ChannelEngine koppelt met marktplaats Blokker
Technologiebedrijf ChannelEngine uit Leiden brengt een techniek uit waarmee retailers en merken automatisch hun producten kunnen aanbieden op de marktplaats van Blokker.nl en Nextail Connect!
Technologiebedrijf ChannelEngine uit Leiden brengt een techniek uit waarmee retailers en merken automatisch hun producten kunnen aanbieden op de marktplaats van Blokker.nl en Nextail Connect!
Raph Schroder volgt bij HEMA Head of E-commerce Tico Schneider op, die per 1 april Directeur Nederland is bij HEMA.
Bijna een kwart van alle online aankopen in Nederland vindt plaats via een smartphone of een tablet. Telefoons zijn goed voor negen procent van het totaal, heel weinig in vergelijking met bijvoorbeeld de dertig procent in Engeland
Unilever gaat een nauwe samenwerking aan met Alibaba-dochter Lazada om op zes Aziatische markten zijn producten direct aan de eindconsument te verkopen.
De Engelse online modewinkel ASOS heeft de wind mee op het Europese vasteland, ziet de omzet daar met 54 procent groeien, en schroeft daarom de groeiverwachtingen voor het lopende boekjaar naar boven bij.
Online dierenwinkel Bitiba, een internationaal merk van Zooplus, gaat op thuismarkt Duitsland ook levensmiddelen verkopen. Naast de hondenbrokjes liggen sinds kort ook luiers, koffie, chocopasta en sinaasappelsap.
Samsung heeft op Utrecht CS een pop-up store ingericht voor de Galaxy S8 en Galaxy S8+. De toestellen komen eind april beschikbaar.
Het Nederlandse bedrijvenlandschap is in tien jaar sterk veranderd, vooral door internet. Er zijn minder winkels, internetcafés, drukkerijen en kroegen in het straatbeeld terug te vinden dan in 2007, stelt het CBS. Daar kwamen met name webwinkels, ICT-bedrijven en managementadviesbureaus voor terug.
Amerikanen die op Google Maps naar een kapper, yogastudio of massagesalon zoeken kunnen daar ook meteen de beschikbaarheid checken en met een swipe een afspraak inboeken.
Albert Heijn gaat scan&go toevoegen aan alle winkels waar klanten nu al met de handscanner of de mobiele telefoon kunnen zelfscannen. De verschillende vormen van zelfscan worden gecombineerd in één betaalpaal waar alle zelfscan-klanten hun boodschappentrip makkelijk kunnen afronden.
H&M Group zet dit voorjaar een nieuwe winkelformule in de markt. Bij de lancering heeft ARKET één flagshipstore, in Londen, en achttien digitale puien in Europa.
De premium reseller van Apple-producten Amac neemt zijn concurrent iCentre over. Die laatste naam zal verdwijnen. Er ontstaat een landelijk dekkend netwerk van Amac-winkels.
Klanten van het Duitse zusje van Thuisbezorgd.nl kunnen met hun stem bestellingen plaatsen bij hun lokale thuisbezorger. Ze hebben enkel een Amazon Echo nodig, een ‘praat- en luisterpaaltje’ dat met internet is verbonden.
Online elektronicawinkel AO.com boekt een omzet van 808 miljoen euro, een toename van 17 procent. Ondanks de groei in Nederland en Duitsland boeken de Engelsen vrijwel precies nul komma nul winst.
Body & Fit zet de diensten van The online company in om nieuwe klantgroepen te bereiken en het bereik van de webwinkel uit te rollen naar België, Duitsland en Frankrijk.