‘Efteling vaakst genoemd op Instagram’
Van alle Nederlandse attracties worden op Instagram het vaakst foto’s geplaatst van de Efteling. Dit blijkt uit onderzoek van TravelBird. Internationaal is Disneyland in Californië het populairst.
Van alle Nederlandse attracties worden op Instagram het vaakst foto’s geplaatst van de Efteling. Dit blijkt uit onderzoek van TravelBird. Internationaal is Disneyland in Californië het populairst.
Social media zijn verworden tot commerciële kanalen waar vooral wordt gezonden. De interactie is aan het verdwijnen, zegt Roos van Vugt van Merkwerker tijdens The Social Conference 2017. Shedding the social tag, noemt zij die ontwikkeling.
Arjen Lubach (genomineerd voor Beste Video, Beste Inhaker, Beste BN’er) en Tim Hofman (genomineerd voor Beste YouTuber, Beste Snapchatter, Beste BN’er) zijn met drie nominaties op zak de grootste kanshebbers van de vierde editie van De Beste Social Awards, de prijzen voor de meest creatieve uitingen op social media.
Voor je bedrijf is het belangrijk om online reviews te verzamelen. Dit kun je doen via je eigen website of gebruikmaken van een extern klantbeoordelingssysteem. In dit artikel bespreken we de laatste optie en bekijken we de acht beste reviewsites voor het verzamelen van online beoordelingen.
T-Mobile gebruikt social media niet alleen om klantvragen te beantwoorden, maar ook om op zoek te gaan naar productinnovaties. Dit vertelt conversatiemanager Jacob van Hoof tijdens The Social Conference 2017.
Na de zoektocht naar een nieuwe vlogger in 2016 is jongerenzender XITE druk bezig met het opzetten van een nieuwe spraakmakende campagne voor het komende festivalseizoen. Manon Fennis vertelt tijdens The Social Conference 2017 over de plannen.
In het eerste kwartaal van 2017 is het aantal berichten op social media over reisgerelateerde AR/VR-ervaringen gestegen met 13 procent. Dit meldt Adobe Digital Insights (ADI) op basis van de Amerikaanse markt.
Het sociale aspect van social media is aan het ondersneeuwen. Van interactie is steeds minder sprake. Dat stelt Stéphan Lam van Boardroomsocial tijdens The Social Conference 2017.
Social media-platform Hootsuite lanceert een apart fonds voor ontwikkelaars. Daarvoor wordt 5 miljoen dollar opzij gezet.
Nieuwe klanten bereiken lukt verreweg het best via betaalde social mediacampagnes. Meer dan de helft van de Europese en Amerikaanse marketeers boekt er succes mee. Betaalde search volgt met afstand op de tweede plek (28 procent). Het minst effectief blijkt organische search (16 procent).
Betaalbedrijf Square van Twitter oprichter en CEO Jack Dorsey heeft het team van Yik Yak overgenomen, een een sociale media app waarmee anonieme discussies mogelijk zijn.
Facebook heeft Dynamic Ads for Travel nu ook opengesteld voor vluchten. Dit betekent dat luchtvaartmaatschappijen en andere vliegticketverkopers potentiële klanten kunnen retargeten op Facebook, Instagram en daarbuiten via het Audience Network.
De Amerikaanse telecom- en mediatoezichthouder FTC heeft tientallen influencers per brief een waarschuwing gestuurd. De veelgebruikers van YouTube, Snapchat en […]
Instagram heeft het aantal maandelijkse actieve gebruikers in amper twee jaar verdubbeld naar 700 miljoen. Dat is hoofdzakelijk te danken aan het nieuwe onderdeel Stories, waarbij berichten na 24 uur vanzelf verdwijnen.
Social media platformen moeten meer doen om daders van wraakporno en andere schadelijke content op te sporen. Dit zegt Menno Weij van SOLV Advocaten in gesprek met Hans Voorn tijdens The Social Conference 2017.