More stories

Customer Data Platforms: waarom elk bedrijf er een zou moeten hebben

De martech-industrie groeit, en daarmee ook de behoefte aan middelen om maximaal tegemoet te komen aan de klant. Customer data platforms zijn aan een opmars bezig.

Data
Premium

Balans in advertising

in tijden
van schijnbare meetbaarheid, data-driven targeting en ROI-sturing; hoe zorg je voor een
goede balans in de marketingmix?

Marketing

De beste customer experience komt van mens én machine 

De snelle ontwikkeling van AI en machine learning zorgt voor spannende mogelijkheden voor het verbeteren van de ervaring van zowel […]

Artificial Intelligence

Win internationale klanten met lokale betaalmethoden

Met meer klanten die steeds vaker over de grenzen shoppen, wordt het voor bedrijven hoog tijd om hun internationale betaalverkeer op orde te krijgen. 

Payment

Retailer Duifhuizen identificeert offline klant met effectieve kraskaart en e-mailmarketing

De e-maildatabase van Duifhuizen – de bekende retailketen in tassen en koffers – halveerde het afgelopen jaar. En dat is goed nieuws, vertelt Gera Duifhuizen – online marketeer bij het bedrijf. De nieuwe strategie en bijbehorende campagnes helpen haar bij de verdere groei als omnichannel speler. Leuk detail: zoiets eenvoudigs als een fysieke kraskaart speelt hierin een centrale rol.

E-mailmarketing
Premium

Online omzet in augustus 13,9 procent hoger

De online omzet was in augustus 13,9 procent hoger dan in dezelfde maand een jaar eerder. Webwinkels hebben 10,5 procent meer omgezet. Dat meldt het CBS vandaag.

Retail

Renovatie Apple Store in Amsterdam 24 oktober gereed

Na een langdurige renovatie van meerdere maanden wordt op 24 oktober het nieuwe interieur van de Apple Store in gebruik genomen. In navolging van Den Haag krijgt ook Amsterdam een videomuur.

Retail

Bloomon-boeketten tijdelijk in schappen van Albert Heijn

Albert Heijn test vier weken lang, in vier winkels, de verkoop van boeketten van online bloemenverkoper Bloomon. Het doel van de test is om te bepalen of klanten behoefte hebben aan de boeketten van Bloomon in de supermarkt.

Retail

Klanten AH.nl betalen met QR-code

Klanten van online supermarkt AH.nl kunnen hoeven geen bankpasje meer te gebruiken om hun boodschappen af te rekenen. Dat verloopt sinds kort via een QR-code per iDeal.

Payment

Pets Place groeit tot 180 miljoen euro

De multichannelomzet van dierenwinkelketen Pets Place is in 2018 met dertig procent gegroeid tot 180 miljoen. Online groeit nu zes keer sneller dan het gemiddelde.

Retail

MediaMarkt opent vijftigste winkel in Nederland

MediaMarkt opent vandaag haar vijftigste winkel in Nederland en wel in de Westfield Mall of the Netherlands in Leidschendam, dat het grootste winkelcentrum van Nederland moet worden.

Retail

De toekomst van retail is frictieloos

Verandering in retail, dat was het centrale thema gisteren tijdens Emerce Retail Europe in Amsterdam. “Bij Heineken dachten we ooit dat mensen alleen bier wilden drinken in een horeca-aangelegenheid, het idee dat je een krat bier in huis haalde was nog niet zo lang geleden ronduit bespottelijk. En kijk nu eens wat er allemaal in retail gebeurt,” vertelde e-commerce manager Carlos Marquez van Heineken.

Retail

Unified Commerce: fysieke winkels onmisbaar in digitale strategie

Met steeds meer vertrouwde merken die hun vestigingen sluiten, lijkt de fysieke winkel een uitstervend fenomeen. Niets is minder waar, stelt betaalplatform Adyen. Een transformatie van die winkels is echter wel nodig,

Customer Experience

Etos koopt Solvo (gezondheidsplein.nl, dokterdokter.nl)

Drogisterijketen Etos heeft voor een onbekend bedrag de Solvo Groep overgenomen, eigenaar van onder andere gezondheidsplein.nl, dokterdokter.nl en ziekenhuis.nl. Met de overname kan de drogisterijketen naar eigen zeggen elk uur van de dag informatie geven over gezondheid in fysieke winkels en online.

Health

De toenemende impact van ad-blockers voor Google Analytics

Het gebruik van ad-blockers is in de afgelopen drie jaar in ​rap tempo​ toegenomen. In dit artikel leggen we uit wat de gevolgen hiervan zijn voor je Google Analytics data, en wat je eraan kunt doen om – op een privacyvriendelijke manier – je analytics data te borgen.

Analytics