More stories

‘Ik wil het persoonlijke terugbrengen in media’

Een nieuw online mediaplatform brengt de allergrootste sterren uit de wereld bijeen om, tegen betaling, persoonlijke videoboodschappen naar hun fans te sturen. Eugene Hendrikx verliet Divimove om Fantube te bouwen.

Video

Facebook naar 2 miljard actieve gebruikers

Facebook heeft inmiddels 2 miljard gebruikers, vier jaar nadat het eerste miljard was bereikt. Het staat daarmee op ruime afstand op YouTube, dat 1,5 miljard actieve gebruikers telt.

Facebook

Ouderen maken inhaalslag op sociale media

Acht op de tien Nederlanders van 12 jaar of ouder maken gebruik van sociale netwerken als WhatsApp, Facebook of Twitter. […]

Marketing

Een artikel plaatsen op LinkedIn: Best Practices

Veel B2B bedrijven halen al indrukwekkende resultaten met het publiceren van langere artikelen op LinkedIn. In dit artikel leer je wat het publiceren van artikelen op LinkedIn je kan brengen, hoe je dit het beste kunt aanpakken en welke valkuilen je beter kunt vermijden.

B2B Digital

Maker Todoist lanceert concurrent Slack

Slack, maar wel overzichtelijk. Zo positioneert softwareontwikkelaar Doist, maker van Todoist uit Chili, zijn nieuwe product Twist.

Social

Snapchat inzetten als marketingtool

Snapchat-marketing vraagt om een frisse nieuwe insteek. Want Snap is een medium met eigen regels, en geen Twitter of Facebook in een ander jasje. Leer niet alleen de jonge gebruiker, maar ook de app kennen. En krijg toegang tot een heel nieuwe doelgroep.

Social

Telefoon spoedig Nederlands dominante nieuwsdrager

Televisie is niet meer Nederlands dominante kanaal voor het verspreiden van nieuws. Binnenkort neemt de telefoon het over van de laptop en desktop als primaire drager.

Facebook

Snapchat krijgt kaartweergave

Om zijn copycats voor te zijn introduceert Snapchat een nieuwe functie Snap Map. Op een kaart staat aangegeven waar vrienden zich bevinden en van hen zijn dan ook meteen verhalen af te spelen.

Marketing

250 miljoen gebruikers voor Instagram Stories

Instagram Stories, het onderdeel dat de Facebook dochter heeft afgekeken van Snapchat, heeft 250 miljoen dagelijks actieve gebruikers. Dat meldde verkoopdirecteur Carolyn Everson aan CNBC.

Marketing

Dorst & Lesser opent kantoor in Brussel

Socialmediabureau Dorst & Lesser heeft een kantoor geopend in Brussel om daar vandaan zijn internationale klanten te kunnen bedienen.

Campagnes

Snapchat torent boven Cannes uit met blikvangers

Met een groot reuzenrad, een private lounge en een gigantisch billboard op het Palais krijgt Snapchat alle aandacht van bezoekers en passanten op de boulevard in Cannes.

Cannes Lions

Nieuwe tak Divimove voor performancemarketing op YouTube

Divimove richt een nieuwe tak op die zich puur richt op performancemarketing op YouTube.

Online advertising

Adverteerders krijgen zelfbediening op Snapchat

Een admanager en certificatieprogramma voor partnerbedrijven rollen eindelijk uit de stallen bij Snapchat. Het fotobedrijf biedt de markt, na lang talmen, nu de middelen om op wat professionelere en grootschaliger wijze reclame uit te venten op Snapchat.

Online advertising

3D-verhalen van Rotterdams Relive grijpen sportwereld

Afgelopen weekend tikt de start-up Relive uit Rotterdam weer een record aan: tienduizend nieuwe registraties op een dag. De 3D-videoverhalen raken een snaar bij fietsers en, sinds kort, ook bij hardlopers.

Start-ups

JPMorgan verlaagt koersdoel Snap

De Amerikaanse bank JPMorgan verlaagt zijn koersdoel van het aandeel Snap van 20 naar 18 dollar.

Social