Arthur ter Braak (FAME) in babyspullen
Arthur ter Braak, de ondernemer die vooral bekend werd met entertainmentwinkel FAME, heeft een winkel in tweedehands babyspullen in Spijkenisse geopend.
Arthur ter Braak, de ondernemer die vooral bekend werd met entertainmentwinkel FAME, heeft een winkel in tweedehands babyspullen in Spijkenisse geopend.
Nederlandse supermarkten boeken in 2017 voor het eerst samen meer dan 1 miljard euro omzet via online verkopen, aldus nieuw onderzoek van GfK.
De online omzet lag in augustus bijna 18 procent hoger dan in dezelfde maand een jaar eerder. Webwinkels zetten bijna 15 procent meer om, meldt het CBS vanochtend. De online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers) groeide met bijna 22 procent.
vidaXL begint een dropshipmentprogramma. Dat stelt derde webwinkeliers in staat om delen uit het assortiment van de internationale online retailer in hun eigen schappen te leggen.
Evenals vorig jaar opent Google in New York City en Los Angeles popup winkels om, in de aanloop van de feestdagen, zijn nieuwste hardware te tonen. Veel details zijn nog niet bekend, behalve dat de deuren volgende week donderdag opengaan.
IKEA begint een test waarbij het, voor het eerst in zijn geschiedenis, voor het eerst via externe webshops zijn producten gaat aanbieden.
Slimstock, het bedrijf dat gespecialiseerd is in voorraadoptimalisatie met ruim 700 klanten en 19 vestigingen wereldwijd, heeft een kantoor in Dubai geopend om klanten in de Verenigde Arabische Emiraten optimaal te kunnen bedienen.
De berichtgeving over allerlei (dreigende) faillissementen en doorstarts in de Nederlandse retail van de afgelopen jaren creëert ten onrechte het beeld dat de consument niet meer naar de winkel wil komen. Retail- en franchiseorganisaties zetten daarom fors in op conversie in de webshop en besteden te weinig aandacht aan de oriëntatiefase, zegt Erik Valkenburg van RetailBox+, een van de partners van Copernica.
Nederland heeft nog steeds een van ’s werelds verst ontwikkelde e-commercemarkten ter wereld, veel meer dan Duitsland en Engeland. Noord Amerika scoort een fractie slechter dan dan België en Slovenië maar iets beter dan Cyprus.
Tachtig procent van het verkeer en driekwart van de omzet van online modewinkel Lesara komt al via het mobiele kanaal. “De vaste website is bijna overbodig”, zei CEO Roman Kirsch gisteren op Emerce eDay. “In India zijn shops die alleen nog maar via hun app werken en helemaal geen site meer hebben.”
Door te herkennen wanneer websitebezoekers dreigen af te haken en te bepalen hoe ‘hot’ ze zijn als prospect, kunnen e-commerce partijen ingrijpen voordat een potentiële klant van de radar verdwijnt. Hierdoor kun je geïnformeerd beslissen of en welke resources je inzet om de klant binnenboord te houden. Een glazen bol is niet nodig – mouse-overs zijn een uitstekende indicatie van wat je bezoeker van plan is.
IKEA Group stapt met de overname van TaskRabbit in de on-demandeconomie en krijgt in Amerika en Engeland een populair platform in handen met installateurs en monteurs.
Een volle bak was het gisteren in Postillion in Amsterdam, op loopafstand van het Emerce hoofdkwartier. Vertegenwoordigers van Google, Nespresso, Virgin Trains, Siemens, Chanel en Hertz deelden hun kennis en ervaring met een publiek dat exclusief voor dit evenement was uitgenodigd.
wehkamp wil zijn aanbod in de toekomst ook via fysieke winkels ter beschikking stellen. Dat vertelde Maarten Tibosch, COO wehkamp, gisteren op eRetail Europe.
Nike zet een tandje bij. De ambitie is helder: twee jaar geleden kondigde het bedrijf aan de omzet uit e-commerce te willen laten groeien van een miljard dollar in 2015 naar zeven miljard dollar in 2020. De totale omzet moet dan zijn toegenomen tot 20 miljard. Hoewel Nike op digitaal vlak nog altijd hard groeit voelt het de druk van merken als Adidas en Under Armour. Het bedrijf wil de digitale klantervaring daarom naar een hoger plan tillen.