Yordy van der Werff (Ronin): ‘Met design-thinking lossen we nu veel problemen op.’
In gesprek met Yordy van der Werff van digitaal design bureau RONIN Amsterdam over hoe design een essentiële rol speelt in het creatieve proces.
In gesprek met Yordy van der Werff van digitaal design bureau RONIN Amsterdam over hoe design een essentiële rol speelt in het creatieve proces.
Google steekt zijn winkelportaal Shopping in het nieuw in de VS en maakt het een wezenlijke concurrent voor fysieke retailers.
George Steur, die de omnichannelstrategie bij Bruna heeft begeleid, vertrekt per 1 december bij de keten. Stefan Hutten, die al vanaf het begin van dit jaar onderdeel uitmaakt van de directie, neemt het roer van hem over. Hij is ook CEO van de Shared Stories Group, de enige aandeelhouder van Bruna.
Ineke Kooistra is ruim zes jaar CEO bij YoungCapital. In deze podcast bespreekt ze de toekomst voor de uitzendbranche in Nederland.
HEMA profiteerde in het tweede kwartaal van hogere online verkopen. Die lagen 16,6 procent hoger dan een jaar geleden.
De afgelopen jaren is er flink wat negatieve berichtgeving rond frauduleuze influencer marketing geweest. Verhalen over fake followers en fake engagement volgen elkaar ook nu nog altijd in rap tempo op in de media. Logisch ook, want er is inmiddels een flinke business mee gemoeid. In een nieuw grootschalig onderzoek is uitgerekend dat fake influencing de globale markt jaarlijks bijna 1,2 miljard euro kost.
Warenhuis Hudson’s Bay luidt zijn afscheid in. Het is niet meer mogelijk artikelen te bestellen in winkels en de webshop is offline.
Dat Picnic een terecht winnaar is van de LOEY Awards, daar was de jury het wel over eens. Maar de hegemonie van mannen wordt langzaam doorbroken door een groeiende groep vrouwelijke topondernemers. Tijd dus om diversiteit te belichten, vindt LOEY-voorzitter Patrick Kerssemakers.
Uit recent onderzoek van Wunderman Thompson Commerce blijkt dat meer dan de helft (55 procent) van de kinderen in het VK en VS tussen de 6 en 16 jaar een product wil kopen dat hun favoriete YouTube of Instagram-ster gebruikt of draagt. In juli 2019 werden in totaal werden 4.001 consumenten tussen de 6 en16 jaar oud via een online tool geïnterviewd. In opdracht van Wunderman Thompson Commerce werd dit onderzoek uitgevoerd door het onafhankelijke onderzoeksbureau CensusWide.
Het Israëlische Trigo heeft 22 miljoen dollar opgehaald voor de verdere ontwikkeling van technologie die met de kassaloze winkel Amazon Go moet concurreren. Daarbij leggen camera’s vast welke artikelen worden meegenomen en wordt afgerekend met een app.
Een kleine zoektocht naar de rol van data in de retailsector toont tientallen websites over het belang van business intelligence (BI). Een mooie en belangrijk klinkende term, maar daardoor misschien ook afschrikwekkend en eng. Toch zijn genoeg retailers hier in meer of mindere mate al jaren mee bezig, bewust én onbewust. Maar hoe doen ze dat dan en wat houdt BI nou in? Hoeveel aandacht verdient het? En wat levert het op?
Oprichter en eigenaar Floris Sanders van retailreclamebedrijf Windowsketch heeft de leiding per 1 september overgedragen aan Thomas Thiadens.
Modeketen Zara plaatst in Duitsland pakketautomaten in zijn winkels. Alleen al in zijn flagshipstore in Hamburg kan de keten 700 pakketten uitleveren. In vijftien seconden zelfs.
Producenten en leveranciers willen de boot van ‘direct leveren aan huis’ niet missen. Hiermee spelen ze in op een nieuwe trend: Direct-to-Consumer (D2C). Consumenten willen meer gemak in het aankoopproces en meer informatie over de herkomst van een product. Daarom kiezen ze er steeds vaker voor om rechtstreeks te bestellen bij leveranciers. D2C heeft directe gevolgen voor zowel consumenten als leveranciers. Daarnaast heeft het model ook gevolgen voor het logistieke proces.
De winkelleegstand neemt weer toe. Zo lijkt het althans. Grote paniek in de media, terwijl de afgelopen vijf jaar de winkelleegstand juist significant was gedaald tot een niet zorgwekkend niveau. Maar neemt de leegstand eigenlijk wel echt toe? En is de leegstand dan nu opeens weer dramatisch hoog? Moeten complete binnensteden op de schop? En dienen sommige winkelcentra maar helemaal te sluiten? Gaan we inderdaad tot dertig procent van de winkelmeters weghalen? En ‘klinisch’ uitgedrukt: gaan we een kwart van de winkelruimte ‘saneren’?