Zo voorkom je als e-commercespecialist niet-bezorgde retouren
Vanaf de bank een nieuwe lentecollectie aanschaffen; online shoppen betekent voor consumenten puur gemak.
Vanaf de bank een nieuwe lentecollectie aanschaffen; online shoppen betekent voor consumenten puur gemak.
Omzetten in retail-land lopen drastisch terug als gevolg van winkelsluitingen en de extreme daling van het aantal passanten in de winkelstraten.
De omzet van non-food webwinkels is sinds het uitbreken van het coronavirus met zestig à zeventig procent gestegen, zo laten nieuwe cijfers van GfK zien.
Een langere ‘lockdown ’is onwenselijk en leidt tot onherstelbare schade aan de retail, de horeca, de economie en ons geestelijk welbevinden.
De Bijenkorf heropent al zijn winkels op 29 april met diverse veiligheidsmaatregelen. Zo is onder andere de 1,5 meter afstandsregel van kracht, wordt het aantal klanten dat tegelijkertijd in de winkels kan zijn beperkt en zijn er plexiglas schermen geïnstalleerd op de kassa’s.
Het gebruik van de digitale kanalen van Nederlandse supermarkten is afgelopen weken omhoog geschoten. Coop en Albert Heijn hebben de digitale vraag zien vervijfvoudigen. De winkelketens nemen elk honderden medewerkers extra aan om de magazijnen en transporten te bemannen.
Wist je dat, als resultaat van een negatieve bezorgervaring, bijna de helft van de Nederlandse consumenten (44%) nooit meer zou shoppen bij die specifieke webshop?
Een vijfde van de omzet van MediaMarkt en Saturn werd afgelopen maanden via internet gerealiseerd. Die plus van 24 procent bleek toch niet voldoende om de concernbrede omzetdaling te verhinderen.
Het coronavirus heeft ons privé- en werkleven in de greep en ook de supply chain ontkomt niet aan de gevolgen van deze extreme situatie.
Onderzoek onder 1.111 consumenten in Nederland laat zien dat het koopgedrag van de Nederlandse consument gedurende de laatste twee weken van maart niet sterk beïnvloed is door financiële zorgen.
Adverteert je merk al op bol.com? Dan zal de overgang van advertentieplatform Criteo naar Mabaya je niet zijn ontgaan.
Handelsplatformen en marktplaatsen zijn zeker geen nieuw fenomeen, maar er is wel een belangrijke toename in het gebruik te zien
Bij online retailers als Coolblue en bol.com is de consument maar een paar kliks verwijderd van duizenden producten.
De online omzet was in februari 17 procent hoger dan in dezelfde maand een jaar eerder. Webwinkels hebben 15,8 procent meer omgezet.
Dit zijn de overwegingen om al dan niet afhankelijk te worden van de Bol.com’s of Amazons van deze wereld.