Retailmarketingbureau IPOS naar Amsterdam
Het Britse retailmarketingbureau IPOS heeft een nieuw kantoor in Amsterdam geopend, ter ondersteuning van de kantoren in Londen en Manchester.
Het Britse retailmarketingbureau IPOS heeft een nieuw kantoor in Amsterdam geopend, ter ondersteuning van de kantoren in Londen en Manchester.
Alibaba opent onder zijn label Hema (echt waar) drie nieuwe supermarkten waarin big data, technologie en de mobiele app centraal staan in de shopping experience. Hieronder een gefilmde rondleiding. tali
Nederlandse webwinkels zitten te springen om personeel. Ze zitten vooral verlegen om hoogopgeleide mensen met expertise op het gebied van online marketing en data-analyse.
De online omzet van retailers lag in de maand mei bijna 24 procent hoger dan een jaar eerder. Webwinkels zetten ruim 22 procent meer om. Dat blijkt uit cijfers van CBS.
Supermarktketen SPAR steekt zijn webwinkels in het nieuw waardoor het het voor klanten makkelijker moet worden om bij hun lokale Spar te bestellen.
Doe-het-zelfformules Hubo en Multimate introduceren binnenkort een eerste webwinkel. Dat bevestigt moederbedrijf Euretco aan Retailnews.
Jumbo wil een tweede fulfillmentercenter voor zijn digitale supermarkt openen en streeft ernaar dat medio 2018 in Raalte te realiseren.
Tijdens de economische crisis een online speelgoedwinkel beginnen is geen voor de hand liggende zet. Toch wisten Daniëlle van Peer en Neerén Buur een succes te maken van ilovespeelgoed.nl.
Samen met de Duitse Radeberger Group investeert Endeit vijftien miljoen euro in Gastrofix, ontwikkelaar van een cloudgebaseerd mobiel kassasysteem voor gastronomische bedrijven.
Fietsenwinkel.nl heeft haar vijftigste winkel in Nederland en België geopend. In de eerste maanden van dit jaar zijn er al 39 winkels bijgekomen.
Albert Heijn hoopt volgend jaar de eerste proeven te doen met een kassaloze supermarkt. Dit wordt getest bij AH to Go, omdat snelheid daar voor de klant bovenaan staat.
Het aantal fysieke winkels in Nederland is afgelopen tien jaar gedaald met 4,5 procent. Daar staat tegenover, zo rekent het CBS voor, dat er vijf keer meer webwinkels zijn gekomen in dezelfde periode.
Een bedrijfsgedreven focus op een omni-channel strategie werkt averechts. Klanten geven niets om kanalen. Waar je mee scoort is een geïntegreerde winkelbeleving die is gebaseerd op hun behoeften.
“Onlinewinkelen zou geen statisch gebeuren moeten zijn. Wanneer video’s op een juiste manier gebruikt worden, kunnen ze de consument inspireren en onderwijzen, wat een groter gevoel van zekerheid geeft bij een aankoop”, zegt Christina Calje, CEO en medeoprichter bij Autheos. Op The Next Women Summit vertelde ze al hoe de ster videomarketing rijzende is in e-commerce. Hoe krijg je ‘meer omzet’ door de kracht van film?
Bol.com begint met Albert Heijn een proef waarbij zijn afhaalpunten worden uitgebreid tot een volwaardig, apart servicepunt. Concreet houdt dat in dat bol.com eigen balies krijgt in filialen van de supermarkt.