Bol.com drukt winst Ahold Delhaize
Bol.com is goed voor 36 procent de omzetgroei van Ahold Delhaize in Nederland. De webwinkel investeert nog zoveel in zijn groei dat het de lokale winstmarge met 0,9 procent drukt.
Bol.com is goed voor 36 procent de omzetgroei van Ahold Delhaize in Nederland. De webwinkel investeert nog zoveel in zijn groei dat het de lokale winstmarge met 0,9 procent drukt.
Webwinkels staan fysieke retailers in de weg, krijgen onterecht allerlei kortingen, betalen geen belasting, maar krijgen wel alle lof toegezwaaid. Banken en investeerders houden online winkels in de lucht, terwijl die winkels niet duurzaam zijn en alleen op prijs lijken te concurreren. Kan dat anders?
In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer duiken ze in datingapp Happn voor een actie van L’Oreal.
Als webwinkelier verwerk je de persoonsgegevens van je klanten, zoals voor het afronden van een online bestelling. Deze persoonsgegevens zijn dan bijvoorbeeld noodzakelijk om de producten naar de klant te verzenden en de betaling(en) hiervoor te ontvangen. Ook als je hierna nieuwsbrieven verstuurt aan je klanten, kan een e-mailadres een persoonsgegeven zijn. Maar hoelang mag je deze gegevens eigenlijk bewaren? Vanaf 25 mei 2018 gelden hier de regels uit de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) voor. Aan de hand van een paar voorbeelden geven we aan wat dit voor webwinkeliers inhoudt.
Als internetmarketeer hielp Mitchel Geerts tientallen multinationals bij het veroveren of behouden van een marktleiderspositie. TopDierenShop is eigenlijk een spin-off van zijn marketingbureau, maar wel één die in vier jaar uitgroeide tot koploper in ons land en een omzet met 7 nullen heeft. “Ik wilde laten zien dat je zeer snel de grootste kunt worden, zelfs in een branche van formaat, als je maar de juiste focus hebt.”
In 2014 zetten de gebroeders Thijs en Erik Bosgoed BuyBay op. Een online bedrijf dat hun klanten in essentie helpt om meer geld te krijgen voor hun retourgoederen. Geen ‘opkoopprijs’ maar een ‘consumentenprijs’. Hoe dan? Via slimme machine learning. Inmiddels is het management versterkt met de van McKinsey afkomstige Teun Kraaij. “Wij reduceren verspilling in de retourbusiness.”
Nu voor zorgverzekeraars het overstapseizoen aanbreekt, krijgt de online marketing weer een impuls. Opvallend genoeg vertoont die inzet ieder jaar grote gelijkenissen. Dat terwijl er met data heel wat meer te doen is, zo wordt duidelijk uit onze analyses.
Voor het high-end kinderwagenmerk Bugaboo was de introductie van de nieuwe kofferlijn de Bugaboo Boxer reden om de stap te zetten van een traditionele retaibenadering naar digitale transformatie. Ronald van Drunen, director e-Business vertelt over de lessen die daarbij werden geleerd.
Het Amerikaanse warenhuis Wal-Mart schaalt de proef met rijdende scanrobots op naar vijftig filialen. Deze nieuwe rollende medewerkers kijken of de schappen goed gevuld zijn en of informatie op de labels correct is.
Sinds de overname van Couverts door IENS en diens moederbedrijf Tripadvisor staat de technologische vooruitgang van het restaurantwezen stil, vindt start-up Formitable. Het bedrijf haalde 280.000 groeigeld op bij business angels.
Het hoofd Sofwareontwikkeling, Anneke Keller, verlaat Coolblue om bij supermarkt Jumbo de IT-afdeling te helpen groeien van vijftig naar tweehonderd man.
In retail wordt content belangrijker dan ooit. Het vormt de basis van alle communicatievormen en creëert op talloze manieren de mogelijkheid om met consumenten te engagen. Voor e-commerce en webshops blijft de uitdaging om merkwaarde te creëren, kopers te vinden en omzetten te doen stijgen. Om de koper de portemonnees te laten trekken en de concurrent te verslaan, zal er met content geïnnoveerd moeten worden. Video biedt de beste kans, maar video alleen is niet altijd genoeg.
Fraudehelpdesk waarschuwt voor GSM-afpersers die slachtoffers lokken met de belofte om even snel en eenvoudig geld te kunnen verdienen.
Hudson Bay CEO Jerry Storch verlaat de retailer eind deze maand. Richard Baker zal hem tijdelijk vervangen. Storch gaf sinds 2015 leiding aan het bedrijf.
Valtech heeft een nieuwe beacontechnologie ontwikkeld op basis van WiFi. Adviseur Claus Rødgaard vertelde erover op Emerce eDay. De ‘offline analytics’ die bedrijven ermee verzamelen, zijn zeer bruikbaar in de retailwereld, zo verwacht hij.