Axel Springer: sterke groei door classifieds
De groei bij zijn Europese advertentiesites voor banen en huizen zorgen bij uitgeverij Axel Springer voor een omzetgroei van 6 procent tot 3,5 miljard euro. Vooruitzicht: dubbelcijferige groei.
De groei bij zijn Europese advertentiesites voor banen en huizen zorgen bij uitgeverij Axel Springer voor een omzetgroei van 6 procent tot 3,5 miljard euro. Vooruitzicht: dubbelcijferige groei.
Sinds 2005 informeert Zoover Nederlandse vakantiegangers of er een verwarmd zwembad bij hun hotel is en hoever het strand lopen is. Daar komt geen verandering in, zegt CEO Philipp Goos, maar het zoeken en vinden kan nog beter. “Als we weten welke interesses je hebt, kunnen we relevantere content tonen en het makkelijker maken om je perfecte vakantie te vinden.”
Bijna een op drie mediaconsumenten in Nederland luistert radio via zijn televisie (28%). En de mobiele telefoon is voor iedereen tot vijftig jaar het voorkeursmedium om de krant digitaal te lezen. Mediaconsumptie versplintert en de wereld wordt nooit meer zoals hij was, zo laat de nieuwe Media Standaard Survey zien.
Een van de bekendere hostingpartijen voor Wiki’s Wikispaces gaat sluiten. Het Amerikaanse bedrijf kan de kosten niet meer opbrengen ondanks abonnementen.
De verdiensten uit rubrieksadvertenties worden voor Mediahuis steeds belangrijker nu advertentie-inkomsten onder druk staan. De uitgeverij investeert in versnelde groei voor dit segment in 2018.
Investeerder General Atlantic koopt 25,1 procent van Nucom Group, de venturetak van het Europese mediabedrijf ProSiebenSat.1, tegen een waardering van 1,8 miljard euro.
Beroepsvereniging voor marketing, communicatie en sales NIMA neemt een belang in Marketingfacts. De aandeelhouders BBP Media en NIMA willen de site verder doorontwikkelen richting een kennisinstituut.
Het bordspel When in Rome van ontwikkelaar Sensible Objects is het eerste fysieke gezelschapspel dat de Amazon Echo een integraal onderdeel van het spel maakt.
ProSiebenSat.1 is in gesprek met investeerder General Atlantic over een minderheidsbelang in de digitale activiteiten van het Duitse mediabedrijf.
Het is alweer 21 jaar geleden dat The New York Times voor het eerst een online versie van de krant publiceerde. Dit gebeurde om “het aantal lezers van The Times te vergroten en om nieuwe kansen voor het bedrijf te creëren in de elektronische media-industrie”. We zijn nu twee decennia verder en nieuwsorganisaties over de hele wereld worstelen nog steeds hoe ze hun bedrijfsmodel kunnen aanpassen aan de digitale wereld. Wat zijn de schaarse succesvolle voorbeelden?
De Telegraaf heeft haar app voor iPhone en iPad compleet vernieuwd, en die is zelfs al geoptimaliseerd voor de iPhone X, maar de Apple Watch app is verdwenen.
Niantic Labs neemt voor een onbekend bedrag de start-up Escher Reality over. Diens technologie wordt gebruikt om Niantics basissystemen gereed te maken voor publicatie naar externe ontwikkelaars.
De Persgroep is begonnen met dagelijkse videoverslagen die ter plekke in Zuid-Korea worden opgenomen. De video’s zijn te zien op de landelijke en regionale krantensites van De Persgroep in Nederland en te horen bij Q-Music. Er is voldoende commerciële interesse om het format kostendekkend te produceren.
Vorig jaar nam de tijd die gebruikers spenderen aan het lezen van artikelen op online kiosk Blendle toe met 71 procent. In 2016 lazen gebruikers bij elkaar opgeteld 86 miljoen minuten aan betaalde artikelen op Blendle. En in 2017 steeg dat naar 116 miljoen minuten. Een toename van bijna 800.000 uur, schrijft oprichter Alexander Klöpping.
De verkoop van Kieskeurig.nl in juni 2017 heeft bijgedragen aan de licht gedaalde jaaromzet van 436 miljoen euro van Sanoma Nederland. Ook de winstgevendheid, gecorrigeerd voor de verkoop van SBS, daalde ten opzichte van 2016 maar dat kwam door de gewijzigde pensioenregeling.