‘Amazon opent fysieke winkels in Duitsland’
Amazon zal zo goed als zeker in Duitsland fysieke winkels gaan openen. Dat zegt de topman van de Duitse tak van de retailer Ralf Kleber.
Amazon zal zo goed als zeker in Duitsland fysieke winkels gaan openen. Dat zegt de topman van de Duitse tak van de retailer Ralf Kleber.
Terwijl iedere retailer weet dat de mobiele conversie achterblijft, besteden er maar weinig aandacht aan de gebruikerservaring van de checkout – de laatste hobbel voor de koop. Van de 37 onderzochte Nederlandse checkouts krijgen er dertien een voldoende. Waarin zit het verschil tussen goed en ondermaats?
In Den Haag is de volgende Coolblue XXL vandaag in gebruik genomen. De winkel zit net naast het Centraal Station, in het New Babylon complex. Met een oppervlakte van 2.600 vierkante meter is het de grootste winkel van de online retailer.
De online omzet lag in oktober bijna 15 procent hoger dan in dezelfde maand een jaar eerder. Webwinkels zetten ruim […]
In 95% van de gevallen weet een autokoper precies wat hij wil als hij bij de dealer komt. Het verkooplandschap voor auto’s is de afgelopen tien jaar drastisch veranderd. Een bezoek aan de autodealer is tegenwoordig voornamelijk van transactionele aard, de oriëntatie vindt online plaats. De ontwikkelingen zorgden voor vele faillissementen in de automotive industrie maar leidden ook tot nieuwe technologische ontwikkelingen in de branche. De dealer moet aan de virtual reality.
Prijzen zijn zo veranderlijk als het weer. Retailers gebruiken Dynamic Pricing om door middel van machine learning software hun prijzen aan te passen, bijvoorbeeld als de voorraad bij concurrenten slinkt of als het weer omslaat. Het succes van toonaangevende online spelers maakt duidelijk dat Dynamic Pricing van kritisch belang is om te concurreren binnen de e-commerce, omnichannel en zelfs fysieke retail om omzet- en margegroei te stimuleren. Het geheim zit in geautomatiseerd maatwerk: Dynamic Pricing oplossingen moeten worden toegespitst op de commerciële strategie, doelstellingen en werkwijzen van de retailer.
Lingeriespecialist Hunkemöller lanceert met de feestdagen een extra snelle bezorgdienst. Binnen twee uur zijn de uitgezochte Hunkemöller artikelen al aan huis bezorgd.
Online bloemenwinkel bloomon lanceert popupwinklels in de warenhuizen van Hudson’s Bay in Amsterdam, Rotterdam en Maastricht. De twee merken slaan de handen ineen om de ‘inspirerende lifestyle beleving’ te versterken.
Veel bedrijven twijfelen of ze wel of niet willen verkopen op Bol.com? Twijfel jij ook? Lees dan dit artikel eens en wellicht verandert je mening. 5 redenen om te starten met verkopen op Bol.com.
Het groeiend aantal webwinkelbedrijven dat over de grens handelt, stuit daar op Europeanen die steeds beter op de hoogte zijn van hun rechten. Opvallend: de retailers zelf hebben er juist iets minder weet van dan een paar jaar geleden het geval was.
De FIOD heeft een inval gedaan bij Neckermann.com en moederbedrijf Readen in Naarden. Dat bevestigen verschillende bronnen tegenover RTL Z. Het rommelde al langer bij het bedrijf.
Ben je een kleine of middelgrote onderneming die graag op Google Shopping wil concurreren tijdens het feestdagen seizoen? In 2016 gaven online retailers 56% van hun advertentiebudget uit op Google Shopping. In totaal was er een ROAS van 542% (volgens een CPC Strategy-studie). Met dit in het achterhoofd kan niemand het je kwalijk nemen als je ook een stukje van de taart wilt. Maar.. als kleine of middelgrote onderneming, hoe concurreer je dan met grotere bedrijven?
Grotere ondernemingen hebben grotere budgetten, toegang tot meer expertise en vaak ook veel meer producten om de PLA-posities in te nemen. Maar: niet alles is verloren. Dit artikel verkent 10 top tips om je te helpen bij het vinden van een competitieve insteek van je Product Listing Advertenties als klein of middelgroot bedrijf.
Afgelopen voorjaar kondigde bol.com aan een groot deel van het tv-budget over te hevelen naar online. Esther Elberse houdt zich bezig met programmatic advertising en lichtte de strategie op Emerce Performance toe.
Welke (online) marketeer kan tegenwoordig nog zonder data? Het inzetten van klantdata voor marketingactiviteiten is belangrijker dan ooit. Het zorgt ervoor dat je je consument leert kennen en actief de customer journey kunt vormgeven, om de juiste boodschap op het juiste moment bij de juiste persoon te bezorgen. De technologische ontwikkelingen maken het mogelijk om deze consument persoonlijk te benaderen. Maar wil de consument dit wel? Staat het belang van de consument hierbij ook voorop?
Toen Frank Abbenhuis in 2014 zijn label Witloft lanceerde, had vrijwel niemand van een leren schort gehoord. Inmiddels lopen er al ruim 150.000 mensen in een Witloft-schort en is het een begrip geworden. “De afgelopen drie jaar hebben we keihard gewerkt aan de fundering, nu gaan we vol gas.”