Webshops wisselen informatie wanbetalers uit
Databedrijf Consumatrix brengt een nieuw product op de markt waarmee webwinkels klanten kunnen screen op wanbetaalgedrag maar ook malafide kopers kunnen rapporteren.
Databedrijf Consumatrix brengt een nieuw product op de markt waarmee webwinkels klanten kunnen screen op wanbetaalgedrag maar ook malafide kopers kunnen rapporteren.
Hoewel prijsvechters het retaillandschap online blijven opschudden, gaat slechts 15 procent van de consumenten altijd voor de laagste prijs. Zij zijn dus te beïnvloeden met redenen die verder gaan dan de prijs alleen.
De Duitse opkoper van oude elektronica reBuy gaat vanaf volgend jaar in Nederland ook opgepoetste artikelen weer verkopen.
De Duitse online foodformule MyMuesli opent zijn eerste fysieke verkooppunt in Nederland, in het harte van het centrum van Utrecht.
Hoge retourpercentages en ontevreden klanten, voor veel webshops is het een dagtaak. 3Dabout.me is het antwoord op ‘het past niet!’. Online 3D-productgegevens maken de match met 3D-data van je lichaam.
Bruna gaat de etalages van zijn winkels gebruiken voor advertenties op digitale schermen. Ook andere adverteerders dan Bruna zelf kunnen er terecht. Voor de realisatie en exploitatie van de schermen is Bruna een samenwerking aangegaan met het bedrijf WindowSketch.
Entertainment retailer FAME, inmiddels al twee jaar onderdeel van Media Markt Amsterdam, wil volgend jaar met minstens 25 procent groeien. Dat zegt vestigingsdirecteur Ricardo van Dijk tegen Entertainment Business.
Het Amerikaanse modemerk Under Armour, dat met een internationale opmars bezig is, zag zijn digitale omzet in het derde kwartaal met bijna een derde groeien tot 408 miljoen dollar.
Internationaal onderzoek van Adobe laat zien dat maandag 12 december in Nederland de drukste dag van de drukste e-commercemaand van het jaar wordt. Tijdens de decembermaand wordt naar verwachting voor 5,1 miljard euro online gewinkeld.
Jumbo Kok in Deventer heeft als eerste Nederlandse supermarkt beacons geïnstalleerd. Met een app kunnen klanten informatie over bepaalde producten krijgen.
Amazon wil komende jaren twintig eigen supermarkten openen in Amerika en denkt dat er komend decennium ruimte is voor tweeduizend zaken. Ahold krijgt er voor Stop & Shop een concurrent bij.
In de retail draait alles om persoonlijke ervaringen en dat is niet per definitie hetzelfde als personalisatie. De grote uitdaging van de Nederlandse (e-)winkeliers is om online en offline verkoopkanalen dusdanig op elkaar af te stemmen, dat ze elkaar versterken. Zo kun je de beste klantbeleving bieden. Maar er speelt nog veel meer in retailland.
RTL Ventures, de investeringstak van RTL Nederland, verkoopt zijn restaurantreserveringsplatform Couverts aan IENS, de recensiesite die sinds vorig jaar deel uitmaakt van TripAdvisor.
Redcoon.nl, onderdeel van Media-Saturn Holding, heeft zijn activiteiten in de Benelux gestaakt. Die opdracht komt van het hoofdkantoor, waar ook MediaMarkt onder valt.
Het beroemde warenhuis Galeries Lafayette in Parijs stopt naar verluidt met de verkoop van de Apple Watch wegens tegenvallende verkopen. Het was een van de eerste warenhuizen in Europa waar het horloge te koop was bij de lancering in 2015.