More stories

Premium

Nieuw directieteam voor iProspect

Wouter Moen en Arthur Buring zijn door Dentsu Aegis Network Nederland aangesteld als nieuwe directie van iProspect.

Digital Agencies

Luisterboeken opgenomen in leesabonnement bol.com

bol.com breidt het aanbod digitaal lezen van Kobo uit met luisterboeken.

Entertainment

Vtwonen en Pinterest samen in campagnemarketing

Vtwonen en Pinterest zijn een samenwerking aangegaan op het gebied van videocontent, afbeeldingverrijking en campagnemarketing. Het is de eerste keer dat Pinterest in deze omvang met een Nederlands merk samenwerkt.

Online marketing

WPP wordt strategische denktank van VodafoneZiggo

Reclamegroep WPP gaat voor zowel Ziggo als Vodafone aan de slag en fungeert voortaan als een strategische creatieve denktank. Sinds de fusie wil VodafoneZiggo de klantbeleving nóg meer centraal stellen in al haar marketing- en communicatieactiviteiten.

Online marketing
Premium

Digitale omzet Unilever: +47% tot 2,5 miljard

De groei in e-commerce is de grootste drijver in de omzetontwikkeling van fabrikant Unilever. Via het digitale kanaal realiseert het concern nu 4,9 procent van de totale omzet.

E-commerce

BrandDeli maakt effect twitterreclame inzichtelijk

Reclame-exploitant BrandDeli schakelt onderzoeksbureau MeMo2 in om inzichtelijk te maken welke effecten Twitter-reclame voor merken sorteert.

Online marketing
Premium

Veertig procent mediaconsumptie via digitale kanalen

Bijna veertig procent van de tijd die Nederlanders aan media besteden vindt plaats via digitale kanalen. Vooral de kijktijd is stevig aan verandering onderhevig, maar over de volle breedte digitaliseert alle genoten mediatijd wel.

Media

17 Nederlandse winnaars bij Webby Awards

MediaMonks voert bijna al vanouds de lijst van winnaars van de Webby Awards aan. IN10 wint twee Webby’s. Er waren 35 Nederlandse cases genomineerd. 17 hebben gewonnen. De Webby Awards worden ook wel de Oscars onder de webprijzen genoemd.

Online marketing

Steven van der Heijden, Corendon: “Ook CEO’s moeten zich in maatschappelijk debat mengen”

Het is vrij logisch dat CEO’s het standpunt van een onderneming innemen. Zijn zij het aan hun stand verplicht duidelijke standpunten te verkondigen? Dat vindt Steven van der Heijden, CEO van Corendon, wel. Maar: het stelt wel hoge eisen aan de integriteit van die CEO’s. En wat betekent dat voor de positie van Corendon? Of was het nou Cor & Don? 

Online marketing

Intracto neemt Adagio over

Intracto, de groep waaronder ook Nederlandse bureaus ezCompany en Have A Nice Day vallen, neemt de specialist in marketingautomation Adagio over.

Venture

Marketingbureaus Bright en Cliptoo fuseren

Full-service marketingbureau Bright fuseert met Cliptoo Marketing. In de nieuwe constellatie willen ze zich duidelijker profileren als specialisten in B2B online marketing.

B2B Digital

7 van de 23 persuasion-trends die worden gebruikt door Gucci, Monki en Zalando

Een vijf maanden durende analyse van de websites van 120 Europese online fashion retailers levert een trend report op van 23 trends in persuasive design die op dit moment gebruikt worden door de meest verleidelijke online retailers. In deze zoektocht naar de meest verleidelijke retailer zijn we op verschillende bijzondere features, trends en persuasieve uitingen gestuit.

Fashion

Dylan Haegens sluit aan op RTL’s Divimove

Een van Nederlands bekendste YouTubers, Dylan Haegens, sluit zich aan op het netwerk van Divimove. Deze dochter van RTL helpt zijn commerciële belangen behartigen en kan helpen nieuwe producten ontwikkelen.

Online marketing

Waarom een webwinkel videomarketing nodig heeft

De grote trend binnen contentmarketing is videomarketing. Video wordt steeds vaker ingezet om de band met de bezoeker te versterken. Een video is een soort persoonlijke boodschap naar de klant. Hierdoor wek je vertrouwen op en dit zorgt ervoor dat de klant terugkeert. Maar hoe doe je dit nou eigenlijk precies en waarom zou jij gebruik moeten maken van video? 

Video

Voys koppelt met klantenservicedienst Robin

Telecombedrijf Voys en klantenservicedienst Robin verbinden elkaars diensten. De helpdesken van de webwinkels kunnen daardoor beter geïnformeerd hun klanten helpen, en de contacten sneller afhandelen.

Customer Engagement