More stories

bol.com hevelt tv-budget over naar online

Tv verliest voor bol.com aan kracht en daarom hevelt het dit jaar tv-budget over naar programmatic advertising. “Eerst maakten we vier tv-commercials per jaar. Nu gaan we ook jaarlijks tientallen online flows ontwikkelen, met in elke flow een mini-commercial”, aldus director marketing Willem-Jan Lems.

Programmatic

Etrias neemt webwinkel DeSchoenenfabriek over

Webwinkelketen Etrias Lifestyle Stores heeft voor een onbekend bedrag online schoenenwinkel Deschoenenfabriek.nl overgenomen.

Retail

Digitalisering van de winkel: wat verwacht de klant concreet?

Consumenten doen liever de afwas dan dat ze een winkel binnenwandelen. Met dit opmerkelijke onderzoeksresultaat trok Capgemini onlangs de aandacht. De boodschap: op de winkelvloer is behoefte aan technologie die de winkelervaring verbetert. Maar wat betekent dit concreet?

Customer Experience

Webshop Bijenkorf groeit van alle verkooppunten het hardst

De webshop van De Bijenkorf groeide in 2016 van alle verkooppunten het hardst en is goed winstgevend. Dat maakte het retailconcern zaterdag bekend.

Retail

‘Actiever winkelpersoneel beste remedie tegen showrooming’

Klanten in fysieke winkels moeten meteen worden geholpen. Dat is de beste remedie tegen ‘showrooming, stellen onderzoekers van onder meer Rijksuniversiteit Groningen na eigen onderzoek.

Retail

Apple niet naar voormalige C&A-winkel Utrecht

Apple gaat zich niet vestigen in de voormalige C&A-winkel op het Vredenburg in Utrecht. Dat zegt eigenaar Redevco tegen het AD. Geruchten over de komst van Apple naar Utrecht circuleerden eind vorig jaar.

Retail

POM Amsterdam: Snel groeien door de juiste resellers

Niet veel ondernemers durfden het aan om een luxeproduct te lanceren tijdens de economische crisis. Maar Liesbeth en Violet Lotgering, oprichtsters van POM Amsterdam, zagen juist kansen. Binnen een half jaar waren hun items te koop in 40 winkels en zes jaar later zijn dit er ruim 650. “We zijn ambitieus en durven groot te denken.”

Fashion

Ombouwen Bart Smit in België opgeschort, maar website komt er

Blokker Holding heeft de ombouwoperatie van Bart Smit naar Intertoys in België en Luxemburg tijdelijk stopgezet, maar het bedrijf gaat wel door met voorbereidingen voor de lancering van de website Intertoys.be.

Retail

AFM overziet kredietverstrekking telecomaanbieders

De Autoriteit Financiële Markten (AFM) houdt vanaf vandaag toezicht op alle Nederlandse telecomaanbieders. Deze partijen moeten zich aan de regels houden voor verantwoorde kredietverstrekking als zij een lening aanbieden bij de koop van een mobieltje op afbetaling.

Retail

Micromomenten nu ook offline benutten met IoT

Dankzij IoT is het mogelijk om offline een online beleving te bieden aan klanten. Die verrijkte customer journey hoeft zich niet te beperken tot de eigen winkels, maar kan overal plaatsvinden. Een aantal voorbeelden.

Retail

Zalando wil flagshipwinkels in grote metropolen

Zalando overweegt diverse flagshipwinkels te openen in Londen, Berlijn en Parijs. Dat zegt bestuursvoorzitter Rubin Ritter tegen Manager Magazine.

Retail

Tommy Hilfiger publiceert Europese mobiele app

Tommy Hilfiger heeft in zeventien Europese landen een mobiele app uitgebracht met daarin shoppable Instagram-foto’s, onder meer van de voorjaarscollectie het modemerk met topmodel Gigi Hadid ontwikkelde.

Fashion

Google wil greep op retailsector vergroten

“Naarmate we hun voorraden en data beter begrijpen, kunnen we dat beter integreren in onze kernsystemen. Dat is de uitdaging voor de lange termijn.” Googlebaas Sundar Pichai laat er geen misverstand over bestaan: hij wil hofleverancier worden van de digitale kant van Retail.

Retail

Gen Z: fan van fysieke winkel

De jongste generatie shoppers (18 tot 20 jaar) heeft volgens recent onderzoek heel andere wensen dan jongeren van enkele jaren ouder. Zo tonen zij een grotere interesse in gecureerde mode-abonnementen (73 procent) en automatische aanvuldiensten (71 procent), ook wel replenishment genaamd, denk aan Amazon Dash.

Retail

Neckermann niet verder met fysieke winkels

Neckermann.com gaat niet verder als winkelketen. Curator Seerp Gratama is er niet in geslaagd om de winkels die in december failliet gingen over te dragen.

Retail