More stories

Hoe kun je een e-commerce business laten groeien in het nieuwe normaal?

Dit webinar gaat in op het concept van “Retail-as-a-Service”. Oscar Diele, mede-eigenaar en directeur Marketing & Operations bij Flinders zal samen met Marion Freijsen, Strategic Business Advisory, Commerce Strategy bij Adobe ervaringen en best practices uit de praktijk delen over hoe je je bedrijf niet alleen geweldig, maar net zo uniek kunt maken als Flinders!

E-commerce

Apple Store Brussel 4 juni open

De enige Belgische Apple Store in Brussel gaat op 4 juni weer open. Over de drie Nederlandse winkels is nog geen duidelijkheid.

Retail
Premium

China geeft retail impuls met digitale kortingsbonnen

De Chinese overheid heeft in honderd steden voor een kleine miljard euro digitale kortingsbonnen laten uitdelen om de lokale retail weer op gang te helpen.

Retail

Helft Apple Stores weer open

De helft van alle Apple Stores in de wereld is weer open. Dat zijn er 256 van de 510. Vandaag gaan nog eens zeven Amerikaanse winkels open.

Retail
Premium

Online omzet in april 62,4 procent hoger

Webwinkels hebben in de tweede coronamaand zeer goede omzetten gedraaid. De online omzet was in april 62,4 procent hoger dan in dezelfde maand een jaar eerder. Sinds de publicatie van de internetverkopen in januari 2014 is de groei niet zo sterk geweest. Dat geldt zowel voor de webwinkels als de multi-channelers.

Retail

De belangrijkste technologische uitdagingen in B2B Commerce

Waarom zouden B2B bedrijven kiezen om over te stappen op e-commerce?’ Wat is het belangrijkste doel? Hoe complexer de verkoopbenadering van een bedrijf, hoe meer deze wordt beïnvloed door veranderingen. B2B-bedrijven richten zich vaak op minder klanten dan in B2C-omgevingen. In B2B-omgevingen ligt de gemiddelde orderwaarde hoger en het belang van ‘recurring business’ is groter. Daarom is het belangrijk dat elke B2B-leverancier zijn blik op de toekomst richt en de obstakels begrijpt die ze moeten overwinnen. In dit eBook worden de belangrijkste uitdagingen bij B2B Commerce-projecten beschreven en hoe een B2B-platform helpt bij het overwinnen van deze uitdagingen.

E-commerce
Premium

Criteo stapt in exploitatie retailmedia

In een stap om zijn portfolio te verbreden, brengt Criteo een product op de markt waarmee webwinkels geld kunnen gaan verdienen aan reclame-exploitatie op hun websites.

Retail
Premium

Ontslagen Jumbo Supermarkten om digitale versnelling

Supermarktketen Jumbo ontslaat bijna een kwart van de medewerkers op het hoofdkantoor. De onderneming wil vaart kunnen houden in de technologische vernieuwingen.

Venture

Vijf manieren waarop COVID-19 de platformeconomie verandert

Door de uitbraak van COVID-19 en de verregaande overheidsmaatregelen zijn zowel bedrijven als consumenten op zoek naar andere manieren om vraag en aanbod bij elkaar te brengen.

Payment

Zonder goede voorraadstrategie in crisistijd lekt je website veel omzet

We consumeren in crisistijd zoveel dat veel e-commerce websites een unieke situatie voor de kiezen krijgen: veel producten die out of stock gaan.

Coronacrisis

Coolblue wil dit jaar zes winkels openen

Hoewel de winkels even dicht moesten om de vele onlinebestellingen tijdens de coronacrisis bij te kunnen staan, wil Coolblue nog dit jaar zes nieuwe winkels openen.

Retail

Ship-from-store: 12 voordelen & uitdagingen

Door fysieke winkels om te vormen tot mini-distributiecentra (vooral in gebieden met een hoge bevolkingsdichtheid) zijn retailers in staat om hun aanwezigheid van fysieke winkels te gebruiken om sneller en duurzamer hun online orders af te handelen. 

Logistics
Premium

Warenhuis Intime compenseert omzetverlies met live streaming

Het Chinese warenhuis Intime heeft vrijwel al zijn omzetverlies in de fysieke wereld weten te compenseren met e-commerce. Het geheim zit ‘m niet in het verkoopkanaal, maar aan de niet aflatende stroom van live videostreams die het personeel vanuit de winkels deed.

Retail
Premium

Flitsmeister helpt winkels pakketjes bezorgen

Verkeersapp Flitsmeister lanceert een nieuwe dienst, Pickup, waarbij het gebruikers vraagt om voor retailers pakketjes te gaan bezorgen bij klanten.

Logistics

Hoogste groei internetomzet sinds 2018

De internetomzet van de detailhandel was dankzij corona in het eerste kwartaal 19,1 procent hoger. Dat is de hoogste groei sinds het eerste kwartaal van 2018 (21,1 procent).

E-commerce