More stories

Eerste webwinkel voor doe-het-zelfformules Hubo en Multimate

Doe-het-zelfformules Hubo en Multimate introduceren binnenkort een eerste webwinkel. Dat bevestigt moederbedrijf Euretco aan Retailnews.

E-commerce

Jumbo wil tweede e-fulfilmentcenter in Raalte

Jumbo wil een tweede fulfillmentercenter voor zijn digitale supermarkt openen en streeft ernaar dat medio 2018 in Raalte te realiseren.

Fulfillment

ilovespeelgoed: ‘Minder retouren en betere vindbaarheid door duidelijke content’

Tijdens de economische crisis een online speelgoedwinkel beginnen is geen voor de hand liggende zet. Toch wisten Daniëlle van Peer en Neerén Buur een succes te maken van ilovespeelgoed.nl.

Retail

Endeit investeert in mobiele kassa Gastrofix

Samen met de Duitse Radeberger Group investeert Endeit vijftien miljoen euro in Gastrofix, ontwikkelaar van een cloudgebaseerd mobiel kassasysteem voor gastronomische bedrijven.

Retail

Vijftigste winkel voor Fietsenwinkel.nl

Fietsenwinkel.nl heeft haar vijftigste winkel in Nederland en België geopend. In de eerste maanden van dit jaar zijn er al 39 winkels bijgekomen.

E-commerce

AH wil testen met kassaloze supermarkt

Albert Heijn hoopt volgend jaar de eerste proeven te doen met een kassaloze supermarkt. Dit wordt getest bij AH to Go, omdat snelheid daar voor de klant bovenaan staat.

Retail

CBS: aantal fysieke winkels daalt 4,5%, explosie in webshops

Het aantal fysieke winkels in Nederland is afgelopen tien jaar gedaald met 4,5 procent. Daar staat tegenover, zo rekent het CBS voor, dat er vijf keer meer webwinkels zijn gekomen in dezelfde periode.

Retail

Omni-channel retail: focus op de klant, in plaats van de kanalen

Een bedrijfsgedreven focus op een omni-channel strategie werkt averechts. Klanten geven niets om kanalen. Waar je mee scoort is een geïntegreerde winkelbeleving die is gebaseerd op hun behoeften.

Retail

Autheos: hogere verkoopcijfers in online retail door videomarketing

“Onlinewinkelen zou geen statisch gebeuren moeten zijn. Wanneer video’s op een juiste manier gebruikt worden, kunnen ze de consument inspireren en onderwijzen, wat een groter gevoel van zekerheid geeft bij een aankoop”, zegt Christina Calje, CEO en medeoprichter bij Autheos. Op The Next Women Summit vertelde ze al hoe de ster videomarketing rijzende is in e-commerce. Hoe krijg je ‘meer omzet’ door de kracht van film?

Video

Bol.com krijgt aparte servicebalie in Albert Heijn

Bol.com begint met Albert Heijn een proef waarbij zijn afhaalpunten worden uitgebreid tot een volwaardig, apart servicepunt. Concreet houdt dat in dat bol.com eigen balies krijgt in filialen van de supermarkt.

Retail
Premium

‘Elektronicazaak Conrad in de etalage’

De Europese elektronicawinkel Conrad, in Nederland enkel met een webwinkel actief, overweegt zijn strategische opties en zou mogelijk in de verkoop gaan.

E-commerce

Delivery Hero haalt 900 miljoen op met beursgang

De internationaal werkende maaltijdbezorger Delivery Hero haalt een kleine 900 miljoen euro op met een beursgang. De transactie waardeert de dochter van Rocket Internet op 4,4 miljard euro.

Food

Nike omzeilt retail, verkoopt via Amazon

Net als in Europa op Zalando en in China op Tmall is Nike op thuismarkt Amerika begonnen met directe verkoop aan de eindconsument. Daartoe is het een, wat heet, proef begonnen met Amazon.com.

E-commerce

Philips introduceert indoor navigatie in supermarkt

Philips gaat in het derde kwartaal van dit jaar bij een niet nader genoemde supermarkt een experiment uitvoeren met een nieuwe navigatie-app. Het wordt een vervolg op de Store Guide-app, die sinds kort in de MediaMarkt in Eindhoven wordt gebruikt.

Customer Engagement

H&M: Online goed voor een kwart omzet per land

In de grote, gevestigde landen realiseert modeketen H&M tussen de 25 en dertig procent van zijn omzet via zijn webshop. De online kanalen zouden net zo winstgevend zijn als fysieke winkels.

Cross Border