More stories

Nieuwe investering voor inRiver

Het Zweedse technologiebedrijf inRiver, internationaal toeleverancier aan e-commercebedrijven, haalt in een nieuwe investeringsronde 10,5 miljoen euro groeigeld op.

PIM

Productinformatie cruciaal in B2B digital commerce

Content is ook in B2B king. De B2B-klant is immers doelgericht op zoek naar dat ene artikel of onderdeel en wil daarvan alle details kennen om 100 procent zeker te zijn van zijn beslissing. Een verkeerde keuze kan grote directe of indirecte gevolgen hebben, zoals stagnatie van een productieproces, ontevreden klanten of het breken van compliance-regels. De aankoop wordt dan ook vaak gedaan bij de leverancier die de productcontent voor alle fasen van de customer journey het best op orde heeft.

B2B online

Speelgoed snelste groeier in e-commerce

Speelgoed, verlichting en vrouwenkleding zijn de snelst groeiende productgroepen wereldwijd in e-commerce. Zo laat nieuwe marktinformatie van Icecat zien.

PIM

Beheren van datafeeds: drie experts over hun tools en ervaringen

Verkoopt een webwinkeleigenaar op meer plekken dan alleen de eigen shop dan kan hij bijna niet om het gebruik van datafeeds heen. Welke tools gebruiken Magento-experts voor het aanmaken en beheer ervan? Drie ervaringsdeskundigen aan het woord.

Magento

Omzet Icecat groeit 10,3 procent tot 6 miljoen euro

Het Nederlandse databedrijf Icecat, leverancier voor nationale en internationale webwinkels, zag zijn omzet vorig jaar met 10,3 procent groeien tot 6 miljoen euro. Het gebruik van haar productdatabase door e-commercebedrijven nam toe met 29 procent.

PIM

ATPCO en Routehappy bundelen kennis

ATPCO en Routehappy gaan samenwerken om de prijzen van betaalde opties bij vluchten te tonen. Hierdoor wordt het voor airlines gemakkelijker om te laten zien hoe hun product in elkaar steekt en wat dat moet kosten.

PIM

‘De regel voor datafeeds: hoe meer informatie, hoe beter’

Peak Capital investeerde 750 duizend euro in Channable, een bedrijf dat een managementtool voor datafeeds heeft ontwikkeld. Wat doet deze Nederlandse onderneming en hoe belangrijk zijn zulke feeds tegenwoordig?

PIM

Icecat haalt 4,4 miljoen euro op met beursgang

De Nederlandse, internationaal werkende dataleverancier Icecat heeft vanmiddag met een beursgang 4,4 miljoen euro opgehaald.

PIM

Hopper brengt verborgen vliegkosten in kaart

Het kost gemiddeld 287 dollar om een internationale vlucht te annuleren. Aan het wijzigen van een vliegticket naar een buitenlandse bestemming hangt een prijskaartje van 247 dollar. Dit blijkt uit onderzoek van Hopper.

Travel

Fabrikanten ‘Doe Het Zelf’-items snelste groeiers

Fabrikanten van Doe Het Zelf-merken als Bison, Stanley en Rittal behoren internationaal tot de bedrijven die hun online verkopen het hardst zien groeien.

PIM

E-commercegiganten roepen op tot accurate productinformatie

Wie wil verkopen via kanalen als bol.com, Google en Alibaba stuit op een zeker moment op de eis van GS1 codes, ook wel bekend als EAN’s of GTIN. De bedrijven riepen de afgelopen tijd stuk voor stuk op tot meer gestandaardiseerde data.

PIM

Wat Fitbits productpagina’s zo goed maakt

Fitbit lanceerde niet zo lang geleden de ‘Charge 2’. Bij dit nieuwe product hoort ook een nieuwe productpagina. Een blik op die pagina en welke weg het bedrijf heeft afgelegd.

PIM

iMerge hevelt Iceshop over naar Icecat

Icecat neemt webshop-integrator Iceshop van investeerder iMerge over voor 3,1 miljoen euro, kort voor de voorgenomen beursgang van Icecat in februari.

PIM

Rich snippets, SEO en structured data: wat zijn het en wat kan ik er mee?

SEO gaat niet alleen over keywords, links en autoriteit. Techniek is ook een belangrijk onderdeel. Een stukje techniek dat ik […]

PIM

Flinke investering voor Channable

Het Nederlandse feedmanagement bedrijf Channable haalt 750.000 euro op bij investeringsfonds Peak Capital. Daarmee wil het verder groeien in Nederland, Scandinavië, Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland.

PIM