More stories

Google wil meer recensies webwinkelend publiek

Google wil dat retailers en webwinkels vaker om recensies van winkelend publiek gaan vragen en komt daarom met een nieuwe recensiedienst.

Retail

Big Data hoeft niet zo ‘big’ te zijn

Elke retailer wil meer inzicht in de doelgroep om relevante gepersonaliseerde content te kunnen bieden en zelf het klantgedrag te beïnvloeden. Het buzzword om dit te bereiken: big data. Maar hoe kun je die gegevens omzetten in business value?

Analytics

De Persgroep op schermnetwerk retail met verkiezingsnieuws

De Persgroep promoot deze dagen de politieke krantenkoppen uit het AD op een digitale schermennetwerk in de Nederlandse winkelstraten.

Start-ups

Belgisch e-commerce in 2016: 9 miljard euro

E-commerce in België groeide in 2016 met tien procent tot een totaal omzetvolume van 9 miljard euro.

Retail

Genomineerden Shopping Awards Vakprijzen bekend

Belsimpel.nl, Bol.com, De Bijenkorf en Coolblue zijn genomineerd voor De Beste Webwinkel van het Jaar bij de jaarlijkse Shopping Awards. Bol.com heeft nog twee andere nominaties.

Retail

Goederen uit faillissement van Neckermann.com Retail geveild

BVA Auctions gaat goederen afkomstig uit het faillissement van Neckermann.com Retail B.V. veilen.

Retail

Webshop Bergfreunde groeit tot 33 miljoen euro

Outdoorspecialist Bergfreunde heeft de omzet zien groeien tot 33 miljoen euro en maakt grote stappen.

Retail

‘Potentie omnichannel nog te weinig benut’

Retailers worstelen nog met hun omnichannel aanpak, zo blijkt uit onderzoek van Deloitte Digital. Zij moeten een balans zien te vinden tussen efficiëntie voor gratis standaardlevering en flexibiliteit voor de dienstverlening die de consumenten hier bovenop verwachten.

Retail

Snakeware vernieuwt beaconplatform Lightcurb

“We hebben door wat wel en niet werkt met beacontechnologie. En locatiegebaseerde reclame op mobieltjes werkt dus niet”, vertelt Ate van der Meer over het vernieuwde beaconplatform Lightcurb.

Customer Experience

Vodafone Nederland met PayPal in mobiel betalen

Klanten van Vodafone kunnen vanaf vandaag contactloos gaan betalen met hun telefoon. Hiertoe heeft de operator een samenwerking gesloten met PayPal.

Payment

Fietsenwinkel.nl groeit 65% tot 40 miljoen omzet

Online verkoper Fietsenwinkel.nl groeide in 2016 weer met 65 procent en zag de omzet uitkomen tot boven de veertig miljoen euro. In de komende maanden breidt het zijn netwerk van fysieke winkels uit van zeven naar dertig.

Retail

Omoda experimenteert met robots

De Nederlandse schoenenverkoper Omoda start volgende maand in twee winkels een proef met robots. Die moeten klanten ondersteunen tijdens het winkelen, vertelt marketing- en e-commercemanager Gertie Bin aan RetailWatching.

Retail

Olger Kistemaker (BCC) gaat digitale operaties Action leiden

Action, het bedrijf dat tot nu toe van geen webwinkel wilde weten, heeft een digitale expert binnengehaald. Olger Kistemaker komt van BCC, waar hij tweeënhalf jaar de rol van e-commerce manager vervulde.

Retail

Emerce eRetail: digitale communicatie essentieel voor Schoonenberg

Hoe zorg je er als retailer voor dat jouw winkels online, op social media en in navigatiesystemen goed gevonden worden? Dat klanten niet voor een dichte deur staan, een sterke eerste indruk van je merk krijgen en lokaal de interactie kunnen aangaan? Hoortoestellenverkoper Schoonenberg nam de regie. Remy da Thesta vertelt er binnenkort alles over op Emerce eRetail.

Retail

Klarna lanceert Checkout op Nederlandse markt

Betalingen bij webwinkels met één klik afronden. Dat is wat Klarna met zijn dienst Checkout mogelijk maakt. De betaaloptie bestaat al jaren in het buitenland en wordt nu ook in Nederland geïntroduceerd.

Payment