Zo verminder je de impact de coronacrisis op je supply chain
Het coronavirus heeft ons privé- en werkleven in de greep en ook de supply chain ontkomt niet aan de gevolgen van deze extreme situatie.
Het coronavirus heeft ons privé- en werkleven in de greep en ook de supply chain ontkomt niet aan de gevolgen van deze extreme situatie.
Onderzoek onder 1.111 consumenten in Nederland laat zien dat het koopgedrag van de Nederlandse consument gedurende de laatste twee weken van maart niet sterk beïnvloed is door financiële zorgen.
Adverteert je merk al op bol.com? Dan zal de overgang van advertentieplatform Criteo naar Mabaya je niet zijn ontgaan.
Handelsplatformen en marktplaatsen zijn zeker geen nieuw fenomeen, maar er is wel een belangrijke toename in het gebruik te zien
Bij online retailers als Coolblue en bol.com is de consument maar een paar kliks verwijderd van duizenden producten.
De online omzet was in februari 17 procent hoger dan in dezelfde maand een jaar eerder. Webwinkels hebben 15,8 procent meer omgezet.
Dit zijn de overwegingen om al dan niet afhankelijk te worden van de Bol.com’s of Amazons van deze wereld.
Tijdens de COVID-19-uitbraak veranderen de zaken snel en moeten bedrijven zich continu aanpassen. Wat zijn de kansen voor e-commerce?
Op het moment dat de personalisatiehype zijn hoogtepunt heeft bereikt, zijn de zorgen over privacy, data security en het gebruik van persoonlijke informatie ook prominenter geworden. Vooral nadat juridische en politieke incidenten en nieuwe Europese wetgeving inzake gegevensregulering (AVG) veel in het nieuws zijn geweest. Uit het onderzoek “Understanding the future of e-commerce personalization” van AB Tasty blijkt dat consumenten een eenvoudig en transparant betaalproces verwachten. Echter wil de meerderheid niet dat hun verzend- of betalingsinformatie wordt opgeslagen door e-commerce websites. Wat is de toekomst van personalisatie in e-commerce?
Hoe ga je als retailer om met de enorme uitdagingen in tijden van het coronavirus als het gaat om met klantcontact en -binding?
De HEMA verkeert in zwaar weer. In ieder geval sinds de start van de coronacrisis. Ook de landelijke media berichten hier sinds vorige week over
Apple gaat zijn Amerikaanse winkels toch niet al in april weer openen, zo blijkt uit een memo van hoofd Retail & People Deirdre O’Brien waaruit 9to5Mac citeert. Op zijn vroegst gaan de winkels begin mei open.
Retailers die door het coronavirus hun fysieke zaken hebben moeten sluiten, krijgen van hun betaalleverancier CCV België gratis een webshop.
De drie belangrijkste verwachting van de Nederlandse consumenten zijn gebruiksvriendelijkheid, een frictieloze post-aankoop beleving en herkenbaarheid. De belangrijkste ontwikkelingen in B2B Commerce zijn het aantal online aankopen neemt toe, er is behoefte aan een frictieloos bestelproces en Amazon behoort tot de belangrijkste aankoopkanalen. Hoe vertaal je deze inzichten naar een gepersonaliseerde customer experience? Hoor in dit webinar hoe de customer experience (CX) transformatie van Unipart is vormgegeven met SAP ERP en het Magento Commerce platform.
Het aanvankelijke hamstergedrag lijkt gekalmeerd in Nederland, zo constateert Nielsen Connect Benelux, dat wekelijks de omzet van supermarkten bijhoudt. Mensen passen zich meer aan het nieuwe ritme aan. Toch vormen de supermarkten ongeveer de enige branche die mogelijk ongeschonden uit de crisis komt.