More stories

Amazon Prime wordt de ‘bonuskaart’ van Whole Foods

Amazon Prime wordt het officiële klantentrouwprogramma van de Amerikaanse supermarkt Whole Foods. In de aanloop naar Thanksgiving krijgen Prime-leden bijvoorbeeld extra korting op de kalkoen die ze er kopen.

Customer Loyalty

Ook detailhandel rekent op enorme drukte tijdens Black Friday

De detailhandel verwacht enorme drukte tijdens Black Friday. Detailhandel Nederland houdt serieus rekening met 7 procent extra omzet ten opzichte van vorig jaar.

Retail

Effectief met technologie in de winkel: Zet het aankoopproces centraal

Een overvloed aan technologieën doet haar intrede in de fysieke retail. Digitale displays, interactieve schermen, beacons, apps, virtual reality en augmented reality; allen beloven ze de retailer succes. Maar hoe bepaal je of deze technologische innovaties echt van toegevoegde waarde zijn? Het aankoopproces van de klant lijkt handvatten te bieden.

Customer Loyalty

Online retail 2018: ‘Dáár verkopen waar de klant wil’

Een recordomzet van 22,5 miljard euro en een continue groei van het aantal online shoppers en webwinkels neemt de concurrentie in de retail toe. Ondanks alle positieve verwachtingen zal 2018 een uitdagend jaar worden, waarin online platforms een onmisbare rol gaan spelen. Online retailers blijven in tweestrijd: hoe haal ik dagelijks voldoende omzet en focus ik tegelijkertijd op langetermijngroei? Vier Nederlandse online marketing experts geven hun advies voor 2018.

Customer Service

‘Traditionele winkels favoriet voor Sint- en kerstcadeaus’

Nederlanders hechten drie keer meer waarde aan de kerstsfeer in de winkels dan in andere Europese landen. Dit blijkt uit het Europese onderzoek van Deloitte naar de decemberaankopen door consumenten.

Retail
Premium

Online omzet ruim 23 procent hoger in september

De online omzet lag in september ruim 23 procent hoger dan in dezelfde maand een jaar eerder. Webwinkels zetten bijna 19 procent meer om, zo blijkt uit cijfers van CBS.

E-commerce

AMP voor e-commerce: nu het moment om te proberen?

Onlangs kwam een eerste serieuze Magento-extensie op de markt voor AMP. Dat roept de vraag op of naast ‘gewone’ sites ook e-commercebedrijven iets moeten met deze webstandaard voor mobiele pagina’s.

Magento

‘WebVR geeft impuls aan commercieel gebruik VR’

De technologie van virtual reality (VR) lijkt het probleem niet meer. Toch is het aantal bedrijven dat VR structureel inzet voor het verrijken van de klantervaring makkelijk te tellen. Onderzoek wijst uit dat de investeringen snel zullen toenemen, de belofte is dus groot. Maar hoe belangrijk is het al in de commerciële setting?

Customer Experience
Premium

Bol.com drukt winst Ahold Delhaize

Bol.com is goed voor 36 procent de omzetgroei van Ahold Delhaize in Nederland. De webwinkel investeert nog zoveel in zijn groei dat het de lokale winstmarge met 0,9 procent drukt.

E-commerce platforms

Waarom webwinkels schadelijk zijn voor de maatschappij

Webwinkels staan fysieke retailers in de weg, krijgen onterecht allerlei kortingen, betalen geen belasting, maar krijgen wel alle lof toegezwaaid. Banken en investeerders houden online winkels in de lucht, terwijl die winkels niet duurzaam zijn en alleen op prijs lijken te concurreren. Kan dat anders? 

E-commerce platforms

datingapp Happn en L’Oreal: ‘leuk experiment’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer duiken ze in datingapp Happn voor een actie van L’Oreal.

Campagnes

AVG: Hoelang mag je als webwinkel persoonsgegevens bewaren?

Als webwinkelier verwerk je de persoonsgegevens van je klanten, zoals voor het afronden van een online bestelling. Deze persoonsgegevens zijn dan bijvoorbeeld noodzakelijk om de producten naar de klant te verzenden en de betaling(en) hiervoor te ontvangen. Ook als je hierna nieuwsbrieven verstuurt aan je klanten, kan een e-mailadres een persoonsgegeven zijn.  Maar hoelang mag je deze gegevens eigenlijk bewaren? Vanaf 25 mei 2018 gelden hier de regels uit de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) voor. Aan de hand van een paar voorbeelden geven we aan wat dit voor webwinkeliers inhoudt.

Privacy

TopDierenShop: ‘Binnen 5 jaar bestormen we heel Europa’

Als internetmarketeer hielp Mitchel Geerts tientallen multinationals bij het veroveren of behouden van een marktleiderspositie. TopDierenShop is eigenlijk een spin-off van zijn marketingbureau, maar wel één die in vier jaar uitgroeide tot koploper in ons land en een omzet met 7 nullen heeft. “Ik wilde laten zien dat je zeer snel de grootste kunt worden, zelfs in een branche van formaat, als je maar de juiste focus hebt.”

E-commerce

BuyBay: Wij geven onze klanten meer rendement uit retouren

In 2014 zetten de gebroeders Thijs en Erik Bosgoed BuyBay op. Een online bedrijf dat hun klanten in essentie helpt om meer geld te krijgen voor hun retourgoederen. Geen ‘opkoopprijs’ maar een ‘consumentenprijs’. Hoe dan? Via slimme machine learning. Inmiddels is het management  versterkt met de van McKinsey afkomstige Teun Kraaij. “Wij reduceren verspilling in de retourbusiness.”

Fulfillment

Slimmere campagnes zorgverzekeraars in overstaptijd doorbreken ratrace

Nu voor zorgverzekeraars het overstapseizoen aanbreekt, krijgt de online marketing weer een impuls. Opvallend genoeg vertoont die inzet ieder jaar grote gelijkenissen. Dat terwijl er met data heel wat meer te doen is, zo wordt duidelijk uit onze analyses.

Online advertising