More stories

Speelgoed snelste groeier in e-commerce

Speelgoed, verlichting en vrouwenkleding zijn de snelst groeiende productgroepen wereldwijd in e-commerce. Zo laat nieuwe marktinformatie van Icecat zien.

PIM

Dertiende fysieke boekwinkel Amazon in aantocht

Amazon heeft alweer zijn dertiende fysieke boekwinkel aangekondigd, dit keer in Washington D.C. Die komt in dezelfde straat waar eerder het onlangs gesloten Barnes & Noble was gevestigd.

Retail

Fairf: ‘Wij leveren duurzame verf op maat direct aan de consument’

“Dat kan beter”, dacht Laurens van Dort op het moment dat hij verf ging kopen bij de lokale bouwmarkt. Als industrieel ontwerper met de richting ‘strategic product design’ heeft hij geleerd om te denken in het opzetten van startups waarmee traditionele sectoren kunnen worden geïnnoveerd. Zijn bezoek aan de bouwmarkt resulteerde uiteindelijk in de oprichting van Fairf. “Een duurzaam verfbedrijf dat zich helemaal richt op consumenten. Een nieuw merk in de NL markt.” Fairf maakt zelf geen verf, die komt van partner Baril Coatings. Fairf richt zich volledig op de interface: de manier waarop je verf aankoopt. “Dat hele proces is niet gebouwd voor de moderne consument die van alle gemakken is voorzien.

Disruptie

bol.com hevelt tv-budget over naar online

Tv verliest voor bol.com aan kracht en daarom hevelt het dit jaar tv-budget over naar programmatic advertising. “Eerst maakten we vier tv-commercials per jaar. Nu gaan we ook jaarlijks tientallen online flows ontwikkelen, met in elke flow een mini-commercial”, aldus director marketing Willem-Jan Lems.

Programmatic

Etrias neemt webwinkel DeSchoenenfabriek over

Webwinkelketen Etrias Lifestyle Stores heeft voor een onbekend bedrag online schoenenwinkel Deschoenenfabriek.nl overgenomen.

Retail

Digitalisering van de winkel: wat verwacht de klant concreet?

Consumenten doen liever de afwas dan dat ze een winkel binnenwandelen. Met dit opmerkelijke onderzoeksresultaat trok Capgemini onlangs de aandacht. De boodschap: op de winkelvloer is behoefte aan technologie die de winkelervaring verbetert. Maar wat betekent dit concreet?

Customer Experience

Webshop Bijenkorf groeit van alle verkooppunten het hardst

De webshop van De Bijenkorf groeide in 2016 van alle verkooppunten het hardst en is goed winstgevend. Dat maakte het retailconcern zaterdag bekend.

Retail

‘Actiever winkelpersoneel beste remedie tegen showrooming’

Klanten in fysieke winkels moeten meteen worden geholpen. Dat is de beste remedie tegen ‘showrooming, stellen onderzoekers van onder meer Rijksuniversiteit Groningen na eigen onderzoek.

Retail

Apple niet naar voormalige C&A-winkel Utrecht

Apple gaat zich niet vestigen in de voormalige C&A-winkel op het Vredenburg in Utrecht. Dat zegt eigenaar Redevco tegen het AD. Geruchten over de komst van Apple naar Utrecht circuleerden eind vorig jaar.

Retail

POM Amsterdam: Snel groeien door de juiste resellers

Niet veel ondernemers durfden het aan om een luxeproduct te lanceren tijdens de economische crisis. Maar Liesbeth en Violet Lotgering, oprichtsters van POM Amsterdam, zagen juist kansen. Binnen een half jaar waren hun items te koop in 40 winkels en zes jaar later zijn dit er ruim 650. “We zijn ambitieus en durven groot te denken.”

Fashion

Ombouwen Bart Smit in België opgeschort, maar website komt er

Blokker Holding heeft de ombouwoperatie van Bart Smit naar Intertoys in België en Luxemburg tijdelijk stopgezet, maar het bedrijf gaat wel door met voorbereidingen voor de lancering van de website Intertoys.be.

Retail

AFM overziet kredietverstrekking telecomaanbieders

De Autoriteit Financiële Markten (AFM) houdt vanaf vandaag toezicht op alle Nederlandse telecomaanbieders. Deze partijen moeten zich aan de regels houden voor verantwoorde kredietverstrekking als zij een lening aanbieden bij de koop van een mobieltje op afbetaling.

Retail

Micromomenten nu ook offline benutten met IoT

Dankzij IoT is het mogelijk om offline een online beleving te bieden aan klanten. Die verrijkte customer journey hoeft zich niet te beperken tot de eigen winkels, maar kan overal plaatsvinden. Een aantal voorbeelden.

Retail

Zalando wil flagshipwinkels in grote metropolen

Zalando overweegt diverse flagshipwinkels te openen in Londen, Berlijn en Parijs. Dat zegt bestuursvoorzitter Rubin Ritter tegen Manager Magazine.

Retail

Tommy Hilfiger publiceert Europese mobiele app

Tommy Hilfiger heeft in zeventien Europese landen een mobiele app uitgebracht met daarin shoppable Instagram-foto’s, onder meer van de voorjaarscollectie het modemerk met topmodel Gigi Hadid ontwikkelde.

Fashion