‘Bedrijven zijn niet meer social op social media’
Het sociale aspect van social media is aan het ondersneeuwen. Van interactie is steeds minder sprake. Dat stelt Stéphan Lam van Boardroomsocial tijdens The Social Conference 2017.
Het sociale aspect van social media is aan het ondersneeuwen. Van interactie is steeds minder sprake. Dat stelt Stéphan Lam van Boardroomsocial tijdens The Social Conference 2017.
Social media-platform Hootsuite lanceert een apart fonds voor ontwikkelaars. Daarvoor wordt 5 miljoen dollar opzij gezet.
Nieuwe klanten bereiken lukt verreweg het best via betaalde social mediacampagnes. Meer dan de helft van de Europese en Amerikaanse marketeers boekt er succes mee. Betaalde search volgt met afstand op de tweede plek (28 procent). Het minst effectief blijkt organische search (16 procent).
Betaalbedrijf Square van Twitter oprichter en CEO Jack Dorsey heeft het team van Yik Yak overgenomen, een een sociale media app waarmee anonieme discussies mogelijk zijn.
Facebook heeft Dynamic Ads for Travel nu ook opengesteld voor vluchten. Dit betekent dat luchtvaartmaatschappijen en andere vliegticketverkopers potentiële klanten kunnen retargeten op Facebook, Instagram en daarbuiten via het Audience Network.
De Amerikaanse telecom- en mediatoezichthouder FTC heeft tientallen influencers per brief een waarschuwing gestuurd. De veelgebruikers van YouTube, Snapchat en […]
Instagram heeft het aantal maandelijkse actieve gebruikers in amper twee jaar verdubbeld naar 700 miljoen. Dat is hoofdzakelijk te danken aan het nieuwe onderdeel Stories, waarbij berichten na 24 uur vanzelf verdwijnen.
Social media platformen moeten meer doen om daders van wraakporno en andere schadelijke content op te sporen. Dit zegt Menno Weij van SOLV Advocaten in gesprek met Hans Voorn tijdens The Social Conference 2017.
Deze zomer zal Pinterest de Promoted Pins in Nederland lanceren. Daarnaast introduceert het bedrijf een vorm van ‘video advertising’. Dat vertelt Maarten Bierman van The Pinfluencers op The Social Conference.
Een wereldprimeur voor Madame Tussauds in Berlijn en alle andere filialen van het wassenbeeldenmuseum kijken mee. Volgende maand gaat daar een nieuw ‘beeld’ live, een 3D-projectie van een van Duitslands bekendste Youtubers: Bianca ‘Bibi’ Heinicke.
Parkmobile is als een van de eerste Nederlandse bedrijven een reclamecampagne begonnen op Snapchat. Ondanks de doorgaans wat jongere gebruikersgroep van Snapchat wil de parkeerapp het experiment aangaan.
Bijna zes op de tien Nederlandse reizigers is niet van plan de wachtwoorden van hun social media-accounts te geven wanneer daar bij de Amerikaanse grenscontrole om wordt gevraagd. Dit blijkt uit onderzoek van metazoekmachine Kayak, die stelt dat de voorgestelde maatregel het toerisme naar de VS negatief zal beïnvloeden.
Digitaal marketingbureau Storm Digital gaat aan de slag voor de gloednieuwe KNVB Campus, het ‘kloppend voetbalhart’ van Nederland.
Blogdienst Tumblr, in 2013 opgeslokt door Yahoo voor 1,1 miljard dollar, heeft voor het eerst sinds jaren een nieuwe app gelanceerd. Met Cabana voor iOS kun je met vrienden chatten terwijl je YouTube kijkt.
Onlane begeleidt influencers op alle social media platformen. Dat doet het bedrijf ook voor ‘traditionele’ sinds de overname door MediaLane. Managing director Jonatan de Boer in gesprek met Hans Voorn tijdens The Social Conference 2017.