More stories

Bol.com uitgeroepen tot ‘ABN AMRO Retailer of the Year the Netherlands’ 2019-2020

Bol.com is gisteravond uitgeroepen tot ABN AMRO Retailer of the Year the Netherlands 2019-2020. Pearle Opticiens sleepte de eretitel ‘ABN AMRO Beste Winkelketen van Nederland’ 2019-2020 in de wacht. Zooplus nam de ‘ABN AMRO Webshop Award the Netherlands’ 2019-2020 in ontvangst.

E-commerce
Premium

Inzet van AI voor meer relevante gebruikerservaringen

Van het gebruik van data tot nepnieuws, als marketeers ervaren we een dalend consumentenvertrouwen. Terwijl opkomende technologieën juist kunnen helpen […]

Artificial Intelligence

De drie sleutelfactoren voor succesvolle e-commerce

Tien bekende Nederlandse retailers bespraken tijdens de Retail Connect sessie op Emerce eDay hun belangrijkste e-commerce-uitdagingen. Geïnspireerd door die sessie […]

E-commerce

Porsche begint online autoverkoop in Duitsland

Porsche gaat nieuwe en tweedehands auto’s verkopen via het web en een app om de 88 Porsche Centres in Duitsland te digitaliseren.

Duitsland
Premium

HEMA test e-commerceabonnement

HEMA bereidt een proef voor waarbij jonge ouders via de webshop een abonnement kunnen nemen de ‘schone billen box’.

E-commerce

Hoog ranken in Google? Zo voldoet je content aan de richtlijnen

Hoe meet Google nou kwaliteit? En hoe zorg jij ervoor dat Google jouw content waardevol vindt, zodat het hoog rankt?

Search

Slim toilet: ‘Meer dan een stunt’

Een slimme wc die je adviseert wat je moet eten. Zet hem neer op Lowlands en je hebt gegarandeerd aandacht. Voor Rabobank was het een test met een knipoog, maar ook met een serieus doel.

Health

Baderie stopt met e-commerce en kiest voor online inspiratie en bricks

De recente herpositionering van Baderie heeft bij de sanitair franchiseformule tot interessante digitale keuzes geleid. Zo is er afscheid genomen van de eigen webwinkel en zet het in op ‘bricks’ voor de verkoop. Een nieuwe website is ontwikkeld om met inspiratie kwalitatieve leads te genereren. “Ik geloof dat je beter kunt doen waar je goed in bent. E-commerce is een vak apart en past beter bij de proposities van andere labels binnen de groep”, aldus Tessa Post – Marketing Communicatie Manager bij moederbedrijf IGM.

Retail

Ludo Bijvoet alweer weg bij Blokker

Algemeen directeur Ludo Bijvoet houdt het alweer voor gezien bij Blokker Nederland. Zijn vertrek is volgens moederbedrijf Mirage Retail Group ‘in goed overleg’ gebeurd.

Retail

Zo haal je meer uit je mediabudget

Adverteerders zijn druk bezig met het verzamelen van eigen data, bijvoorbeeld via een app of loyaliteitsprogramma. Met data kun je […]

Media

Camilla Ramberg, CoolProfs: ‘We zijn onterecht bescheiden’

Na 19 jaar krijgt Coolprofs een nieuwe algemeen directeur. Camilla Ramberg (40) krijgt de leiding bij de bouwer van maatwerksoftware voor gerenommeerde bedrijven als Stedin, Samskip, ABN AMRO, Rainforest Alliance, GVB en RET.

Strategy

Dit zijn de gevolgen van ITP en ETP voor measurement, analytics en attributie

Browsers ontwikkelen steeds meer functionaliteiten om de privacy van gebruikers te beschermen. Zo worden er met Intelligence Tracking Prevention (ITP) […]

Data

Heeft strategie een imagoprobleem?

Heb jij dat ook, woorden die je regelmatig fout typt? In mijn geval is dat strategie. Onhandig aangezien ik vaak plannen voor opdrachtgevers ontwikkel.

Strategy

Customer centricity: tips, tricks and tools

In welke branche je ook zit, je doet het allemaal voor de klant. Eigenlijk dus heel logisch dat je die klant betrekt bij je business.

Customer Engagement

Branded commerce: Zo creëer je merkvoorkeur en strategische differentiatie

Het is een understatement dat de dagen voorbij zijn dat je online explosief groeit door simpelweg een webshop te starten. Een moderne e-commercestrategie omvat meer dan het digitaliseren van je productcatalogus en het delen van je nieuwste producten via social media. Het e-commercelandschap is de afgelopen jaren sterk veranderd en draait steeds meer om het bieden van de optimale klantbeleving en het verenigen van branding en e-commerce. Dit noem je branded commerce. Maar wat is dit eigenlijk? En hoe integreer je dit in je e-commercestrategie?

Customer Experience