More stories

De impact van Intelligence Tracking Prevention 2.1 op A/B-testen

ITP 2.1 (intelligence tracking prevention) brengt uitdagingen met zich mee wanneer het gaat over third party cookies voor (re)marketing doeleinden. Echter, de impact die ITP 2.1 heeft op A/B-testen wordt regelmatig over het hoofd gezien.

Online marketing

LiveRamp neemt Amsterdams Faktor over

De Nederlandse startup Faktor is voor een onbekend bedrag overgenomen door LiveRamp, een grote beursgenoteerde partij op het gebied van identiteitsmanagement in de technologiesector.

Venture

Amazon verandert commissies op Europese marktplaatsen

Ondernemingen die via de Europese marktplaatsen van Amazon verkopen krijgen per juni 2019 te maken met nieuwe tarieven.

Marketplaces

Beerwulf opent pop-upstore in hip Londens Shoreditch

Heinekens internationale online bierspeciaalzaak Beerwulf.com zit heel even in een fysieke winkel om zich aan het hippe publiek van het Londense Shoreditch te tonen.

Food

Nóg een bureauovername door Accenture Interactive

Accenture Interactive doet nog een overname in Europa. Dit keer valt het Spaanse merkcommunicatiebureau Shackleton ten prooi.

Online marketing

Bax Music maakt omslag naar handelsplatform

Bax Music uit Goes steekt zijn internationale muziekwinkel in een nieuw jasje en begint de voorbereidingen tot verandering in een marktplaats.

Marketplaces

Drie ronde digitale schermen voor Ngage Media

Sinds deze week kunnen adverteerders bij Ngage op drie groot digitaal formaat schermen in Amsterdam adverteren. De drie ronde schermen, van ieder 12 vierkante meter, bevinden zich boven de ingang van AFAS Live aan de Arena Boulevard.

Online advertising

‘Geen nieuwe CMO voor Unilever’

Fabrikant Unilever zou overwegen om na het vertrek van Keith Weed helemaal geen chief marketing officer meer aan te stellen.

Marketing

Zet de stap naar voice-first branding en customer service

Nu de komst van voice de eerste serieuze experimenten oplevert, wordt ook duidelijk waar de meerwaarde is te vinden voor bedrijven. De grootste ontwikkelingen zijn te verwachten voor sales, (product)informatie, customer service en branding. Wie multi-channel werkt en op die laatste twee vlakken waardevol is, kan op korte termijn al de stap naar ‘voice-first’ zetten.

Voice

Tomorrowmen lanceert start-up AMAZIN

Digitaal marketingbureau Tomorrowmen uit Groningen start een nieuw label. AMAZIN is gespecialiseerd in marketingactiviteiten op e-commercegigant Amazon.

Marketplaces

Boilerroomoplichters worden behoedzamer

De dubieuze online broker Olympus Markets adverteert nog altijd voor haar financiële diensten met nepnieuws, maar lijkt daarin steeds minder goed te slagen, getuige enkele raadselachtige advertenties waarin de producten van het bedrijf ogenschijnlijk niet meer aan bod komen. Maar waartoe dienen die advertenties dan wel?

Online marketing

Beerwulf.com beste starter bij Shopping Awards

Bierwinkel Beerwulf.com is zojuist uitgeroepen tot Beste Starter bij de uitreiking van de Shopping Awards.

Food

McDonald’s grootste overname gaat om data

Fastfoodketen McDonald’s legt naar verluidt 300 miljoen dollar op tafel voor de overname van Dynamic Yield. Diens technologie gaat datagedreven suggesties doen voor eten en drinken in fysieke en digitale kanalen.

Tech

Bol.com, Picnic en Raymond Cloosterman (Rituals) winnaars Dutch Marketing Award

Bol.com won dinsdag de Dutch Marketing Award voor Marketing Company of the Year. En Raymond Cloosterman, medeoprichter en topman van Rituals, werd uitgeroepen tot Marketeer of the Year. De Dutch Marketing Awards zijn een samenwerking tussen marketing-beroepsvereniging NIMA, Adformatie en PIM.

Online marketing

‘Meerdere betaalmodellen Google Stadia’

Er komen meerdere manieren waarop gamers kunnen betalen om te spelen bij Googles gamingsplatform Stadia. Van pay per use tot aanschaf van een complete game, denkt topman Yves Guillemot van Ubisoft.

Online marketing