More stories

Een vertrouwd merk over de grens bouwen? Gebruik deze tips

Aan het buitenland verkopen wordt steeds toegankelijker. Maar ondanks dat cross-border e-commerce toegankelijk is, betekent het niet dat het ook eenvoudig is. Om in het buitenland uit te groeien tot een grote speler, moet je je aandacht vestigen op het overtuigen van potentiële klanten. De basis voor internationaal succes is het opbouwen van een vertrouwd merk dat de doelgroep aanspreekt.

Customer Experience

Amazon blijft investeren in fysieke winkels, omzet naar 4,3 miljard dollar

Amazon heeft inmiddels ruim 600 fysieke winkels in de VS, merendeels van Whole Foods, maar ook steeds meer winkels onder eigen naam.

Retail

Coolblue opent in Haarlem elfde winkel

Coolblue heeft sinds vrijdag ook een fysieke winkel in Haarlem. In de winkel kunnen klanten producten zelf uitproberen. Daarnaast kunnen ze er terecht voor persoonlijk advies, service na aankoop, reparaties en het ophalen van bestellingen.

Retail
Premium

Online omzet in juni 17 procent hoger

De online omzet was in juni 16,8 procent hoger dan in dezelfde maand een jaar eerder. Webwinkels hebben 11,6 procent meer omgezet. De online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers) groeide met 24,3 procent. Dat meldt het CBS vanochtend.

Retail

Slimme merken openen een direct verkoopkanaal voor hun eindklant

Merken met een grote afhankelijkheid van retailers doen zichzelf tekort. Een scherpe Direct to Consumer-strategie maakt een persoonlijke band met hun eindklanten mogelijk. Dat betekent hogere winstmarges, maar vooral ook toegang tot steeds waardevoller worden first party data. 

Customer Loyalty

MediaMarkt test indoor navigatie winkels

Klanten van een MediaMarkt nabij Frankfurt hoeven niet meer alle schappen af te speuren wanneer ze gericht op zoek zijn naar bepaalde items. Een nieuwe app biedt indoor navigatie. Het hulpmiddel wordt ook door medewerkers gebruikt voor order picking en schapcontroles.

Retail

Hoe IKEA en Thomas Cook omnichannel-metingen aanpakken 

De verwachtingen van de klant zijn hoger dan ooit. Voor omnichannel-merken betekent dit dat het klanttraject zeer belangrijk is. Dit is hoe IKEA en Thomas Cook hun omnichannel-strategie in België een compleet nieuwe wending hebben gegeven. 

Retail

Apple Premium Reseller Switch in zwaar weer (update)

De Belgische Apple Premium Reseller Switch staat volgens bronnen onder curatele en heeft surseance van betaling aangevraagd. Switch ontkent dat ten stelligste. Door zelf het initiatief te nemen van een zogeheten gerechtelijke organisatie, wil het bedrijf het komende hoogseizoen kunnen voorbereiden.

E-commerce

Twintig miljoen groeigeld voor bankenapp Payconiq

Betaalapp voor online en fysieke winkels Payconiq heeft twintig miljoen euro nieuw groeigeld opgehaald bij zijn aandeelhouders, grote banken uit Nederland en België.

Venture

Chris van Dongen, Trustpilot: ‘Bestrijd een review niet met jouw kant van het verhaal’

Trustpilot is het grootste reviewplatform ter wereld. De wens van het bedrijf is om dat platform zo menselijk mogelijk te maken. “Mensen worden overladen met ads en campagnes, het gaat in marketing vaak over de grote getallen. Een persoonlijke review van een bedrijf maakt het menselijker.” 

Customer Engagement

IKEA.nl vervangt papieren catalogus, verspreiding daarvan stopt

IKEA stopt met het verspreiden van de gedrukte catalogus in Nederland en vervangt deze helemaal door IKEA.nl. Nog slechts een kleine groep klanten zal de fysieke gids in huis krijgen.

Marketing

Dit zijn de belangrijkste prestatie-indicatoren in B2C Commerce

Meer dan zestig procent van de consumenten shopt minimaal één keer per maand online, dit blijkt uit Episerver’s jaarlijkse onderzoek “Reimagining Commerce”. Brands en retailers moeten voortdurende evalueren, optimaliseren en valideren welke apparaten en verkeersbronnen het beste presteren. Dit B2C Commerce trendrapport biedt inzicht in de belangrijkste prestatie-indicatoren in B2C Commerce.

Conversie

LEGO opent brandstores in Nederland

LEGO Groep opent later dit jaar de eerste LEGO-winkels in Nederland, in Amsterdam en Utrecht. Daar zullen vooral producten worden aangeboden die het Deense bedrijf via de webwinkel aanbiedt.

Retail

Zo werken de vier groeistrategieën voor een webwinkel

Een Nederlandse webwinkelier heeft tegenwoordig rond de 80.000 concullega’s. En hoewel de online bestedingen nog ieder jaar stijgen, geeft dit hoge aantal webwinkels per consument al snel een forse druk op marktaandeel en marges. Welke verschillende strategieën voor groei zijn er, en welke is het slimst bij de huidige marktomstandigheden?

Strategy

Klarna brengt achteraf betalen naar fysieke winkels in Nederland

De klanten van winkelketen HiFi Klubben kunnen er shoppen en zonder te betalen de winkel verlaten. Ze krijgen pas achteraf de rekening thuisgestuurd.

Payment