de sprekers op de Emerce Update over Marketplaces. Dat speelde zich af in B.Amsterdam.

Marketplaces

Hoe zet je SEO A/B-testen succesvol in?

Het begrip A/B-testen is vooral bekend van testen met het doel om de conversieratio van websites te verhogen. Ook binnen advertisingkanalen wordt getest met onder andere advertentieteksten en visuele uitingen. SEO A/B-testen komt nog weinig ter sprake, maar is een zeer interessante ontwikkeling in de markt. Je kunt namelijk de ROI van een aanpassing voorspellen door te testen en zo meer urgentie creëren rondom doorvoering van SEO implementaties.

Search

Bol.com geeft Select-abonnees extra korting

Bol.com wil de abonnees op ‘logistieke’ dienst Select meer voordeel gaan geven en onderzoekt wat het best resoneert bij klanten. Het houdt nu een proef met extra korting.

Online marketing