More stories

Het merk ontrafeld: zo weet Dott Europese steden te overtuigen van deelsteps

Een stad agressief overspoelen met elektrische deelfietsen en -steps om vervolgens de woede op de hals halen van bewoners is er in de plannen van Dott niet bij. Die standaard hoeft niet het nieuwe normaal te zijn, meent CEO Maxim Romain. Hij weet gestaag Europese steden en gebruikers voor zich te winnen. Een strategie met daarin een grote rol voor de branding en digitale identiteit.

Strategy

De grootste valkuilen van experimenteren

Resultaat neerzetten, vooruit gaan, stappen maken, actie ondernemen. In ons werk zijn we dagelijks bezig om toegevoegde waarde te leveren […]

Strategy

Tips om je B2B-whitepapers optimaal te laten renderen

De whitepaper is één van de geheime wapens van goede contentmarketeers. ‘Geheim’, want veel bedrijven kennen de ingrediënten van een werkelijk effectieve whitepaper niet. In dit artikel volgt een kijkje in de keuken van CanvassCompany.

B2B Digital

Zo structureer je je contentmarketing aanpak

Contentmarketing staat samen met social media bovenaan de 2020 activiteitenlijst van Nederlandse marketeers volgens recent onderzoek.

Contentmarketing

Rachel Botsman: ‘Zonder vertrouwen is innovatie weinig waard’

Mobiele technologie en de explosieve groei van innovatieve online producten en diensten hebben ervoor gezorgd dat consumenten met steeds meer bedrijven zakendoen.

Strategy

Industriële revolutie 4.0 of liever revolutie 4.0?

Nu zitten we in de industriële revolutie 4.0. een vervolg op de digitale revolutie die grote impact heeft op onze bedrijfsvoering, de manier van werken en ons bestaan.

Strategy

Nick Bortot (Bux): ‘Bux heeft als doel beleggen makkelijker en leuker te maken’

Tijdens Emerce Financials gaat Hans Voorn in gesprek met Nick Bortot van Bux over het ontstaan van de mobiele app Bux en de plannen om Europa’s nummer 1 te worden.

Financials

Is ‘growth hacking’ een bedreiging voor het bouwen van een sterk merk?

Vandaag de dag halen steeds meer grote ondernemingen growth hackers naar binnen om te innoveren door middel van een continu proces van experimenteren, meten en optimaliseren.  

Strategy

Inspiratie opdoen op Retail’s Big Show: automatiseren of magisch maken

Recentelijk werd de NRF Retail’s Big Show, de grootste retailbeurs in de wereld in NYC weer georganiseerd. Met 38.000 bezoekers […]

Retail

Simon Lelieveldt (SLC Consulting): ‘Nederlandse regelgeving is slecht voor innovatie’

Simon Lelieveldt meent dat Nederland met te veel regels en verplichte registraties vooruitgang belemmert bij de opkomst van nieuwe financiële diensten/technieken.

Financials

Wat komt er allemaal kijken bij disruptieve innovatie?

De Nederlandse wegen zijn overvol, parkeren is vaak een probleem en laten we het nog maar niet eens hebben over de stikstofproblematiek. Dat schreeuwt om innovatie. Maar hoe doe je dat?

Innovatie

Marcel Rienties (SurePay): ‘Elke keer dat jij een overboeking doet, checken wij of de naam en het rekeningnummer bij elkaar horen’

Marcel Rienties van SurePay, onderdeel van Rabobank, over zijn API die controleert of betalers wel echt de juiste persoon adresseren die ze bedoelen bij overschrijvingen. De plannen reiken voorbij de landsgrenzen.

Financials

Sales engagement strategie ontwikkelen? Gebruik deze handvatten

Om succesvol te zijn in sales moeten accountmanagers weten wat de klant wil.  In de praktijk blijkt vaak dat er een mismatch is tussen koper en verkoper.  Accountmanagers weten meestal niet goed wat de prospect écht wil. Hierdoor kiezen zij vaak de verkeerde aanpak en geven ze niet de juiste, relevante informatie. Hoe overbrug je als salesmanager de kloof tussen koper en verkoper? En hoe creëer je de juiste balans tussen traditionele verkooptechnieken en technologie?

Marketing

Het reactionaire verdienmodel van webshops is ten dode opgeschreven 

Transformeer je webwinkelbedrijf tot een (grotendeels) fysieke speler of gebruik als fysieke winkelier de mogelijkheden voor online zichtbaarheid.

Retail

Weg met het traditionele online marketingteam, dit zijn de functies van de toekomst!

Waar staat marketing nu echt voor vandaag de dag en welke marketingfuncties gaan in de toekomst een veel grotere rol van betekenis spelen?

Marketing