More stories

CMS in retail, hoe selecteer je de juiste leverancier?

Als gevolg van de coronapandemie gaan meer consumenten dan ooit online om hun kleding, boodschappen en andere winkelbenodigdheden te kopen. Hiermee wordt de druk op (traditionele) retailmerken groter. Degenen die prioriteit geven aan positieve, gedenkwaardige digitale ervaringen zullen gedijen, en degenen die niet voldoen aan de veranderende behoeften van de consument, zullen snel achterop raken.

CMS

National Glamour Day: zo val je op als online retailer

Op National Glamour Day wordt zowel offline als online gestrooid met hoge kortingen en zachte prijzen voor de modebewuste consument.

Retail
Premium

DMEXCO: Nieuwe Google-reclameopties lokale retail

Google presenteert vandaag op DMEXCO nieuwe targetingopties voor lokale retailers en maakt smartbidding geschikt voor omnichannel winkeliers.

Online advertising

Win de aandacht van de klant op marktplaatsen met een geoptimaliseerde product feed

Wanneer je verkoopt op een marktplaats, zijn er twee manieren waarop je klanten je producten kunnen zien: via organische product vertoningen en / of advertenties.

E-commerce platforms

Consumentengedrag: voorkom winkelmandverlaters

Misschien ken je het wel: je hebt je uiterste best gedaan om producten bij elkaar te zoeken, je winkelmandje is gevuld en je wil gaan afrekenen.

Retail
Premium

Koepelorganisatie Detailhandel Nederland wordt opgeheven

De koepelorganisatie Detailhandel Nederland houdt eind dit jaar op te bestaan. De organisatie bestaat uit brancheorganisaties die een specifiek deel van de retail vertegenwoordigen, zoals het CBL (supermarkten), RND (grootwinkelbedrijven) en de Nationale Winkelraad (mkb retail branches, aangesloten bij MKB Nederland).

E-commerce

Black friday: vijf tips voor een succesvol affiliate marketing programma

Inmiddels is Black Friday ook een begrip in Nederland geworden en is het voor ons ook het moment om cadeaus te kopen voor de decembermaand.

Retail
Premium

Orderchamp vangt miljoenen euro’s investering

Het online inkoopplatform voor retailers en webwinkels Orderchamp neemt een miljoeneninvestering aan om zijn groei te versnellen. Stefan van den Berg, ex-Afterpay, brengt zijn expertise in voor een nieuwe achterafbetaaloptie.

Venture
Premium

Huawei plant flagship winkel in Brussel

Huawei open binnenkort een eigen flagship store aan de Louizalaan in Brussel. Het ontwerp is klaar en de winkel wordt binnenkort omgebouwd, zegt Walter Ji, Europees hoofd van Huawei’s Consumer Business Group tegen Data News.

Retail
Premium

Consument wil gepersonaliseerde shopervaring, maar geen techniek

Drie kwart van de consumenten verlangt over vijf jaar een gepersonaliseerde shopervaring. Ondertussen verwacht slechts de helft van de consumenten dat gepersonaliseerde promoties en aanbevelingen tegen die tijd ook daadwerkelijk beschikbaar zijn in het Nederlandse retaillandschap, zo blijkt uit onderzoek van GfK in opdracht van ShoppingTomorrow.

Retail

Booming e-commerce deel 1: kansen in het nieuwe normaal

Er zijn vele onderzoeken die aantonen dat mensen meer online kopen. Zeker in tijden van corona, maar ook daarvoor was de trend al sterk zichtbaar.

E-commerce platforms
Premium

Apple test Express winkel

Apple test momenteel een eerste Express winkel in het Californische Burlingame voor het ophalen van bestellingen.

Retail
Premium

Packaly breidt uit naar vier nieuwe steden

Last mile-bezorgspeciast Packaly uit Utrecht breidt uit naar vier nieuwe steden. Per deze maand is het ook actief in Amstelveen, Tilburg, Maastricht en Amersfoort.

Venture

De winnende e-mailmarketingstrategie voor klantretentie van Corendon hotels & resorts

De vijfdelige E-mailmarketing Masterclass van Copernica reikt handvatten aan voor het optimaliseren van je e-mailstrategie en hoe je daarmee klanten wint. In deel 2 leer je hoe je klantretentie bewerkstelligt met e-mailmarketing, met praktijkvoorbeelden van Corendon Hotels & Resorts. Vaak wordt gedacht dat klantretentie alleen van toepassing is op de FMCG-branche, maar ook binnen fashion, home & living en bijvoorbeeld travel speelt het een sleutelrol. Wanneer je grote volumes draait en veel klantdata tot je beschikking hebt, kun je retentie zelfs gaan voorspellen – in welke branche je ook opereert en wat voor product of dienst je ook verkoopt.

E-mailmarketing

Zo ben je vanaf moment één van waarde voor nieuwe klanten in je webshop

Online aanwezigheid is belangrijk, maar echter geen garantie voor succes en de verschillen tussen merken zijn dan ook duidelijk zichtbaar.

Customer Service