More stories

Het Emerce Martech-onderzoek 2019/2020: Stijgende Marketingtechnologie budgetten. Aan welke tools worden die uitgegeven?

Nederlandse bedrijven verleggen de focus als het gaat om investeringen in marketingtechnologie. Welke tools staan in de top 5? Welke oplossingen staan op de shortlist? En hoe verhoud je eigen martech stack zich ten opzichte van andere Nederlandse organisaties? Lees het in het Emerce Martech-onderzoek 2019.

Analytics

Experimenteren met productcontent bevrijdt retail van retourpakketjes

Met retourpercentages tot wel tientallen procenten heeft de online retailer er een hoofdpijndossier bij. De vraag is of en op welke manier ze het tij nog kunnen keren. Opvallend is hoe weinig hiervoor wordt ‘gespeeld’ met de productcontent en -kenmerken. Daarmee is – in ieder geval deels – te voorkomen dat na Zalando ook anderen gebukt gaan onder hun eigen logistieke strategie.

PIM

Waarom PIM de spil van een e-commercestrategie moet zijn

Zonder Product Management System is het moeizaam en tijdrovend om juiste, consistente en real-time data te leveren aan al je marketingchannels en leveranciers. Een must-have tool dus. Maar eigenlijk wil je dat je PIM geen tool is, maar deel uitmaakt van je e-commerceplatform.

PIM
Premium

Icecat groeit 19 procent tot 8,4 miljoen euro

Technologiebedrijf Icecat, een internationaal uitgever en syndicator van productinformatie, heeft 2018 afgesloten met een omzet van 8,4 miljoen euro en een winst van 882.000 euro. Het zint op overnames in de PIM-markt.

E-commerce

PIM: Het fundament van een moderne B2C en B2B Commerce strategie

Product Information Management (PIM) is een trending topic binnen B2C en B2B Commerce. Er is geen industrie die zo hard groeit als de markt van PIM-leveranciers. Volgens Ventana Research zal vijftig procent van de productgerichte organisaties een PIM-systeem gebruiken om hun productprocessen te beheren en kwalitatieve productervaringen te bieden in 2021.

PIM

Moderne PIM-technologie als fundament van je omnichannel e-commercestrategie

Volgens Renaud Montin (Chief Marketing and Digital Officer) van het Franse Eram is een Product Information Management (PIM) tool een waardevolle tool voor het versnellen van de digitale transformatie van je e-commercebedrijf. Lees in dit eBook wat het strategische belang van een modern PIM-systeem is en hoe je jouw managementboard overtuigt van de toegevoegde waarde voor de internationale expansie strategie van het bedrijf.

PIM

Master Data Management: één waarheid voor alle betrokkenen in de keten

Was een ‘single source of truth’ voorheen alleen belangrijk voor eigen bedrijfskritische gegevens, nu blijkt het op orde hebben van die data van waarde voor de gehele keten. Om samen met externe stakeholders gebruik te maken van productinfo, onderling co-design op te zetten of intern juist tot betere branding van producten te komen. De rol die systemen voor het beheer van master data innemen groeit.

Data

Digitaletransformatie-strategie ontwikkelen? Dit zijn de vier belangrijkste pijlers

Een recent rapport van Forrester Research, getiteld “The Sorry State of Digital Transformation in 2018” herinnert ons eraan dat digitale transformatie nog een lange weg te gaan heeft tot volledige volwassenheid. Aan CMO’s en Marketing Managers de taak om te investeren in de ontwikkeling van een digitale transformatie strategie. Dit eBook biedt handvatten en praktische tips voor het ontwikkelen en uitrollen van een effectieve digitaletransformatie-strategie.

B2B Digital

Je PIM-systeem updaten of vervangen? Gebruik deze tien selectiecriteria

“Merken en retailers streven naar dominantie in een content-wapenwedloop”, zegt Forrester Analyst, Bruce Eppinger in The Forrester WaveTM: Product Information Management Solutions, Q2 2018. Het belang van het goed en effectief managen van productinformatie wordt steeds belangrijker. Een goed Product Information Management (PIM) systeem ondersteunt je hierbij. Voldoet mijn huidige PIM-oplossing nog? Deze buyers guide van inRiver helpt je op weg.

PIM

De toegevoegde waarde van een PIM-systeem bij procesoptimalisatie

“Hoe kunnen we de omzet versnellen en de marges verbeteren?”. Iedereen binnen je organisatie wil het antwoord op deze vraag weten, van het topmanagement tot je marketingcollega’s. Dit eBook gaat in op het belang van een Product Information Management (PIM) systeem bij het creëren van omzet momentum. Dit eBook beschrijft drie manieren van hoe je omzet momentum kunt creëren.

Marketing
Premium

Meer ruimte voor fabrikanten op Google Shopping

Fabrikanten krijgen binnenkort meer ruimte in Google Shopping om belangstellende kopers informatie over hun producten te geven.

E-commerce
Premium

bol.com maakt duurzame producten vindbaar

bol.com zet een eerste stap om duurzaam geproduceerde producten schappen in zijn schappen vindbaar te maken voor de milieubewuste shopper.

E-commerce

Superunie introduceert data-platform adam

Inkooporganisatie Superunie lanceert het online platform adam. Dat brengt artikeldata uit verschillende bronnen, zoals GS1, Nielsen Brandbank en SIM, op één plek samen.

PIM

De elf belangrijkste functionaliteiten van een Universal Data Hub (UDH)

De Universal Data Hub (UDH) is een relatief nieuw onderdeel van de marketingstack. Met een UDH kun je klantdata centraliseren, hierdoor werken alle systemen binnen je organisatie met gestandaardiseerde en uniforme klantdata. Deze data kun je vervolgens gebruiken voor het optimaliseren van de online klantbeleving. Lees in deze whitepaper wat een Universal Data Hub is, wat de belangrijkste voordelen zijn en wat de elf belangrijkste functionaliteiten zijn.

PIM

One version of the truth – wie bepaalt de waarheid?

Product Informatie Management-systemen (PIM) moeten zorgen voor ‘one version of the truth’ wat betreft commerciële, marketing-, logistieke, functionele en technisch gerelateerde productinformatie. Dat lukt je echter alleen als je daar ook organisatorisch klaar voor bent.

PIM