More stories

Samenwerking Honda-dealers: lagere kosten en conversiestijging van 25 procent

Door de krachten te bundelen konden Honda-dealers met een lokale online marketingstrategie de kosten sterk verlagen en de conversie flink doen stijgen.

Online advertising
Premium

Nederlands e-commerce stabiliseert, slechts kleine omzetgroei

Webwinkels en marktplaatsen zetten in de eerste drie maanden van 2023 voor 8,5 miljard euro om. Dat is maar vijf procent meer dan een jaar eerder. Men kocht meer diensten, maar minder fysieke producten.

E-commerce
Premium

Getir weg uit Spanje

Flitsbezorger Getir trekt zich terug van de Spaanse markt. Er is ontslag aangevraagd voor 1.600 medewerkers.

E-commerce
Premium

Online bijna 5 procent meer omgezet

De online omzet was in mei 4,8 procent hoger dan in mei 2022. Webwinkels (als hoofdactiviteit verkoop via internet) hebben 5,3 procent meer omgezet. De online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers), was 4,1 procent hoger, blijkt uit cijfers van CBS.

Retail

No time to waste! Anders naar afval kijken, wat kan het jou opleveren?

Ondanks dat Nederland het goed doet in verhouding met andere landen op het gebied van recycling, wordt er jaarlijks 5,3 […]

Retail

Hoe maak je fashion retail klaar voor de toekomst?

Het verduurzamen van de fashion industrie gaat niet zonder slag of stoot. De transitie naar duurzame fashion in de retail […]

Retail

Case: hoe je een topklasse CX bouwt bij een snelgroeiende startup

Je bent een ambitieuze startup met grote doelen, maar je hebt beperkte middelen. Het lukte Mammaly met het CX-platform van Dixa.

Retail

Van passieve data naar actieve engagement: hyperpersonalisatie in het ‘cookie-less’ tijdperk

In een wereld waar de klant steeds ongrijpbaarder wordt en technologische ontwikkelingen marketeers uitdagen, brengt Robert Leefmans licht in de […]

Retail

PayPal en Carrefour: antwoord van de branche op de huidige consumententrends

Nu investeringen in boodschappen-startups dalen is het tijd voor bestaande marktspelers om zich te richten on op hun eigen kanalen en zaken te versnellen.

Retail
Premium

Emerce TV: ‘We gaan weg van sniesmarketing’

Klussen in de metaverse? Anouk Beeren van Intergamma sluit het niet volledig uit, zo vertelt ze bij Emerce TV. “Wij waren in september op studiereis in New York bij Meta zelf, waar we echt werden meegenomen in alle mogelijkheden die deze technologie biedt. Ik dacht: wat is er nou mooier dan dat je in de virtuele wereld ook kunt klussen?”

Retail
Premium

Emerce TV: ‘Ruimte voor een heleboel tomootjes’

TOMO, het duurzame warenhuis met een circulaire missie. wil uitbreiden, onder meer met shop-in-shop formules. Dat vertelt oprichter Marjan Haselhoff bij Emerce TV.

Retail
Premium

Emerce TV: ANWB Retail wil verjongen

“We hebben nog te veel silo’s, maar willen meer vanuit de klantreis vertrekken”. Dat zegt Karianne van Rongen van ANWB Retail in de videocollectie Innovation in Retail.

Retail
Premium

Emerce TV: ‘Retail schuift naar directe klantrelaties’

Retailers dachten pre-corona nog dat ze wilden investeren in locatiegebaseerde marketing. Het nieuwe winkelgedrag vertelt hen dat ze beter kunnen werken aan directe klantrelaties en actieve engagement.

Customer Engagement

Je merk verankeren in de cultuur van je doelgroep? Word een ‘native’ op sociale media

Om je aanwezigheid op sociale media echt effectief te maken moet je je bewust zijn van de specifieke (sub)cultuur waarin je je begeeft.

Social
Premium

Emerce TV: Blokker wil logistieke hub worden

Blokker wil zijn winkels meer gaan gebruiken voor leveringen, ook met partners. Dat zegt Martin van Velzen van Blokker in gesprek met Renske de Bruine in de videocollectie Innovation in Retail, die vandaag live gaat. “Door gestegen kosten voor personeel en energie en hogere rente zijn winkels duurder geworden, we moeten een andere weg inslaan.”

Retail