More stories

WhatsApp BuurtPreventie en Whapp gaan elkaar versterken

WhatsApp Buurt Preventie en de WeHelpen App – kortweg Whapp – gaan elkaar versterken. Ze starten een gezamnlijk communicatieproject waardoor twee groepen burgers elkaar straks beter vinden: buurtgenoten die een oogje in het zeil houden op straat, en mensen die onderlinge hulp in hun buurt organiseren.

Tech
Premium

Een miljoen euro voor Oneplanetcrowd

Crowdfundingplatform Oneplanetcrowd haalt een miljoen euro groeigeld op bij het Europese Investeringsfonds EIF.

Venture
Premium

OBI4wan koopt HowAboutYou

Na jaren van nauwe samenwerking besluit OBI4wan om zijn partner HowAboutYou te kopen, zo maakten de bedrijven vanochtend bekend.

Social

New Kids on the Blog – deel 1: Reddit

De ontwikkelingen in ons huidige dynamische social media landschap vliegen ons om de oren en zo ook de komst en mogelijkheden van (nieuwe) kanalen.

Social

Hoe Pinterest kan bijdragen aan je marketingstrategie

Wanneer we op zoek zijn naar inspiratie voor bijvoorbeeld ons interieur, vakantie of kookkunsten dan laten we vaak Google het zoekwerk doen. Maar een platform dat aan populariteit groeit op dit gebied is Pinterest.

Marketing

‘YouTube werkt aan rivaal TikTok’

YouTube werkt naar verluidt aan een rivaal van TikTok, de enorm populaire video-app van ByteDance. De nieuwe dienst genaamd Shorts zou nog voor het einde van het jaar moeten uitkomen.

Video
Premium

Gebruik WhatsApp schiet 40% omhoog

Het gebruik van WhatsApp is in de afgelopen weken met veertig procent toengenomen, aldus marktonderzoeker Kantar. Mensen zoeken vaker onderling contact en met de groepen waarin ze actief zijn.

Social
Premium

Nextdoor introduceert Groepen en Hulpkaart

Buurtapp Nextdoor voert twee nieuwe diensten in waarmee buurtgenoten elkaar beter moeten vinden rondom bepaalde thema’s. In Groepen kunnen ze over specifieke onderwerpen praten, via Hulpkaart zoeken en bieden buren elkaar hulp aan.

Venture

Homo digi-Ludens

De leukste volwassenen die ik ken, hebben iets speels behouden. Een jongensachtige charme, een kokette meisjesachtige blik.

Innovatie

Hoe breng je influencer-marketing op een hoger niveau?

Consumenten hebben steeds sneller door wanneer bedrijven gebruik maken van verkooppraatjes. De doelgroep heeft behoefte aan gepersonaliseerde content en influencer-marketing speelt hier goed op in.

Online marketing

Ook LinkedIn krijgt Stories

Ook LinkedIn krijgt een soort Stories, oftewel de mogelijkheid om content in een verhaallijn te plaatsen. Stories is bekend van Snapchat, Instagram, Facebook en YouTube.

Tech

Zes op de tien Fransen op sociale media

Zes op de tien Fransen maken gebruik van sociale media, zo blijkt uit de nieuwe studie van Médiamétrie.

Social

Belastingdienst gaat vragen beantwoorden via Instagram

Belastingplichtigen kunnen vragen over hun aangifte vanaf 1 maart ook stellen via sociale media, waaronder Instagram.

Social

Basic-Fit opent kanaal op TikTok

Fitnessketen Basic-Fit lanceert in samenwerking met social media bureau GoSpooky een eigen kanaal op TikTok.

Social

‘Social influencers schetsen een zorgwekkend positief beeld van alcohol’

Social influencers die populair zijn onder jongeren, blijken veel en positief over alcohol te praten. Ook is vaak niet duidelijk wanneer het om reclame voor grote alcoholmerken gaat. Dit is de conclusie van onderzoek naar hoe influencers op social media over alcohol communiceren door de Universiteit van Amsterdam.

Social