Amazon stopt butler Alexa in winkelapp
De Alexa technologie wordt steeds belangrijker voor online retailer Amazon. Het Amerikaanse bedrijf heeft Alexa nu ook in zijn winkelapp gestopt, waardoor klanten met hun stem bestellingen kunnen plaatsen.
De Alexa technologie wordt steeds belangrijker voor online retailer Amazon. Het Amerikaanse bedrijf heeft Alexa nu ook in zijn winkelapp gestopt, waardoor klanten met hun stem bestellingen kunnen plaatsen.
Sportfabrikant Adidas trekt de stekker uit de tv-reclame. Zijn klanten, het jonge publiek, zit overwegend op mobiele en andere digitale media. Adverteren op televisie is daarom zinloos. CEO Kasper Rorsted wil de e-commerceomzet verviervoudigen.
bol.com heeft een publieke beta-site geopend waar belangstellenden nieuwe foefjes in de interface en functies van de webwinkel kunnen uitproberen.
De Europees werkende webwinkel Windeln.de, die baby- en peuterproducten verkoopt, zag de omzet in 2016 met 21 procent groeien tot 195 miljoen euro. Het beursgenoteerde bedrijf denkt in 2019 kostendekkend te opereren.
Google wil dat retailers en webwinkels vaker om recensies van winkelend publiek gaan vragen en komt daarom met een nieuwe recensiedienst.
Elke retailer wil meer inzicht in de doelgroep om relevante gepersonaliseerde content te kunnen bieden en zelf het klantgedrag te beïnvloeden. Het buzzword om dit te bereiken: big data. Maar hoe kun je die gegevens omzetten in business value?
De Persgroep promoot deze dagen de politieke krantenkoppen uit het AD op een digitale schermennetwerk in de Nederlandse winkelstraten.
E-commerce in België groeide in 2016 met tien procent tot een totaal omzetvolume van 9 miljard euro.
Belsimpel.nl, Bol.com, De Bijenkorf en Coolblue zijn genomineerd voor De Beste Webwinkel van het Jaar bij de jaarlijkse Shopping Awards. Bol.com heeft nog twee andere nominaties.
BVA Auctions gaat goederen afkomstig uit het faillissement van Neckermann.com Retail B.V. veilen.
Outdoorspecialist Bergfreunde heeft de omzet zien groeien tot 33 miljoen euro en maakt grote stappen.
Retailers worstelen nog met hun omnichannel aanpak, zo blijkt uit onderzoek van Deloitte Digital. Zij moeten een balans zien te vinden tussen efficiëntie voor gratis standaardlevering en flexibiliteit voor de dienstverlening die de consumenten hier bovenop verwachten.
“We hebben door wat wel en niet werkt met beacontechnologie. En locatiegebaseerde reclame op mobieltjes werkt dus niet”, vertelt Ate van der Meer over het vernieuwde beaconplatform Lightcurb.
Klanten van Vodafone kunnen vanaf vandaag contactloos gaan betalen met hun telefoon. Hiertoe heeft de operator een samenwerking gesloten met PayPal.
Online verkoper Fietsenwinkel.nl groeide in 2016 weer met 65 procent en zag de omzet uitkomen tot boven de veertig miljoen euro. In de komende maanden breidt het zijn netwerk van fysieke winkels uit van zeven naar dertig.