PLUS voorziet supermarkten van digitale schaplabels
Supermarktketen PLUS stapt over op elektronische schaplabels als vervanger van de traditionele papieren prijsaanduidingen. De e-schaplabels moeten zorgen voor een efficiencyslag.
Supermarktketen PLUS stapt over op elektronische schaplabels als vervanger van de traditionele papieren prijsaanduidingen. De e-schaplabels moeten zorgen voor een efficiencyslag.
De turbulentie in het social advertising landschap heeft zich in de lente en zomer van 2020 voortgezet. De grootste daling van CPM vond plaats in maart en sindsdien zijn de prijzen weer gestegen. CPM-niveaus blijven volatiel en daarom moeten adverteerders alert blijven en hun strategieën blijven aanpassen naarmate de situatie zich ontwikkelt. Dit eBook biedt met name grote adverteerders in retail handvatten en praktische tips voor het optimaliseren van hun advertentiestrategie voor het ‘Nieuwe Normaal’.
OEM’s beginnen beetje bij beetje in te zien dat ook zij de stap naar e-commerce en digitalisering van hun klantcontact zullen moeten zetten.
Bol.com brengt een Franstalige app uit voor potentiële klanten in Brussel en Wallonië. De site blijft wel enkel in het Nederlands beschikbaar. Het aantal aangesloten verkopers steeg afgelopen maanden tot dertigduizend.
Het jaarlijkse trendrapport van dotdigital kijkt naar de tactieken die e-commerce merken zouden moeten toepassen om belangrijke marketinguitdagingen het hoofd te bieden. Verspreid over drie continenten en twaalf landen, hebben zij honderd merken gescoord op basis van criteria variërend van best practices voor e-mail tot omnichannel-acceptatie en gebruikerservaring. Elk merk werd willekeurig geselecteerd en objectief gescoord, afhankelijk van hun toepassing van deze tactieken.
Neem het maar aan van iemand die het geluk had het grootste deel van haar carrière in de hotelsector door te brengen: de sector is veerkrachtig.
Modebedrijven in Nederland lopen in internationaal opzicht voorop door RFID ook in te zetten voor visuele merchandising en het verbeteren van de klantbeleving. Dat zijn de meest in het oogspringende conclusies uit het groot internationaal onderzoek RFID barometer in retail, waarover brancheorganisatie GS1 bericht.
Het aantal webwinkels en hun bestellingen is fors gegroeid sinds de uitbraak van corona in maart dit jaar. Daar plukt Picqer de vruchten van. Vanaf april zagen ze dat veel bedrijven besloten hun magazijn te automatiseren. ‘Sindsdien doen we elke dag het volume van Black Friday”, aldus medeoprichter Casper Bakker. Picqer maakt software speciaal voor webwinkels. ‘Wij automatiseren alles wat zich in het magazijn afspeelt. Van de binnenkomende goederen die je hebt gekocht bij een leverancier, het op voorraad leggen op een bepaalde plek in het schap en het uitleveren van een bestelling aan een klant nadat het is besteld. En eventueel ook retouren verwerken: terug in de voorraad of naar een opkoper.’
Coolblue zal eind dit jaar een nieuwe winkel openen in de Vlaamse studentenstad Hasselt. De eer is weggelegd voor winkelcentrum Quartier Bleu, meldt Gondola.
Goede e-commerce logistiek maakt vaak het verschil tussen winst en verlies. Wanneer je je verzending niet op orde hebt, is dit een enorme conversiekiller.
Door de uitbraak van het coronavirus is het online boodschappen doen in korte tijd fors gestegen. Wat betekent dit voor retailers?
Grote supermarktgebouwen zijn voor investeerders weer glimmende, aantrekkelijke objecten geworden door het coronavirus. De huurders, retailers, gebruiken die vele ruimte steeds meer voor fulfillment van de online orders die ze ontvangen.
Consumenten die interesse hebben in je product of dienst, willen via hun favoriete communicatiekanaal real time contact en direct de interactie aan kunnen gaan.
Het vervoeren van pakketten heeft de afgelopen jaren een grote vlucht genomen, met alle gevolgen van dien. Veel busjes op de weg en bestuurders die per afgeleverde pakket worden betaald wat haast in de hand werkt. Dat moet anders kunnen, dacht Sam Rohn in 2015. ‘Je kunt enorm je best doen op een pakket, maar op het moment dat het de deur uit gaat verdwijnt het in een zwart gat en moet je maar hopen dat het er aan de andere kant weer veilig uitkomt. Dat was zeker in 2015 nog het geval toen ik nog bezig was met een webshop. Op een gegeven moment werd ik zo boos van de kwaliteit die wij kregen, zeker omdat we ook heel veel geld uitgaven aan verzendkosten, dat ik zelf in de auto ben gestapt in Amsterdam en mijn eigen pakketten ben gaan leveren. Dat was letterlijk het begin.’ Meer bij Top Names.
De e-commerce omzet van het Amerikaanse warenhuis Walmart is met 79 procent gegroeid in het tweede kwartaal, grotendeels dankzij corona. […]