More stories

Premium

Feestdagen 2021: ‘Laatste kans voor fysieke winkel’

De helft van de marketeers in de retail ziet de feestdagen van 2021 als de laatste kans voor de fysieke winkel om zijn waarde te bewijzen. Black Friday lijkt enige populariteit te verliezen bij aanbieders.

E-commerce

Marketplaces zijn een must voor ieder consumentenmerk (ook als je er niet verkoopt)

Marketplaces zijn snel belangrijk geworden. Sommige merken willen daar juist níét verkopen. Maar ook dan moet je zorgen dat je daar als merk aanwezig bent.

Marketplaces

E-commerce 10: interviews met drie genomineerde challengers

Wie wordt de meest innovatieve e-commerce-professional van eigen bodem? In de categorie challengers stellen we 3 genomineerden aan je voor.

Digital Transformation

15% hogere doorklikratio door middel van user-generated content

Er is een belangrijk ingrediënt dat juist bij e-mail marketing vaak over het hoofd wordt gezien. User generated content leidt tot stijging van de doorklikratio.

E-mailmarketing
Premium

Amazon werkt aan kassasysteem voor fysieke retailers

Amazon ontwikkelt hardware die de rol van kassa kan invullen voor fysieke retailers. Het apparaat kan ook koppelen met digitale diensten van Amazon, zoals Prime.

E-commerce

Unified Commerce: fysieke winkel moet transformeren voor naadloze klantervaring

Bij unified commerce stroomlijnen retailers hun organisatorische en logistieke processen voor een naadloze klantervaring.

Customer Experience
Premium

Retailsector optimistisch over de toekomst

De meerderheid van de retailers en merken in Nederland ziet de toekomst positief tegemoet. Bijna een derde is zelfs zeer optimistisch. Dat blijkt uit het onderzoek Impact van de coronacrisis op retail dat RetailTrends uitvoerde onder 125 retailers uit diverse branches.

Retail

Technologie als brug tussen de offline- en online wereld

Online inspireren en converteren: dat is waar het heengaat met e-commerce. Met technologie sla je de brug tussen de offline- en online wereld.

Digital Transformation

Hoe je met cloud-native technologie de concurrentie voor blijft

Dankzij cloud-native technologie kun je als e-commercebedrijf beter inspelen op de toenemende wensen van consumenten, zonder dat dit ten koste gaat van de prestaties.

Cloud
Premium

Zorg over voorraadtekorten e-commerce feestdagen

Groothandels en webwinkels maken zich nu al zorgen over voorraadtekorten voor Black Friday, Sinterklaas en Kerst. De enige oplossing: minder kopen.

Logistics
Premium

Kamera Express neemt Foto Gregor en Photo Galerie over

Kamera Express heeft Foto Gregor en Photo Galerie overgenomen, twee grote foto en videoretailers in Duitsland en België.

E-commerce
Premium

Shopify komt met hardware kassa

Nederlandse webshops met Shopify kunnen binnenkort een kassaterminal van het bedrijf in hun fysieke winkel plaatsen. Het iPad-achtige apparaat helpt klanten persoonlijker te bedienen en offline en online kanalen versmelten.

Retail
Premium

‘Wees slimmer met retailmedia’

Webwinkels moeten grootser gaan nadenken over de inzet van retailmedia. De opties gaan voorbij het handmatig verkopen van een paar advertentieposities in de winkel.

Online advertising

Dit kopen we anno 2021 online, wat vroeger écht onmogelijk was

Groeiende omzet e-commerce: bekend. Maar net zo opvallend is dat steeds meer producten en diensten online worden aangeboden. Wat is er in 10 jaar veranderd?

Digital Transformation

Gebruik marktinzichten uit het Google Merchant Center

Met het Google Merchant Center kun je inzicht krijgen in hoe je producten in de markt staan. Zo kun je je aanbod en/of de prijzen slim aanpassen.

Strategy