Samenwerking Honda-dealers: lagere kosten en conversiestijging van 25 procent
Door de krachten te bundelen konden Honda-dealers met een lokale online marketingstrategie de kosten sterk verlagen en de conversie flink doen stijgen.
Door de krachten te bundelen konden Honda-dealers met een lokale online marketingstrategie de kosten sterk verlagen en de conversie flink doen stijgen.
Webwinkels en marktplaatsen zetten in de eerste drie maanden van 2023 voor 8,5 miljard euro om. Dat is maar vijf procent meer dan een jaar eerder. Men kocht meer diensten, maar minder fysieke producten.
Flitsbezorger Getir trekt zich terug van de Spaanse markt. Er is ontslag aangevraagd voor 1.600 medewerkers.
De online omzet was in mei 4,8 procent hoger dan in mei 2022. Webwinkels (als hoofdactiviteit verkoop via internet) hebben 5,3 procent meer omgezet. De online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers), was 4,1 procent hoger, blijkt uit cijfers van CBS.
Ondanks dat Nederland het goed doet in verhouding met andere landen op het gebied van recycling, wordt er jaarlijks 5,3 […]
Het verduurzamen van de fashion industrie gaat niet zonder slag of stoot. De transitie naar duurzame fashion in de retail […]
Je bent een ambitieuze startup met grote doelen, maar je hebt beperkte middelen. Het lukte Mammaly met het CX-platform van Dixa.
In een wereld waar de klant steeds ongrijpbaarder wordt en technologische ontwikkelingen marketeers uitdagen, brengt Robert Leefmans licht in de […]
Nu investeringen in boodschappen-startups dalen is het tijd voor bestaande marktspelers om zich te richten on op hun eigen kanalen en zaken te versnellen.
Klussen in de metaverse? Anouk Beeren van Intergamma sluit het niet volledig uit, zo vertelt ze bij Emerce TV. “Wij waren in september op studiereis in New York bij Meta zelf, waar we echt werden meegenomen in alle mogelijkheden die deze technologie biedt. Ik dacht: wat is er nou mooier dan dat je in de virtuele wereld ook kunt klussen?”
TOMO, het duurzame warenhuis met een circulaire missie. wil uitbreiden, onder meer met shop-in-shop formules. Dat vertelt oprichter Marjan Haselhoff bij Emerce TV.
“We hebben nog te veel silo’s, maar willen meer vanuit de klantreis vertrekken”. Dat zegt Karianne van Rongen van ANWB Retail in de videocollectie Innovation in Retail.
Retailers dachten pre-corona nog dat ze wilden investeren in locatiegebaseerde marketing. Het nieuwe winkelgedrag vertelt hen dat ze beter kunnen werken aan directe klantrelaties en actieve engagement.
Om je aanwezigheid op sociale media echt effectief te maken moet je je bewust zijn van de specifieke (sub)cultuur waarin je je begeeft.
Blokker wil zijn winkels meer gaan gebruiken voor leveringen, ook met partners. Dat zegt Martin van Velzen van Blokker in gesprek met Renske de Bruine in de videocollectie Innovation in Retail, die vandaag live gaat. “Door gestegen kosten voor personeel en energie en hogere rente zijn winkels duurder geworden, we moeten een andere weg inslaan.”