More stories

Ook Bijenkorf sluit alle winkels, laat webwinkel open

Winkelbedrijf Bijenkorf sluit in navolging van IKEA al zijn winkels tot nader orde. De webwinkel deBijenkorf.nl blijft wel geopend.

Coronacrisis

KPN en T-Mobile sluiten alle winkels

In België wordt al voorzichtig gesuggereerd om alle niet-voedingswinkels vanwege het coronavirus te sluiten. JBC, Proximus en Coolblue hebben dat al uit eigen beweging gedaan.

Coronacrisis

KPN sluit winkels vanwege corona

KPN sluit voorlopig alle KPN-winkels in Noord-Brabant tot in ieder geval 31 maart 2020. Ook de werkzaamheden van klant-monteurs in de provincie Noord-Brabant worden beperkt.

Retail

Frans verzekeringsbedrijf SFAM doet bod op reseller Switch

Het Franse verzekeringsbedrijf SFAM zou op het punt staan om de noodlijdende Belgische Apple-verdeler Switch, met 21 winkels, over te nemen. De beslissing valt mogelijk op 20 maart.

Retail

Je merk opbouwen via Amazon.de

Amazon is live in Nederland! In Duitsland loopt Amazon al voorop, 79 procent van de Duitse internetgebruikers inmiddels koopt bij de marktleider.

E-commerce platforms

Amazon.nl is nu echt live in Nederland. Daarom stop ik als marketplace verkoper

Deze week is Amazon.nl live gegaan en ik sluit deze maand na twee jaar lucratief dozen schuiven (pure reseller) van A-merken in Health & Beauty op bol.com en Amazon.de mijn winkels.

E-commerce platforms

Dit zijn dé grote trends voor e-commerce fulfillment

Succesvolle fulfillment workflows en automatiseringstechnologieën doen meer dan enkel de klantrelatie verbeteren; ze vormen een belangrijk voordeel ten opzichte van concurrenten. Met de volgende vijf trends blijf je hen een stap voor.

E-commerce platforms

Amazon levert technologie achter Amazon Go nu ook aan derden

Amazon gaat de technologie achter zijn Amazon Go winkels, oftewel camera’s die registreren wat consumenten in hun winkelmandje stoppen, aan derden ter beschikking stellen.

Retail

Concurreren als niche retailer met Coolblue, bol.com en Amazon? Gebruik deze tips

De trends en ontwikkelingen binnen de retailbranche volgen elkaar in rap tempo op. Nu steeds meer de nadruk komt te liggen om online omzet hebben grote retailplatformen zoals Amazon, Alibaba, bol.com en Coolblue het heft in handen genomen. Hiermee neemt de druk op traditionele (niche) retailers toe. Op 10 maart 2020 heeft Amazon – zoals verwacht – het vernieuwde Amazon.nl gelanceerd. Hoe kun je al niche retailer de strijd aangaan met de grote retailplatformen?

E-commerce

De opkomst van E-commerce in de automobielsector

Had je je vrienden twintig jaar geleden verteld dat je online een auto kocht, had je waarschijnlijk een verbaasde blik gekregen. Hoe anders is dat nu.

E-commerce
Premium

Online bestedingen stijgen naar 25,8 miljard euro

De Nederlandse consument gaf vorig jaar voor 25,8 miljard euro uit aan de aanschaf van producten en diensten via internet. Dat is zeven procent meer dan in 2018. Meer dan veertig procent van de shoppers kocht in het laatste kwartaal iets met zijn mobiel.

E-commerce

Huawei opent vierde winkel in Parijs

Huawei laat zich niet afschrikken door handelsrestricties. Of door het coronavirus. Het Chinese bedrijf opende vorige week zijn eerste winkel in Parijs, tegenover de Opéra Garnier.

E-commerce

Apple Premium Reseller Amac opent winkel in Post Utrecht

Apple Premium Reseller Amac opent eind april een nieuwe winkel in Post Utrecht, het voormalige hoofdpostkantoor aan de Neude in hartje centrum.

E-commerce

Emerce Retail: Wat wil Amazon echt in Nederland?

Amazon komt (vermoedelijk al komende week) naar Nederland met een retailformule. Bol.com, Wehkamp, Coolblue en Zalando krijgen het zwaar. Om nog maar niet te spreken over de fysieke retail. Sommige onderzoekers voorspellen dat Amazon binnen vijf jaar tien miljard omzet draait. Nu is bol.com met 3,5 miljard euro nog marktleider. Amazon ziet zichzelf helemaal niet als retailer, maar als IT- ondernemer, daar wordt ook de meeste winst gemaakt. Worden wij niet gek gemaakt door onze eigen tunnelvisie, of is er iets anders aan de hand?

E-commerce platforms

Laagste groei voor internetomzet sinds 2014

De internetomzet was in het vierde kwartaal 14,7 procent hoger. Dat is echter de laagste groei sinds het derde kwartaal van 2014 (8,8 procent), meldt CBS.

E-commerce