More stories

‘Blokker verkoopt Leen Bakker aan Gilde’

Blokker maakt haast met de verkoop van zijn winkels. Gilde Equity Management zou op het punt staan om meubelretailketen Leen Bakker over te nemen, zo melden bronnen aan het FD. De verkoopprijs is niet bekend.

Retail

Picnic opent techgemeenschap voor ‘grote problemen’

Online supermarkt Picnic lanceert Tech for Life, een community die techneuten bij elkaar brengt om samen aan grote problemen van de foodsector te werken.

Food

MediaMarkt opent eerste drive-thru voor elektronicaproducten

Media Markt opent de eerste drive-thru voor elektronicaproducten in Nederland. Als het een succes wordt, volgen andere MediaMarkt-vestigingen, zo laat de retailer weten.

Logistics

Apple start serie workshops in zijn winkels

Apple rolt ook in Nederland en België het zogenoemde Today at Apple-programma uit, een serie workshops over onder meer fotografie, video, programmeren, kunst en design.

Retail

Nieuw e-commerceplatform LVMH aanstaande

De keten van luxe lifestylemerken LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton staat op het punt een nieuwe online winkelomgeving te lanceren onder de naam 24 Sèvres.

Fashion

Nieuwe Expertgroep RFID in Fashion opgericht

Tien Nederlandse en Belgische bedrijven actief in de modeketen hebben een nieuwe expertgroep RFID opgericht. Technische en organisatorische barrières vormen het grootste struikelblok bij het implementeren van RFID, zeggen de betrokken partijen.

Fashion

Blokker Holding richt zich volledig op Blokker, andere formules verkocht

Blokker Holding wil zich volledig gaan richten op het merk Blokker, de winkel waarmee het allemaal begon in 1896. De overige winkelbedrijven van het concern (Intertoys, Maxi Toys, Xenos, Big Bazar en Leen Bakker) worden verkocht. Daarmee komen circa 1.900 arbeidsplaatsen te vervallen. De e-commercepoot Nextail blijft bestaan.

Retail

Picnic verzwaart investeringen in marketing

Online supermarkt Picnic zet een tandje bij op het gebied van marketing. Het zet de diensten van Storm Digital in voor hulp om de fundamenten van zijn marketingstack zo degelijk als mogelijk in te richten.

Retail

RTL waardeert Flinders op 15 miljoen

De kwartaalcijfers van RTL Group verklappen dat het Duitse mediabedrijf een waardering van vijftien miljoen euro hanteerde bij de recente investering in de designmeubelwinkel Flinders.nl.

Retail

Speelgoed snelste groeier in e-commerce

Speelgoed, verlichting en vrouwenkleding zijn de snelst groeiende productgroepen wereldwijd in e-commerce. Zo laat nieuwe marktinformatie van Icecat zien.

PIM

Dertiende fysieke boekwinkel Amazon in aantocht

Amazon heeft alweer zijn dertiende fysieke boekwinkel aangekondigd, dit keer in Washington D.C. Die komt in dezelfde straat waar eerder het onlangs gesloten Barnes & Noble was gevestigd.

Retail

Fairf: ‘Wij leveren duurzame verf op maat direct aan de consument’

“Dat kan beter”, dacht Laurens van Dort op het moment dat hij verf ging kopen bij de lokale bouwmarkt. Als industrieel ontwerper met de richting ‘strategic product design’ heeft hij geleerd om te denken in het opzetten van startups waarmee traditionele sectoren kunnen worden geïnnoveerd. Zijn bezoek aan de bouwmarkt resulteerde uiteindelijk in de oprichting van Fairf. “Een duurzaam verfbedrijf dat zich helemaal richt op consumenten. Een nieuw merk in de NL markt.” Fairf maakt zelf geen verf, die komt van partner Baril Coatings. Fairf richt zich volledig op de interface: de manier waarop je verf aankoopt. “Dat hele proces is niet gebouwd voor de moderne consument die van alle gemakken is voorzien.

Disruptie

bol.com hevelt tv-budget over naar online

Tv verliest voor bol.com aan kracht en daarom hevelt het dit jaar tv-budget over naar programmatic advertising. “Eerst maakten we vier tv-commercials per jaar. Nu gaan we ook jaarlijks tientallen online flows ontwikkelen, met in elke flow een mini-commercial”, aldus director marketing Willem-Jan Lems.

Programmatic

Etrias neemt webwinkel DeSchoenenfabriek over

Webwinkelketen Etrias Lifestyle Stores heeft voor een onbekend bedrag online schoenenwinkel Deschoenenfabriek.nl overgenomen.

Retail

Digitalisering van de winkel: wat verwacht de klant concreet?

Consumenten doen liever de afwas dan dat ze een winkel binnenwandelen. Met dit opmerkelijke onderzoeksresultaat trok Capgemini onlangs de aandacht. De boodschap: op de winkelvloer is behoefte aan technologie die de winkelervaring verbetert. Maar wat betekent dit concreet?

Customer Experience