Customer Data Platforms: waarom elk bedrijf er een zou moeten hebben
De martech-industrie groeit, en daarmee ook de behoefte aan middelen om maximaal tegemoet te komen aan de klant. Customer data platforms zijn aan een opmars bezig.
De martech-industrie groeit, en daarmee ook de behoefte aan middelen om maximaal tegemoet te komen aan de klant. Customer data platforms zijn aan een opmars bezig.
in tijden
van schijnbare meetbaarheid, data-driven targeting en ROI-sturing; hoe zorg je voor een
goede balans in de marketingmix?
De snelle ontwikkeling van AI en machine learning zorgt voor spannende mogelijkheden voor het verbeteren van de ervaring van zowel […]
Met meer klanten die steeds vaker over de grenzen shoppen, wordt het voor bedrijven hoog tijd om hun internationale betaalverkeer op orde te krijgen.
De e-maildatabase van Duifhuizen – de bekende retailketen in tassen en koffers – halveerde het afgelopen jaar. En dat is goed nieuws, vertelt Gera Duifhuizen – online marketeer bij het bedrijf. De nieuwe strategie en bijbehorende campagnes helpen haar bij de verdere groei als omnichannel speler. Leuk detail: zoiets eenvoudigs als een fysieke kraskaart speelt hierin een centrale rol.
De online omzet was in augustus 13,9 procent hoger dan in dezelfde maand een jaar eerder. Webwinkels hebben 10,5 procent meer omgezet. Dat meldt het CBS vandaag.
Na een langdurige renovatie van meerdere maanden wordt op 24 oktober het nieuwe interieur van de Apple Store in gebruik genomen. In navolging van Den Haag krijgt ook Amsterdam een videomuur.
Albert Heijn test vier weken lang, in vier winkels, de verkoop van boeketten van online bloemenverkoper Bloomon. Het doel van de test is om te bepalen of klanten behoefte hebben aan de boeketten van Bloomon in de supermarkt.
Klanten van online supermarkt AH.nl kunnen hoeven geen bankpasje meer te gebruiken om hun boodschappen af te rekenen. Dat verloopt sinds kort via een QR-code per iDeal.
De multichannelomzet van dierenwinkelketen Pets Place is in 2018 met dertig procent gegroeid tot 180 miljoen. Online groeit nu zes keer sneller dan het gemiddelde.
MediaMarkt opent vandaag haar vijftigste winkel in Nederland en wel in de Westfield Mall of the Netherlands in Leidschendam, dat het grootste winkelcentrum van Nederland moet worden.
Verandering in retail, dat was het centrale thema gisteren tijdens Emerce Retail Europe in Amsterdam. “Bij Heineken dachten we ooit dat mensen alleen bier wilden drinken in een horeca-aangelegenheid, het idee dat je een krat bier in huis haalde was nog niet zo lang geleden ronduit bespottelijk. En kijk nu eens wat er allemaal in retail gebeurt,” vertelde e-commerce manager Carlos Marquez van Heineken.
Met steeds meer vertrouwde merken die hun vestigingen sluiten, lijkt de fysieke winkel een uitstervend fenomeen. Niets is minder waar, stelt betaalplatform Adyen. Een transformatie van die winkels is echter wel nodig,
Drogisterijketen Etos heeft voor een onbekend bedrag de Solvo Groep overgenomen, eigenaar van onder andere gezondheidsplein.nl, dokterdokter.nl en ziekenhuis.nl. Met de overname kan de drogisterijketen naar eigen zeggen elk uur van de dag informatie geven over gezondheid in fysieke winkels en online.
Het gebruik van ad-blockers is in de afgelopen drie jaar in rap tempo toegenomen. In dit artikel leggen we uit wat de gevolgen hiervan zijn voor je Google Analytics data, en wat je eraan kunt doen om – op een privacyvriendelijke manier – je analytics data te borgen.