More stories

Piet Zoomers: van massamailings naar een-op-een e-mails

Trouwe klanten van modewinkels missen online de aandacht en herkenning van hun vaste verkoper. Hoe kun je klantdata inzetten om in de webshop eenzelfde persoonlijke beleving te bieden? Voor Fanbase.pro en Piet Zoomers ligt het antwoord in de combinatie van Artificial Intelligence en e-mailmarketing.

Fashion

Direct-to-consumer: digital, diversiteit en data

In steeds meer branches zien producenten de consument als interessant direct afzetkanaal. Het verhogen van de omzet of de marge is niet de enige reden voor de stap naar D2C. Branding is een even belangrijke drijfveer.

Strategy

Coolblue nu ook in het Frans

Coolblue gaat naar verwachting morgen live met compleet Franstalige dienstverlening. Niet enkel de site is dan in het Frans, maar alles van klantenservice tot dozen tot dienstverlening in de fysieke winkel. “De volledige klantreis”, zegt directeur Pieter Zwart.

Retail

Active Ants sluit aan op netwerk van Fietskoeriers.nl

Webwinkels die werken met fulfillmentspecialist Active Ants kunnen hun orders gaan uitleveren via het landelijk dekkende netwerk van Fietskoeriers.nl. Dille & Kamille is de eerste die dat gaat doen.

Fulfillment

Brightfolk neemt strategisch belang in Klarna

Het investeringsvehikel van de Deense miljardair Anders Holch Povlsen neemt een strategisch belang in betaalspecialist Klarna.

Payment
Premium

HEMA: ‘Elf procent extra online omzet sinds invoering klantenpas’

In krap zes maanden tijd heeft HEMA twee miljoen leden weten te registreren voor het loyaliteitsprogramma ‘meer HEMA’. Daarnaast zijn er al al meer dan 700 duizend vouchers ingewisseld. Wat verklaart het succes en wat zijn de plannen met het relatief jonge programma?

Customer Loyalty

IKEA wil internationaal verkopen via andere webwinkels

IKEA wil testen gaan doen met verkopen via andere handelssites dan zijn eigen webwinkel. Er wordt met name gedacht aan platformen als Amazon en Alibaba.

Cross Border

Coolblue voor het derde jaar op rij aan kop in de RetailTrends Fabulous 40

Coolblue staat voor het derde jaar op rij aan kop in de RetailTrends Fabulous 40. De etailer behaalde tussen 2013 en 2015 een omzetgroei van 48,58 procent.

Retail

Intersport wil meer omzet uit online halen

Sportspeciaalzaak Intersport, met alleen al 75 sportwinkels in Nederland, en wereldwijd 5.300 winkels in 40 landen, wil zijn online activiteiten versterken. Dat zegt CEO Victor Duran in de Duitse SonntagsZeitung.

Retail

Delivery Hero kondigt plan beursgang aan

Delivery Hero kondigt plannen aan voor een beursgang. De maaltijdbezorger wil tot 450 miljoen euro groeigeld ophalen. Voor aandeelhouder Rocket Internet is het de eerste beursgang in zijn portefeuille.

Food

Reisshopper haakt snel af

Bij verzekeringen, luxe producten en de deeleconomie laten online consumenten vaak al na één slechte ervaring een merk vallen. Met onder meer retailers en telecom hebben zij echter een stuk meer geduld.

Travel

Gedwongen vertrek voor oprichter Pets Deli

De internationaal werkende diervoedingswinkel Pets Deli moet op zoek naar een nieuwe CEO nu David Spanier de onderneming gedwongen moet verlaten. Hij verzweeg een verleden van frauduleus handelen.

Cross Border

E-commerce 10: Pieter Zwart weer innovatiefste e-commerceprofessional van Nederland

Zojuist is bekendgemaakt dat Pieter Zwart, CEO en medeoprichter van Coolblue, voor het tweede achtereenvolgende jaar is verkozen tot de innovatiefste e-commerceprofessional van Nederland. Met een nipte voorsprong op Michiel Muller, medeoprichter van Picnic.

E-commerce

Albert Heijn lanceert nieuwe Appie-app

Albert Heijn brengt op 26 juni een geheel vernieuwde Appie-app op de markt voor Android en iOS. Op korte termijn gaat deze ook auto boodschappenlijstjes samenstellen op basis van historische aankoopgegevens van klanten.

Food
Premium

32 procent van Nederlanders wil bij Action online bestellen

Het aantal mensen dat bij Action online wil bestellen is gestegen naar 32 procent. Het aantal klanten dat bij Primark online wil kopen steeg van 45 naar 60 procent. Dit blijkt uit de retail ranking 2017, een initiatief van Q&A.

Retail