More stories

Moderne PIM-technologie als fundament van je omnichannel e-commercestrategie

Volgens Renaud Montin (Chief Marketing and Digital Officer) van het Franse Eram is een Product Information Management (PIM) tool een waardevolle tool voor het versnellen van de digitale transformatie van je e-commercebedrijf. Lees in dit eBook wat het strategische belang van een modern PIM-systeem is en hoe je jouw managementboard overtuigt van de toegevoegde waarde voor de internationale expansie strategie van het bedrijf.

PIM

Master Data Management: één waarheid voor alle betrokkenen in de keten

Was een ‘single source of truth’ voorheen alleen belangrijk voor eigen bedrijfskritische gegevens, nu blijkt het op orde hebben van die data van waarde voor de gehele keten. Om samen met externe stakeholders gebruik te maken van productinfo, onderling co-design op te zetten of intern juist tot betere branding van producten te komen. De rol die systemen voor het beheer van master data innemen groeit.

Data

Digitaletransformatie-strategie ontwikkelen? Dit zijn de vier belangrijkste pijlers

Een recent rapport van Forrester Research, getiteld “The Sorry State of Digital Transformation in 2018” herinnert ons eraan dat digitale transformatie nog een lange weg te gaan heeft tot volledige volwassenheid. Aan CMO’s en Marketing Managers de taak om te investeren in de ontwikkeling van een digitale transformatie strategie. Dit eBook biedt handvatten en praktische tips voor het ontwikkelen en uitrollen van een effectieve digitaletransformatie-strategie.

B2B Digital

Je PIM-systeem updaten of vervangen? Gebruik deze tien selectiecriteria

“Merken en retailers streven naar dominantie in een content-wapenwedloop”, zegt Forrester Analyst, Bruce Eppinger in The Forrester WaveTM: Product Information Management Solutions, Q2 2018. Het belang van het goed en effectief managen van productinformatie wordt steeds belangrijker. Een goed Product Information Management (PIM) systeem ondersteunt je hierbij. Voldoet mijn huidige PIM-oplossing nog? Deze buyers guide van inRiver helpt je op weg.

PIM

De toegevoegde waarde van een PIM-systeem bij procesoptimalisatie

“Hoe kunnen we de omzet versnellen en de marges verbeteren?”. Iedereen binnen je organisatie wil het antwoord op deze vraag weten, van het topmanagement tot je marketingcollega’s. Dit eBook gaat in op het belang van een Product Information Management (PIM) systeem bij het creëren van omzet momentum. Dit eBook beschrijft drie manieren van hoe je omzet momentum kunt creëren.

Marketing

Meer ruimte voor fabrikanten op Google Shopping

Fabrikanten krijgen binnenkort meer ruimte in Google Shopping om belangstellende kopers informatie over hun producten te geven.

E-commerce

bol.com maakt duurzame producten vindbaar

bol.com zet een eerste stap om duurzaam geproduceerde producten schappen in zijn schappen vindbaar te maken voor de milieubewuste shopper.

E-commerce

Superunie introduceert data-platform adam

Inkooporganisatie Superunie lanceert het online platform adam. Dat brengt artikeldata uit verschillende bronnen, zoals GS1, Nielsen Brandbank en SIM, op één plek samen.

PIM

De elf belangrijkste functionaliteiten van een Universal Data Hub (UDH)

De Universal Data Hub (UDH) is een relatief nieuw onderdeel van de marketingstack. Met een UDH kun je klantdata centraliseren, hierdoor werken alle systemen binnen je organisatie met gestandaardiseerde en uniforme klantdata. Deze data kun je vervolgens gebruiken voor het optimaliseren van de online klantbeleving. Lees in deze whitepaper wat een Universal Data Hub is, wat de belangrijkste voordelen zijn en wat de elf belangrijkste functionaliteiten zijn.

PIM

One version of the truth – wie bepaalt de waarheid?

Product Informatie Management-systemen (PIM) moeten zorgen voor ‘one version of the truth’ wat betreft commerciële, marketing-, logistieke, functionele en technisch gerelateerde productinformatie. Dat lukt je echter alleen als je daar ook organisatorisch klaar voor bent.

PIM

Icecat realiseert 24,4 procent omzetgroei

Icecat, de uitgever van productdata voor de e-commercemarkt, zag haar omzetgroei met 24,4 procent toenemen over de eerste zes maanden van 2018. Zonder de overname eerder dit jaar van Syndy, specialist in supermarktdata, zou de autonome groei zo’n 15,6 procent zijn geweest.

PIM

Het selecteren van een Product Information Management (PIM) systeem in 2018

Het gemiddelde marketingteam gebruikt 21 verschillende tools en IT-oplossingen om hun werk te doen. De complexiteit neemt hierdoor toe en productinformatie is verspreid over de verschillende database, systemen en softwareoplossingen van de afdelingen binnen de organisatie. In deze whitepaper lees je wat de voordelen zijn van een PIM voor marketeers en wat de belangrijkste aandachtspunten zijn tijdens het selectieproces.

PIM

Techmerken domineren wereldwijde e-commercekanaal

Techmerken domineren nog steeds het wereldwijde e-commercekanaal in het tweede kwartaal 2018. Dat blijkt uit de jongste cijfers van het Nederlandse Icecat.

PIM

Dataplatform GS1 Fashion Base uit de startblokken

De reeds eerder aangekondigde GS1 Fashion Base is officieel gestart in Nederland. Bestseller, Dobotex, Euretco, Just Brands, Microfashion, PVH, Suitable, Van Tilburg Mode en Sport, Van Winkel Fashion en Wehkamp zijn de bedrijven die de komende maanden het dataplatform gaan testen, verder ontwikkelen en gebruiken.

PIM

Een succesvolle winkelervaring met een Product Information Management (PIM) systeem

Hoe kun je als retailer de prestaties van je business verbeteren? Om alles uit je productinformatie te halen is een Product Information Management (PIM) systeem is een handige en onmisbare tool. Dit eBook biedt handvatten en praktische tips voor het effectief managen van productinformatie met een product information management (PIM) systeem.

E-commerce