Cross-border-strategie: there’s no going back!
De ontwikkelingen door de coronapandemie vragen om een aanpassing van de cross-border-strategie van webwinkeliers. Er is dus ‘no going back’.
De ontwikkelingen door de coronapandemie vragen om een aanpassing van de cross-border-strategie van webwinkeliers. Er is dus ‘no going back’.
Duitsland blijft bij uitstek een land waar de consument primair via marktplaatsen koopt. De grootste stijgers zijn echter multichannel retail en fabrikanten die direct aan de consument verkopen.
Black Friday komt er weer aan. Welke lessen kunnen we trekken uit vorig jaar? En welke trends mogen we niet missen in 2021?
De Britse online supermarkt Ocado neemt een belang in landgenoot Wayve. De twee laten binnenkort enkele bezorgbussen autonoom door de straten van Londen rijden, met menselijk toezicht.
Amazon versterkt zijn aanwezigheid in de Britse winkelstraat met de opening van zijn eerste non-food winkel. Het aanbod omvat boeken, elektronica, speelgoed, games en huishoudelijke artikelen.
Online aankopen gaan voornamelijk via de smartphone. De belangrijkste bevindingen uit het Nationaal E-mail Onderzoek 2021 op een rij.
Albert Heijn is de eerste Nederlandse supermarkt die reclameruimte gaat verkopen in de zoekresultaten van zijn mobiele app.
In dit rapport bekijken we de seizoensverkoopgegevens van 5.000 retailpartners, plus gegevens van de eerste helft van dit jaar, om te voorspellen hoe het consumentengedrag er in de tweede helft van 2021 uit zal zien.
ALDI opent begin 2022 een nieuwe winkel op de hoek van de Oudegracht en de Lange Viestraat in Utrecht. Het wordt de eerste kassaloze winkel voor de keten. Binnen de Europese groep van bedrijven van ALDI Nord is het nieuwe filiaal in Utrecht als testlocatie aangewezen.
MediaMarkt Tech Village Rotterdam opent dit najaar zijn deuren op de bestaande locatie aan het Rotterdamse Binnenwegplein. Het wordt primair een ontmoetingsplaats voor technologieliefhebbers: fans van de modernste gadgets, variërend van smartphones tot drones.
De Europees werkende flitsbezorger van boodschappen Gorillas gaat de elektrische bakfietsen van het Nederlandse DOCKR huren.
Merken met een hybride commercieel model hebben succes: flexibiliteit in online en offline, en innovatieve en verrassende samenwerkingen met andere merken.
De meeste bedrijven zeggen hun klanten voorop te stellen. In de praktijk is dit bijna nooit zo. Hoe verander je dit?
Verkopen op marktplaatsen doe je er als bedrijf niet zo maar even bij. Het vraagt tijd, aandacht en specifieke kennis.
Tekst is met 28% de belangrijkste factor voor conversie. Ontdek hoe je met minder woorden, meer impact kan maken.