More stories

Me2B: hoe je als omni-channel retailer de klant kunt geven wat hij wil

Retailers hebben te maken met klanten die aan het stuur willen zitten, oftewel Me2B. De klant bepaalt wat hij koopt, wanneer hij dat doet en via welk kanaal. Hoe kun je als omni-channel speler je doelgroep de controle geven en hen tegelijkertijd zo goed mogelijk van dienst zijn?

Retail

Amazon steviger in Europese online autoverkoop

Amazon zou overwegen om ook in Engeland en Frankrijk online auto’s te gaan verkopen via zijn website. Daarbij werkt het actief samen met autofabrikanten.

E-commerce

Bezoekers zien ‘uithoek’ van Cannes door mobile ads

Een bistro in Cannes ontdekte het potentieel van mobile advertising toen een Zwitserse start-up kamp opzette ín het etablissement en met een campagne zakelijk publiek naar zijn tafeltjes lokte.

Campagnes

Amazon koopt biologische super Whole Foods Market

Amazon koopt het Amerikaanse supermarktbedrijf Whole Foods Market voor 42 dollar per aandeel, oftewel 13,7 miljard dollar. Het is daarmee een van de grootste overnames voor de retailer.

Food

Fietsenwinkel.nl opent 6 fysieke vestigingen in België

Fietsenwinkel.nl opent deze maand zes nieuwe, fysieke vestigingen in België. Zijn eerste op die markt, al is het er online al langer actief. De meeste klanten willen toch eerst een fiets uitprobreren alvorens er een te kopen.

Cross Border

Kijkshop start platform voor consumentenadviseurs

Kijkshop lanceert volgende maand het consumer-to-consumerplatform Kijk Bij Mij. De retailer hoopt in eerste instantie op vijfhonderd adviseurs, die gebruikers via een videoverbinding helpen bij hun aankoop, zo meldt RetailNews.

Retail

Piet Zoomers: van massamailings naar een-op-een e-mails

Trouwe klanten van modewinkels missen online de aandacht en herkenning van hun vaste verkoper. Hoe kun je klantdata inzetten om in de webshop eenzelfde persoonlijke beleving te bieden? Voor Fanbase.pro en Piet Zoomers ligt het antwoord in de combinatie van Artificial Intelligence en e-mailmarketing.

Fashion

Direct-to-consumer: digital, diversiteit en data

In steeds meer branches zien producenten de consument als interessant direct afzetkanaal. Het verhogen van de omzet of de marge is niet de enige reden voor de stap naar D2C. Branding is een even belangrijke drijfveer.

Strategy

Coolblue nu ook in het Frans

Coolblue gaat naar verwachting morgen live met compleet Franstalige dienstverlening. Niet enkel de site is dan in het Frans, maar alles van klantenservice tot dozen tot dienstverlening in de fysieke winkel. “De volledige klantreis”, zegt directeur Pieter Zwart.

Retail

Active Ants sluit aan op netwerk van Fietskoeriers.nl

Webwinkels die werken met fulfillmentspecialist Active Ants kunnen hun orders gaan uitleveren via het landelijk dekkende netwerk van Fietskoeriers.nl. Dille & Kamille is de eerste die dat gaat doen.

Fulfillment

Brightfolk neemt strategisch belang in Klarna

Het investeringsvehikel van de Deense miljardair Anders Holch Povlsen neemt een strategisch belang in betaalspecialist Klarna.

Payment
Premium

HEMA: ‘Elf procent extra online omzet sinds invoering klantenpas’

In krap zes maanden tijd heeft HEMA twee miljoen leden weten te registreren voor het loyaliteitsprogramma ‘meer HEMA’. Daarnaast zijn er al al meer dan 700 duizend vouchers ingewisseld. Wat verklaart het succes en wat zijn de plannen met het relatief jonge programma?

Customer Loyalty

IKEA wil internationaal verkopen via andere webwinkels

IKEA wil testen gaan doen met verkopen via andere handelssites dan zijn eigen webwinkel. Er wordt met name gedacht aan platformen als Amazon en Alibaba.

Cross Border

Coolblue voor het derde jaar op rij aan kop in de RetailTrends Fabulous 40

Coolblue staat voor het derde jaar op rij aan kop in de RetailTrends Fabulous 40. De etailer behaalde tussen 2013 en 2015 een omzetgroei van 48,58 procent.

Retail

Intersport wil meer omzet uit online halen

Sportspeciaalzaak Intersport, met alleen al 75 sportwinkels in Nederland, en wereldwijd 5.300 winkels in 40 landen, wil zijn online activiteiten versterken. Dat zegt CEO Victor Duran in de Duitse SonntagsZeitung.

Retail