More stories

E-commerce tips in tijden van corona 

Tijdens de COVID-19-uitbraak veranderen de zaken snel en moeten bedrijven zich continu aanpassen. Wat zijn de kansen voor e-commerce?

Coronacrisis

Onderzoek: De toekomst van personalisatie in e-commerce

Op het moment dat de personalisatiehype zijn hoogtepunt heeft bereikt, zijn de zorgen over privacy, data security en het gebruik van persoonlijke informatie ook prominenter geworden. Vooral nadat juridische en politieke incidenten en nieuwe Europese wetgeving inzake gegevensregulering (AVG) veel in het nieuws zijn geweest. Uit het onderzoek “Understanding the future of e-commerce personalization” van AB Tasty blijkt dat consumenten een eenvoudig en transparant betaalproces verwachten. Echter wil de meerderheid niet dat hun verzend- of betalingsinformatie wordt opgeslagen door e-commerce websites. Wat is de toekomst van personalisatie in e-commerce?

Customer Experience

Maak juist nu werk van proactieve communicatie in retail 

Hoe ga je als retailer om met de enorme uitdagingen in tijden van het coronavirus als het gaat om met klantcontact en -binding?

Coronacrisis

HEMA heeft juist goud in handen, iets minder drama graag 

De HEMA verkeert in zwaar weer. In ieder geval sinds de start van de coronacrisis. Ook de landelijke media berichten hier sinds vorige week over

Retail

Amerikaanse winkels Apple blijven tot mei gesloten

Apple gaat zijn Amerikaanse winkels toch niet al in april weer openen, zo blijkt uit een memo van hoofd Retail & People Deirdre O’Brien waaruit 9to5Mac citeert. Op zijn vroegst gaan de winkels begin mei open.

Coronacrisis
Premium

Betaalleverancier CCV geeft klanten gratis webshop

Retailers die door het coronavirus hun fysieke zaken hebben moeten sluiten, krijgen van hun betaalleverancier CCV België gratis een webshop.

Retail

Experience economy: De customer experience transformatie van Unipart

De drie belangrijkste verwachting van de Nederlandse consumenten zijn gebruiksvriendelijkheid, een frictieloze post-aankoop beleving en herkenbaarheid. De belangrijkste ontwikkelingen in B2B Commerce zijn het aantal online aankopen neemt toe, er is behoefte aan een frictieloos bestelproces en Amazon behoort tot de belangrijkste aankoopkanalen. Hoe vertaal je deze inzichten naar een gepersonaliseerde customer experience? Hoor in dit webinar hoe de customer experience (CX) transformatie van Unipart is vormgegeven met SAP ERP en het Magento Commerce platform.

Customer Experience
Premium

Covid-effect: Hamstergedrag kalmeert, maar supermarkten blijven overeind

Het aanvankelijke hamstergedrag lijkt gekalmeerd in Nederland, zo constateert Nielsen Connect Benelux, dat wekelijks de omzet van supermarkten bijhoudt. Mensen passen zich meer aan het nieuwe ritme aan. Toch vormen de supermarkten ongeveer de enige branche die mogelijk ongeschonden uit de crisis komt.

Retail

Hoe houd je cross border e-commerce beheersbaar? Met een PIM-systeem en TMS

De samenstelling van markten wordt steeds diverser. Veel toonaangevende fabrikanten en retailers zoeken naar nieuwe mogelijkheden voor internationale expansie als een bron van omzetgroei en een manier om hun concurrenten te differentiëren en te verslaan. Deze whitepaper biedt handvatten en praktische tips voor het ontwikkelen van een effectieve cross border e-commercestrategie.

Cross Border

‘Alle retailsectoren zien aantal aankopen achteruitgaan door coronacrisis’

Waar aan het begin van de coronacrisis de supermarkten, bouwmarkten en tuincentra nog een grote plus lieten zien, is dit nu echt verleden tijd. Dat zegt Stocard, het bedrijf achter de walletapp waarin consumenten hun klantenkaarten kunnen bewaren. De app heeft 3 miljoen Nederlandse gebruikers.

Retail

Zo biedt Bouwmaat een persoonlijke omnichannel ervaring voor klanten

Met de realtime inzet van klantinzichten brengt Bouwmaat zijn persoonlijke benadering ook naar de digitale kanalen. “Omnichannel betekent dat je online dezelfde persoonlijke betrokkenheid toont als fysiek in de winkel”

Marketing automation
Premium

Zalando ziet tijdelijk af van verkoopcommissies

Winkeliers in Nederland en Duitsland hoeven tot eind mei geen verkoopcommissies te betalen voor het verkopen van kleding via Zalando.

Marketplaces

Winkelstraten liggen er verlaten bij, maar sierteelt leeft op

De Nederlandse winkelstraten liggen er na de maatregelen rond het coronavirus verlaten bij. Afgelopen week was het 79 procent rustiger dan vorig jaar en ook zelfs rustiger dan een week eerder, zo blijkt uit gegevens van bureau RMC.

Retail

Wat doet het coronavirus met e-commerce en hoe haal je het meeste uit deze situatie? 

Uit nieuwsgierigheid naar de gevolgen van het coronavirus op de retailbranche hebben we de eerste inzichten op basis van een aantal van onze klanten verzameld.

Coronacrisis

Ook in e-commerce bedien je elk land in eigen taal: hoe houd je dat beheersbaar?

Binnen afzienbare tijd is Engels niet meer de belangrijkste voertaal voor internationale e-commercebedrijven. PIM biedt uitkomst en helpt je op weg.

PIM