More stories

ANWB Retail: groeien binnen een vereniging

De missie van ANWB is: iedereen zorgeloos en met plezier onderweg in een duurzame samenleving. De ANWB heeft meer dan […]

Retail

In gesprek met Blokker over de nieuwe missie van de fysieke winkel

Blokker is een heritage brand voor Nederland. In iedere winkelstraat vind je een vestiging van de Blokker. Anno 2023 is […]

Retail

Van product naar klus: Gamma en Karwei op weg naar een klus-gedreven organisatie

Intergamma, de moederorganisatie van Gamma en Karwei, is hard aan het veranderen om van een productgedreven retailer naar een klus-gedreven organisatie te transformeren.

Retail

Hoe PLUS zich weet te onderscheiden als omnichannel retailer

De online omzet van PLUS is de afgelopen jaren fors gestegen. PLUS profiteerde gedurende Covid van haar unieke storepick model […]

Retail

Een succesvolle omnichannelstrategie begint met de flexibiliteit van composable e-commerce

Het is steeds lastiger om data uit verschillende silo’s heen en weer te laten stromen. Met de composable-e-commerce-benadering herstel je de samenhang.

Composable Commerce

Waarom er te weinig met feedback van klanten gebeurt en hoe het beter kan

Door feedback van klanten gestructureerd en uit meerdere kanalen te verzamelen en er vervolgens ook echt op te handelen kun je flinke veel voordeel halen.

Customer Experience

Vertraging biedt kansen: plannen voor zowel groeivermindering als toekomstige groei

De groei is minder dan verwacht. Maar dit is ook een goed moment om je voor te bereiden op zowel groeivermindering als de groei die uiteindelijk wél komt.

Strategy
Premium

Emerce TV: ‘Omzetaandeel PLUS online moet substantieel groeien’

Supermarktketen PLUS verwacht dat het omzetaandeel van het online kanaal nog zeker kan en moet verdubbelen voor 2030.

E-commerce

AI in het productieproces: simulaties, efficiëntie, reactiesnelheid en veiligheid

De productiesector zit al even in de vierde industriële revolutie. Hoe kunnen AI en Machine Learning de beschikbare technologie voor fabrikanten verbeteren?

Digital Transformation

A/B-testen: de voor- en nadelen van ‘client-side’ versus ‘server-side’

A/B-testen kan op twee manieren: client-side en server-side. Wat de beste keus is hangt af van de vereisten en het gebruik binnen je organisatie.

Web performance
Premium

ChannelEngine koopt concurrent Vendiro

Technologiebedrijf ChannelEngine uit Leiden neemt concurrent en stadsgenoot Vendiro over.

Venture

Transformeer je supply chain: presteren in tijden van onzekerheid

De supply chain is te complex om constante verstoringen op te vangen. Weinig bedrijven hebben hun hoofd gebogen over de revisie die nodig is.

Logistics

Klanttevredenheid centraal: hoe je je voorbereidt op de transitie van CRO naar CXO

CRO is een optimalisatiemethode die zich richt op de verkoopstrategie. CXO, daarentegen, draait om het optimaliseren van de customer experience.

Customer Experience

Managen zonder macht: niet de makkelijkste weg, wel de meest effectieve en duurzame

Steeds meer managers en organisaties worstelen met leiderschap. Leiderschap zonder macht gaat om het opgeven van macht voor een open organisatie.

Strategy

Hoe zat het ook alweer? Retailmedia (letterlijk) van A tot Z uitgelegd

Retailmedia is in korte tijd een belangrijke nieuwe vorm van adverteren geworden. Een ABC met de belangrijke (en obscuurdere) begrippen uit die wereld.

Retailmedia