More stories

Snapchat krijgt kaartweergave

Om zijn copycats voor te zijn introduceert Snapchat een nieuwe functie Snap Map. Op een kaart staat aangegeven waar vrienden zich bevinden en van hen zijn dan ook meteen verhalen af te spelen.

Marketing

250 miljoen gebruikers voor Instagram Stories

Instagram Stories, het onderdeel dat de Facebook dochter heeft afgekeken van Snapchat, heeft 250 miljoen dagelijks actieve gebruikers. Dat meldde verkoopdirecteur Carolyn Everson aan CNBC.

Marketing

Dorst & Lesser opent kantoor in Brussel

Socialmediabureau Dorst & Lesser heeft een kantoor geopend in Brussel om daar vandaan zijn internationale klanten te kunnen bedienen.

Campagnes

Snapchat torent boven Cannes uit met blikvangers

Met een groot reuzenrad, een private lounge en een gigantisch billboard op het Palais krijgt Snapchat alle aandacht van bezoekers en passanten op de boulevard in Cannes.

Cannes Lions

Nieuwe tak Divimove voor performancemarketing op YouTube

Divimove richt een nieuwe tak op die zich puur richt op performancemarketing op YouTube.

Online advertising

Adverteerders krijgen zelfbediening op Snapchat

Een admanager en certificatieprogramma voor partnerbedrijven rollen eindelijk uit de stallen bij Snapchat. Het fotobedrijf biedt de markt, na lang talmen, nu de middelen om op wat professionelere en grootschaliger wijze reclame uit te venten op Snapchat.

Online advertising

3D-verhalen van Rotterdams Relive grijpen sportwereld

Afgelopen weekend tikt de start-up Relive uit Rotterdam weer een record aan: tienduizend nieuwe registraties op een dag. De 3D-videoverhalen raken een snaar bij fietsers en, sinds kort, ook bij hardlopers.

Start-ups

JPMorgan verlaagt koersdoel Snap

De Amerikaanse bank JPMorgan verlaagt zijn koersdoel van het aandeel Snap van 20 naar 18 dollar.

Social

Ook Social Awards voor Tim Hofman, Arjen Lubach en Netflix

Tim Hofman heeft vanavond drie Social Awards binnengesleept. Hij won in de categorieën Beste BN’er, Beste YouTuber voor zijn serie #BOOS en Beste Snapchatter. Arjen Lubach kreeg de onderscheiding voor Beste Video (Even voorstellen aan Trump) en Beste Inhaker (Kamergotchi).

Social

Heineken grootste winnaar Beste Social Awards (Zakelijk)

Heineken kwam als grootste winnaar naar voren bij de uitreiking van De Beste Social Awards – Business, de prijzen voor de beste creatieve uitingen van bedrijven en merken op social media. Heineken ontving onderscheidingen in de categorieën Beste Inhaker, Beste Advertising en Beste Copywriting.

Social

AB Inbev neemt belang in Ratebeer.com

Biergigant AB Inbev verwerft een minderheidsbelang in het populaire bierplatform Ratebeer.com. De community annex vergelijkingssite zegt onafhankelijk te zullen blijven opereren.

Start-ups

KLM breidt dienstverlening via Twitter en WeChat uit

KLM maakt met ingang van vandaag de boekingsbevestiging, incheckinformatie, instapkaart en vluchtstatus beschikbaar voor haar passagiers op Twitter en WeChat in tien verschillende talen.

Travel

Video verslaat social

Tieners staan vrijwel 24/7 in contact met elkaar via hun smartphone. En lijken niet weg te slaan bij de social media-apps. Toch spendeert het grootste deel van hen de meeste tijd aan mobiele video. Maar liefst 71 procent van de tieners kijkt meer dan drie uur video per dag.

Video
Premium

Snakeware werft personeel via broncode website

Internetbureau Snakeware kiest een nieuwe, nogal techie manier om nieuwe medewerkers te vinden: het verstopt vacatures in de broncode van een website.

Digital Agencies

Matthew Ogle van Spotify naar Instagram

Matthew Ogle, die bij Spotify verantwoordelijk was voor Discover Weekly, verhuist naar Instagram. Na twaalf jaar muziek wil hij eens wat anders.

Social