More stories

Inspiratie opdoen op Retail’s Big Show: automatiseren of magisch maken

Recentelijk werd de NRF Retail’s Big Show, de grootste retailbeurs in de wereld in NYC weer georganiseerd. Met 38.000 bezoekers […]

Retail

Simon Lelieveldt (SLC Consulting): ‘Nederlandse regelgeving is slecht voor innovatie’

Simon Lelieveldt meent dat Nederland met te veel regels en verplichte registraties vooruitgang belemmert bij de opkomst van nieuwe financiële diensten/technieken.

Financials

Wat komt er allemaal kijken bij disruptieve innovatie?

De Nederlandse wegen zijn overvol, parkeren is vaak een probleem en laten we het nog maar niet eens hebben over de stikstofproblematiek. Dat schreeuwt om innovatie. Maar hoe doe je dat?

Innovatie

Marcel Rienties (SurePay): ‘Elke keer dat jij een overboeking doet, checken wij of de naam en het rekeningnummer bij elkaar horen’

Marcel Rienties van SurePay, onderdeel van Rabobank, over zijn API die controleert of betalers wel echt de juiste persoon adresseren die ze bedoelen bij overschrijvingen. De plannen reiken voorbij de landsgrenzen.

Financials

Sales engagement strategie ontwikkelen? Gebruik deze handvatten

Om succesvol te zijn in sales moeten accountmanagers weten wat de klant wil.  In de praktijk blijkt vaak dat er een mismatch is tussen koper en verkoper.  Accountmanagers weten meestal niet goed wat de prospect écht wil. Hierdoor kiezen zij vaak de verkeerde aanpak en geven ze niet de juiste, relevante informatie. Hoe overbrug je als salesmanager de kloof tussen koper en verkoper? En hoe creëer je de juiste balans tussen traditionele verkooptechnieken en technologie?

Marketing

Het reactionaire verdienmodel van webshops is ten dode opgeschreven 

Transformeer je webwinkelbedrijf tot een (grotendeels) fysieke speler of gebruik als fysieke winkelier de mogelijkheden voor online zichtbaarheid.

Retail

Weg met het traditionele online marketingteam, dit zijn de functies van de toekomst!

Waar staat marketing nu echt voor vandaag de dag en welke marketingfuncties gaan in de toekomst een veel grotere rol van betekenis spelen?

Marketing

Tourism Impact Lab: een nieuwe manier om studenten en reisbedrijven te verbinden

Onlangs vond het eindevenement van het Tourism Impact Lab plaats op de Breda University of Applied Sciences. De belangrijkste bevindingen.

Travel

Een holistische visie op onze grenzen

Het woord ‘grens’ roept meestal een beeld op van een specifieke plaats die fungeert als een afscheiding: een toegangspoort voor passagiers of vracht.

Strategy

Eduard Schaepman (Tribes): ‘Een slecht product is je beste reclame’

In de negende aflevering van OnBrandScan gaat podcast-host Stef Heutink 25 minuten in gesprek met Eduard Schaepman, CEO en oprichter van Tribes.

Strategy

Social Travel 30: deze reismerken trekken in het laatste kwartaal van 2019 de aandacht

Tijd om de balans op te maken van het vierde kwartaal van 2019. Welke reismerken maakten een succesvolle eindsprint naar het eind van het jaar?

Travel

Van slimme displays tot zelfrijdende auto’s: hoe innoveer je om de consument van morgen te bedienen? 

Technologische ontwikkelingen leiden tot veranderend consumentengedrag. De verwachtingen worden bijgesteld, omdat technologieën meer mogelijk maken.

Customer Experience

Dit zijn de grote financiële risico’s van klimaatverandering voor je organisatie

De link tussen klimaatverandering en financiële risico’s wordt niet snel gemaakt, maar deze bestaat wel degelijk

Innovatie

E-commerce met chocola: food kan juist heel goed online verkocht worden

Chocola verkopen via het internet? En dan ook nog eens de luxe versie? Het lijkt een lastige opgave. Want food en online zijn niet echt een match made in heaven. Chocolatier Neuhaus, uitvinder van de praliné, bewijst inmiddels het tegendeel.

E-commerce

Duurzaamheid: De groeiende zakelijke kans voor retailers

Criteo heeft in samenwerking met het connected commerce institute een rapport opgesteld waarin alle sectoren worden geïnformeerd en gepromoot voor een “groenere” en meer welvarende retail. Download het rapport nu om erachter te komen hoe retail verandert en wat klanten over de hele wereld zeggen.

E-commerce