Google wil meer recensies webwinkelend publiek
Google wil dat retailers en webwinkels vaker om recensies van winkelend publiek gaan vragen en komt daarom met een nieuwe recensiedienst.
Google wil dat retailers en webwinkels vaker om recensies van winkelend publiek gaan vragen en komt daarom met een nieuwe recensiedienst.
Elke retailer wil meer inzicht in de doelgroep om relevante gepersonaliseerde content te kunnen bieden en zelf het klantgedrag te beïnvloeden. Het buzzword om dit te bereiken: big data. Maar hoe kun je die gegevens omzetten in business value?
De Persgroep promoot deze dagen de politieke krantenkoppen uit het AD op een digitale schermennetwerk in de Nederlandse winkelstraten.
E-commerce in België groeide in 2016 met tien procent tot een totaal omzetvolume van 9 miljard euro.
Belsimpel.nl, Bol.com, De Bijenkorf en Coolblue zijn genomineerd voor De Beste Webwinkel van het Jaar bij de jaarlijkse Shopping Awards. Bol.com heeft nog twee andere nominaties.
BVA Auctions gaat goederen afkomstig uit het faillissement van Neckermann.com Retail B.V. veilen.
Outdoorspecialist Bergfreunde heeft de omzet zien groeien tot 33 miljoen euro en maakt grote stappen.
Retailers worstelen nog met hun omnichannel aanpak, zo blijkt uit onderzoek van Deloitte Digital. Zij moeten een balans zien te vinden tussen efficiëntie voor gratis standaardlevering en flexibiliteit voor de dienstverlening die de consumenten hier bovenop verwachten.
“We hebben door wat wel en niet werkt met beacontechnologie. En locatiegebaseerde reclame op mobieltjes werkt dus niet”, vertelt Ate van der Meer over het vernieuwde beaconplatform Lightcurb.
Klanten van Vodafone kunnen vanaf vandaag contactloos gaan betalen met hun telefoon. Hiertoe heeft de operator een samenwerking gesloten met PayPal.
Online verkoper Fietsenwinkel.nl groeide in 2016 weer met 65 procent en zag de omzet uitkomen tot boven de veertig miljoen euro. In de komende maanden breidt het zijn netwerk van fysieke winkels uit van zeven naar dertig.
De Nederlandse schoenenverkoper Omoda start volgende maand in twee winkels een proef met robots. Die moeten klanten ondersteunen tijdens het winkelen, vertelt marketing- en e-commercemanager Gertie Bin aan RetailWatching.
Action, het bedrijf dat tot nu toe van geen webwinkel wilde weten, heeft een digitale expert binnengehaald. Olger Kistemaker komt van BCC, waar hij tweeënhalf jaar de rol van e-commerce manager vervulde.
Hoe zorg je er als retailer voor dat jouw winkels online, op social media en in navigatiesystemen goed gevonden worden? Dat klanten niet voor een dichte deur staan, een sterke eerste indruk van je merk krijgen en lokaal de interactie kunnen aangaan? Hoortoestellenverkoper Schoonenberg nam de regie. Remy da Thesta vertelt er binnenkort alles over op Emerce eRetail.
Betalingen bij webwinkels met één klik afronden. Dat is wat Klarna met zijn dienst Checkout mogelijk maakt. De betaaloptie bestaat al jaren in het buitenland en wordt nu ook in Nederland geïntroduceerd.