More stories

Amazon ontwikkelt technologie tegen ‘showrooming’

Amazon heeft een octrooi gedeponeerd voor technologie die ‘showrooming’ moet tegengaan, oftewel kijken in de winkel, en achteraf alsnog bij een concurrent online bestellen.

E-commerce

BlueM: locatie-onafhankelijk werken dankzij slimme technologie

Een gezonde mond is de basis voor een gezond lichaam. Dit was de drijfveer voor Fokke Jan Middendorp om een hoogwaardige lijn mondverzorgingsproducten te ontwikkelen. Dankzij de hulp van een bevriende kaakchirurg, goede producten en slimme IT-hulpmiddelen is de mondverzorgingslijn BlueM in meer dan dertig landen wereldwijd verkrijgbaar.

Retail

Omni-channel: vergeet de betalingen niet

Succesvolle omni-channel spelers maken geen onderscheid tussen online en offline business en verkoopstrategieën. Gek genoeg geldt dit vaak niet voor payments: de afhandeling van betalingen in de winkel staat los van online transacties. Een gemiste kans. 

Payment

Beslist.nl: ‘Google Shopping weg, verdubbeling bezoek en omzet’

Prijsvergelijker Beslist.nl verwacht dat zijn bezoekersaantallen en omzet omhoog spuiten zodra Google Shopping, gedwongen door de Europese overheid, verplicht zijn dominante marktpositie opgeeft.

Conversie

Count3r opent deuren van allereerste smart store, Paper Pilot

Papieren vliegtuigjes? “Bij Count3r zetten we ons in om fysieke winkels slimmer te maken. We willen laten zien dat we van echt alles een Smart Store kunnen maken. Daarom openen we in Amsterdam de eerste papierenvliegtuigjeswinkel ter wereld: Paper Pilot.” Aan het woord is Mighael Vroom – Head of Business bij Count3r.

Retail

Ekoplaza test online verkoop in Vlaanderen

De Nederlandse supermarktketen Ekoplaza is begonnen met online verkoop aan Belgische klanten. Hoewel het bedrijf in België geen fysieke vestigingen heeft, worden bestellingen gewoon aan huis geleverd.

E-commerce
Premium

Online omzet HEMA 44 procent gestegen

De online omzet van HEMA steeg in het eerste kwartaal van 2017 met 44 procent in vergelijking met dezelfde periode een jaar eerder. Dat maakte de retailer zojuist bekend.

E-commerce

Patent voor Amazon om in-store prijsvergelijken te blokkeren

Precies dat waardoor Amazon zelf groot is geworden, wil het bedrijf nu mogelijk verbieden. Een recent toegekend patent beschrijft hoe Amazon in winkels kan blokkeren dat bezoekers ter plekke een prijsvergelijker bezoeken.

Customer Engagement

Intrakoop en Jumbo leveren online boodschappen aan de zorg

Intrakoop, de grootste inkoopcoöperatie in de zorg, en supermarktketen Jumbo werken voortaan samen. Als eerste retailer gaat Jumbo via Intrakoop de wekelijkse (online bestelde) boodschappen leveren aan de zorg.

B2B Digital

Elektronicaketen BCC zet rijdende Sales Robot in

Retailketen BBC hoopt klanten te trekken met een verkooprobot. De meeste robots die tot nu toe in winkels en hotels werden ingezet zijn rijdende poppen die geprogrammeerd zijn om simpele taken uit te voeren of klanten de weg te wijzen. Soms praten ze nog alleen Engels.

E-commerce

Zalando: Kosten same day delivery naderen regulier tarief

Het maakt bij Zalando, qua kosten, binnenkort niet meer uit of een klant zijn bestelling pas morgen of vandaag al wil ontvangen. De verzendkosten van same day delivery naderen die van standaard pakketpost.

Logistics

Adyen verwerft bankvergunning

Adyen heeft, naar nu blijkt, eind april een bankvergunning verworven. Hierdoor kan het zich, nog meer, profileren als een betaalspecialist. Het kan sneller gaan werken en meer financiële diensten aanbieden.

E-commerce

Thuisbezorgd.nl gaat bezorgmarkt vergroenen

Thuisbezorgd.nl gaat extra investeren in elektrische vervoersmiddelen. Het streven is om binnen twee jaar minimaal de helft van alle maaltijden in Nederland groen te bezorgen, zo meldt het bedrijf. Het gaat daarmee om tientallen miljoenen bezorgingen per jaar.

E-commerce

Kassaloze winkel Amazon nog altijd niet open, directeur vertrekt

De Amazon Go winkel in Seattle die Amazon eind vorig jaar met veel tamtam heeft aangekondigd is nog altijd niet opengegaan. Een van de initiatiefnemers heeft het bedrijf inmiddels verlaten.

E-commerce

Nog lang niet alle retailers klaar voor digitale storm

In China en India lijken retailers goed voorbereid op de digitale storm. Frankrijk, Japan, Italië en Spanje hebben daarentegen grote moeite om aan te haken. Dat blijkt uit de Retail Risk Map van Euler Hermes, de researchafdeling van de kredietverzekeraar die naar twaalf grote landen keek.

E-commerce