L’Oréal Nederland eerste Nederlandse adverteerder op datingapp Happn
L’Oréal Nederland wordt de allereerste Nederlandse adverteerder op datingapp Happn. Happn is een app die zich richt op het matchen […]
L’Oréal Nederland wordt de allereerste Nederlandse adverteerder op datingapp Happn. Happn is een app die zich richt op het matchen […]
Bedrijven doen er goed aan het gebruik van humor wat te minderen. Een kleine grap en wat ‘persoonlijkheid’ in het online klantcontact kunnen geen kwaad, maar medewerkers moeten zich realiseren dat de grens tussen vervelend en ‘cool’ heel dun is. Dat concludeert Sprout Social, het bedrijf achter de gelijknamige software, na een onderzoek.
De hashtag is vandaag tien jaar oud. Op 23 augustus 2007 stelde Twitter-gebruiker Chris Messina voor om de hashtag te gebruiken om conversaties op het platform met elkaar te verbinden. Van #Trump tot #pokemonGO, hashtags zijn tegenwoordig niet meer weg te denken.
Waarom zou je bij het samenstellen van een rondreis het wiel steeds opnieuw moeten uitvinden in plaats van te profiteren van de kennis van ervaringsdeskundigen? Dit is het uitgangspunt voor reisdeelplatform Trollie, vertelt medeoprichter Arne van Noorloos.
De nieuwe populaire datingapp Happn heeft in Nederland, naar eigen zeggen, zeshonderdduizend gebruikers. Van hen zou ongeveer de helft maandelijks actief zijn. Het aantal downloads groeit rap en de app kan zichzelf zachtjesaan gaan beschouwen als concurrent voor Tinder.
’s Werelds grootste website gaat in Nederland de directe concurrentie aan met Marktplaats.nl. De eBay-dochter lijkt zich echter geen zorgen te maken. “Concurrentie is nog een grotere stimulans om ons platform elke dag weer verder te verbeteren”, klinkt het nuchter.
Uitgever Zoomin.TV uit Amsterdam tekent een samenwerking met het Chinese Tencent en kan daardoor op eigen officiële kanalen zijn video’s gaan uitzenden op WeChat, Qzone en Kuaibao.
De omzet van Snap Inc. zou in 2019 kunnen groeien naar 3 miljard dollar, al blijft de achterstand op Instagram bestaan. Die kan tegen die tijd zelfs zo’n 10 miljard dollar aan advertentieomzet binnenslepen, verwacht Citi Research.
Een Rotterdams bankje op plein 1940 gaat op Facebook en Instagram zijn gevoelens delen. Het is het eerste ‘pratende’ bankje van het land en nodigt Rotterdammers uit na te denken over de toekomst.
Dat Facebook vergeefs heeft geprobeerd Snap over te nemen, is bekend. Maar nu blijkt dat ook Google vorig jaar nog een poging heeft gedaan, met een bod van 30 miljard dollar.
Google weigert zijn grotendeels mislukte sociale platform Google Plus los te laten. Het bedrijf test nieuwe functies en zoekt daarvoor proefpersonen.
Microblog Twitter heeft in het afgelopen kwartaal het aantal maandelijkse actieve gebruikers met vijf procent zien toenemen. Het aantal dagelijkse gebruikers steeg in een jaar tijd met 12 procent. CEO Jack Dorsey zegt blij te zijn met die groei, maar verdienen doet Twitter nauwelijks aan die nieuwe gebruikers.
KLM heeft een interactieve plattegrond van Schiphol gelanceerd die is bedoeld voor overstappende passagiers. De kaart is te vinden in de KLM-app (iOS) en via KLM op Facebook Messenger, Twitter en WeChat.
Welke Nederlandse reismerken scoren het best op social media? Emerce en Buzzcapture presenteren de kwartaalmonitor Social Travel 30. Met een verrassend grote rol voor vakantieparken.
Een nieuw online mediaplatform brengt de allergrootste sterren uit de wereld bijeen om, tegen betaling, persoonlijke videoboodschappen naar hun fans te sturen. Eugene Hendrikx verliet Divimove om Fantube te bouwen.