More stories

Hoe houd je cross border e-commerce beheersbaar? Met een PIM-systeem en TMS

De samenstelling van markten wordt steeds diverser. Veel toonaangevende fabrikanten en retailers zoeken naar nieuwe mogelijkheden voor internationale expansie als een bron van omzetgroei en een manier om hun concurrenten te differentiëren en te verslaan. Deze whitepaper biedt handvatten en praktische tips voor het ontwikkelen van een effectieve cross border e-commercestrategie.

Cross Border

‘Alle retailsectoren zien aantal aankopen achteruitgaan door coronacrisis’

Waar aan het begin van de coronacrisis de supermarkten, bouwmarkten en tuincentra nog een grote plus lieten zien, is dit nu echt verleden tijd. Dat zegt Stocard, het bedrijf achter de walletapp waarin consumenten hun klantenkaarten kunnen bewaren. De app heeft 3 miljoen Nederlandse gebruikers.

Retail

Zo biedt Bouwmaat een persoonlijke omnichannel ervaring voor klanten

Met de realtime inzet van klantinzichten brengt Bouwmaat zijn persoonlijke benadering ook naar de digitale kanalen. “Omnichannel betekent dat je online dezelfde persoonlijke betrokkenheid toont als fysiek in de winkel”

Marketing automation
Premium

Zalando ziet tijdelijk af van verkoopcommissies

Winkeliers in Nederland en Duitsland hoeven tot eind mei geen verkoopcommissies te betalen voor het verkopen van kleding via Zalando.

Marketplaces

Winkelstraten liggen er verlaten bij, maar sierteelt leeft op

De Nederlandse winkelstraten liggen er na de maatregelen rond het coronavirus verlaten bij. Afgelopen week was het 79 procent rustiger dan vorig jaar en ook zelfs rustiger dan een week eerder, zo blijkt uit gegevens van bureau RMC.

Retail

Wat doet het coronavirus met e-commerce en hoe haal je het meeste uit deze situatie? 

Uit nieuwsgierigheid naar de gevolgen van het coronavirus op de retailbranche hebben we de eerste inzichten op basis van een aantal van onze klanten verzameld.

Coronacrisis

Ook in e-commerce bedien je elk land in eigen taal: hoe houd je dat beheersbaar?

Binnen afzienbare tijd is Engels niet meer de belangrijkste voertaal voor internationale e-commercebedrijven. PIM biedt uitkomst en helpt je op weg.

PIM
Premium

Thuiswinkel.org: Winkeliers, houd geen uitverkoop

Belangenvereniging voor webwinkels Thuiswinkel.org roept zijn leden op om geen kortingsacties met uitverkoop te houden tot 1 juni.

Online advertising
Premium

Mediamarkt vraagt overheidssteun in Duitsland

De Duitse German electronicaretailer Ceconomy is in gesprek met de Duitse overheid over een financieel steunpakket van twee miljard euro. Het moederbedrijf van Mediamarkt en Saturn bevestigt de gesprekken.

Retail
Premium

JouwWeb: verdubbeling aantal nieuwe webshops

Websiteplatform JouwWeb uit Eindhoven ziet al twee weken een verdubbeling van het aantal nieuwe webshops.

Venture

Retailers zet je schrap voor de volgende fase van het coronavirus

Retailers spelen met de vraag wat dit voor hen betekent, zodat zij niet alleen tijdens maar ook na de coronacrisis kunnen inspelen op het veranderend koopgedrag.

Retail
Premium

Fietsbezorgers Packaly naar Eindhoven, Rotterdam, Den Haag

Last mile startup Packaly opent zijn bezorgplatform volgende week in Eindhoven en Rotterdam en Den Haag volgen spoedig daarna. Winkeliers kunnen online orders binnen een uur naar de klant laten fietsen.

Retail

Hoe je showrooming inzet voor meer omzet

Nog niet zo lang geleden werd ‘showrooming’ gezien als een van de vier ruiters van de zogenaamde retail-apocalypse.

E-commerce platforms

Nederlandse marketplaces vs Amazon: Kunnen zij zich staande houden? 

Marktplaatsen worden steeds groter. Na de komst van Amazon en de sterke groei van bol.com kunnen we hier niet meer omheen. Als retailer heb je grofweg twee opties: ‘defend your own castle’en wegblijven van deze platformen, of zelf gaan verkopen via marketplaces.

Marketplaces

Hoe retailers sterker uit tijden van crisis kunnen komen

Het coronavirus heeft de verslechtering van de economische situatie ook binnen de retailbranche in een stroomversnelling gebracht.

Coronacrisis