Alle Duitse Apple Stores vandaag weer open
Vandaag gaan de vijftien Duitse Apple Stores weer open nadat eerder al de deuren van de Apple Store in Wenen waren opengegaan.
Vandaag gaan de vijftien Duitse Apple Stores weer open nadat eerder al de deuren van de Apple Store in Wenen waren opengegaan.
De coronacrisis betekent ook in Duitsland dat veel B2C-ondernemers plotseling moeten schakelen omdat de routine van de consument drastisch is veranderd.
Met name voor internationaal opererende bedrijven is de onzekerheid door de impact van het coronavirus groot. Hoe voorkom je problemen?
De ontwikkelingen binnen de e-commerce volgen elkaar in hoog tempo op. De markt is nog steeds groeiende en de consument verwacht steeds meer van webshops. Waar het voorheen alleen draaide om de online catalogus wil men nu een webshop met content en een bepaalde beleving. Maar ook het logistieke proces is cruciaal voor het succes van een webshop. En daarbij ligt de nadruk steeds meer op verpakkingen. Duurzaamheid speelt hierbij een belangrijke rol.
Langzaam, heel langzaam aan zetten we stappen de 1,5 meter economie in. Veel retailers openen hun deuren weer. Bezoekersstromen zijn sterk teruggelopen en de verwachting is ook niet dat hier snel verandering in komt. Met uitzondering van de ‘vitale’ winkels komen er veel te weinig klanten. Ook de online consument vertoont ‘crisis’gedrag. Nieuwe inkomstenstromen zijn hard nodig. Retailers hebben zich in de afgelopen decennia al vaker opnieuw moeten uitvinden door onder andere leegloop van fysieke winkelstraten en een steeds veeleisendere digitale klant. In dit webinar ”Het Nieuwe Normaal: Hoe maak je als Retailer nog een draai?” gaat Krijn Schuurman in gesprek met Lori van Waes (Crossmarks) en Rik Riezebos (EURIB).
De Apple Store in Wenen is de eerste Apple winkel in Europa die opengaat sinds de coronapandemie.
De MediaMarkt is met de uitbraak van COVID-19 niet dichtgegaan, maar merkt wel dat het winkel- en aankoopgedrag van haar […]
Vanaf de bank een nieuwe lentecollectie aanschaffen; online shoppen betekent voor consumenten puur gemak.
Omzetten in retail-land lopen drastisch terug als gevolg van winkelsluitingen en de extreme daling van het aantal passanten in de winkelstraten.
De omzet van non-food webwinkels is sinds het uitbreken van het coronavirus met zestig à zeventig procent gestegen, zo laten nieuwe cijfers van GfK zien.
Een langere ‘lockdown ’is onwenselijk en leidt tot onherstelbare schade aan de retail, de horeca, de economie en ons geestelijk welbevinden.
De Bijenkorf heropent al zijn winkels op 29 april met diverse veiligheidsmaatregelen. Zo is onder andere de 1,5 meter afstandsregel van kracht, wordt het aantal klanten dat tegelijkertijd in de winkels kan zijn beperkt en zijn er plexiglas schermen geïnstalleerd op de kassa’s.
Het gebruik van de digitale kanalen van Nederlandse supermarkten is afgelopen weken omhoog geschoten. Coop en Albert Heijn hebben de digitale vraag zien vervijfvoudigen. De winkelketens nemen elk honderden medewerkers extra aan om de magazijnen en transporten te bemannen.
Wist je dat, als resultaat van een negatieve bezorgervaring, bijna de helft van de Nederlandse consumenten (44%) nooit meer zou shoppen bij die specifieke webshop?
Een vijfde van de omzet van MediaMarkt en Saturn werd afgelopen maanden via internet gerealiseerd. Die plus van 24 procent bleek toch niet voldoende om de concernbrede omzetdaling te verhinderen.