More stories

Onderzoekers leiden publieke opinie coronamaatregelen af uit social media-data

De Universiteit van Utrecht is een onderzoek gestart om onze gevoelens rond de coronamaatregelen te peilen. Daartoe wordt samengewerkt met het RIVM.

Coronacrisis

Social media in tijden van social distancing

Op social media zie je meer livestreams en mensen die met vrienden en familie videobellen, want 1,5 meter afstand is de nieuwe werkelijkheid.

Social

Vijf manieren om ook nú op te vallen op LinkedIn

Iedereen is online. We videobellen wat af en handen schudden zit er voorlopig niet meer in. Des te belangrijker is het om na te denken hoe je online overkomt! Het medium hiervoor bij uitstek is natuurlijk LinkedIn, het zakelijke social netwerk dat al sinds 2002 zorgt voor online verbinding. In dit artikel vind je 5 up-to-date strategieën om op te blijven vallen in je eigen netwerk op LinkedIn. Pen je mee?

Social

Bol.com zes keer genomineerd voor Best Social Awards 2020

Bol.com is met zes nominaties in vijf verschillende categorieën de grootste kanshebber van The Best Social Awards 2020, de social media-prijzen van Nederland. De retailer is genomineerd in de categorieën Beste Merk, Beste Webcare, Beste Innovatie, Beste Copywriting en Beste Community Management. Bedrijven die verder kans maken op één van de Best Social Awards zijn onder meer KLM, Albert Heijn, Venz, Interpolis, Videoland en Pathé.

Social
Premium

Blauw Gras wordt onderdeel van Born05 Group

Erjon Tuenter en Erik Wiese brengen hun bedrijf Blauw Gras in bij Born05 Group. Via de buy-in worden ze mede-eigenaar van een nieuwe entiteit die een volwaardige bedrijvengroep moet worden. Daartoe zal een aantal specialistische bedrijven worden gekocht.

Venture

Messenger Kids nu in nog eens 74 landen

Facebook lanceert Messenger Kids in niet minder dan 74 landen, mede vanwege de coronacrisis. Veel kinderen zitten noodgedwongen thuis en kunnen via de berichtenapp contact onderhouden met familie.

Social

Houd je vast aan dé negen digital marketingtrends van 2020

Hoewel het coronavirus voor onzekere tijden heeft gezorgd en veel verschuiving heeft veroorzaakt, blijven de primaire digitale kanalen die marketeers gebruiken ongewijzigd. Daarentegen zijn de online marketingkanalen belangrijker dan ooit. Criteo heeft een onderzoek uitgevoerd naar de negen belangrijkste marketingtrends van 2020. Het resultaat is dit eBook. Het eBook is gebaseerd op inzichten van negenhonderd marketeers wereldwijd en hun visie op het besteden van hun marketingbudgetten.

Influencer marketing

Instagram onderdeel van browser Opera

Instagram is vanaf versie 68 ook in de desktopbrowser van Opera geïntegreerd.

Social

WhatsApp BuurtPreventie en Whapp gaan elkaar versterken

WhatsApp Buurt Preventie en de WeHelpen App – kortweg Whapp – gaan elkaar versterken. Ze starten een gezamnlijk communicatieproject waardoor twee groepen burgers elkaar straks beter vinden: buurtgenoten die een oogje in het zeil houden op straat, en mensen die onderlinge hulp in hun buurt organiseren.

Tech
Premium

Een miljoen euro voor Oneplanetcrowd

Crowdfundingplatform Oneplanetcrowd haalt een miljoen euro groeigeld op bij het Europese Investeringsfonds EIF.

Venture
Premium

OBI4wan koopt HowAboutYou

Na jaren van nauwe samenwerking besluit OBI4wan om zijn partner HowAboutYou te kopen, zo maakten de bedrijven vanochtend bekend.

Social

New Kids on the Blog – deel 1: Reddit

De ontwikkelingen in ons huidige dynamische social media landschap vliegen ons om de oren en zo ook de komst en mogelijkheden van (nieuwe) kanalen.

Social

Hoe Pinterest kan bijdragen aan je marketingstrategie

Wanneer we op zoek zijn naar inspiratie voor bijvoorbeeld ons interieur, vakantie of kookkunsten dan laten we vaak Google het zoekwerk doen. Maar een platform dat aan populariteit groeit op dit gebied is Pinterest.

Marketing

‘YouTube werkt aan rivaal TikTok’

YouTube werkt naar verluidt aan een rivaal van TikTok, de enorm populaire video-app van ByteDance. De nieuwe dienst genaamd Shorts zou nog voor het einde van het jaar moeten uitkomen.

Video
Premium

Gebruik WhatsApp schiet 40% omhoog

Het gebruik van WhatsApp is in de afgelopen weken met veertig procent toengenomen, aldus marktonderzoeker Kantar. Mensen zoeken vaker onderling contact en met de groepen waarin ze actief zijn.

Social