De vijf tips om commitment te krijgen voor je Design Sprint
Je bent eruit! Je wilt een Design Sprint doen. Nu is het tijd om je stakeholders hier in mee te krijgen. Vijf tips om je op weg te helpen.
Je bent eruit! Je wilt een Design Sprint doen. Nu is het tijd om je stakeholders hier in mee te krijgen. Vijf tips om je op weg te helpen.
Wanneer je veel tijd doorbrengt met CIO’s ben je waarschijnlijk weleens het concept data lakes tegenkomen. Simpel gezegd zijn data lakes een verzameling aan ruwe data die door de gehele organisatie heen gebruikt worden. Ze bieden bedrijven de mogelijkheid om te profiteren van big data en de valkuilen van data silo’s te vermijden.
Een reis boeken via platforms als Booking.com en Airbnb is de standaard geworden. Toch zijn er ook nog andere spelers die het net even anders doen zoals “techy reisbureau” Vakanties.nl. Bij Vakanties.nl kun je in realtime combinaties maken van vluchten, hotels en huurauto’s en zo zelf je eigen vakantie samenstellen zonder keuzestress, maar mét hyperpersoonlijke suggesties. Bovendien kun je met vragen over je boeking terecht bij de chatbot, Amber.
Hoe je de weerstand tegen innovatie bij grote bedrijven doorbreekt door de afdeling, collega’s en management er meer bij te betrekken.
Het laatste deel van de serie over de eigenschappen van een design sprint team. Alles over de eigenschappen van een Design Sprint Facilitator.
Boordevol belangrijke winkelmomenten rondt het vierde ‘gouden’ kwartaal het jaar af met warmte, sprankeling en veel mogelijkheden voor retailers om consumenten te bereiken met speciale aanbiedingen en berichten. In dit rapport van Criteo worden de trends die van invloed zijn op deze thema’s beschreven. Ook bevat het rapport een consumentenprofiel van de Nederlandse consumenten. Dit rapport helpt retailers om hun marketingstrategieën en campagnes voor de feestdagen te optimaliseren en effectiever te maken.
Terwijl ieder bedrijf pogingen doet die ene ontwrichtende game changer in de markt te zetten, zien ze een belangrijke vorm van vernieuwing over het hoofd. Veruit de meeste waarde is te vinden in de incrementele innovatie: met kleine stappen vooruit. Maar hoe faciliteer je die weg richting vernieuwing? Wat zijn belangrijke ingrediënten?
De ontwikkelingen in het retail landschap stapelen zich in rap tempo op. Gestimuleerd door een veranderde, veeleisende doelgroep, technologische ontwikkelingen en concurrentie vanuit het buitenland is het voor retailers in Nederland zaak om bij te blijven en niet stil te staan. Steeds meer retail bedrijven kijken daarbij ook naar wat zich afspeelt buiten de landsgrenzen bv in China. Terwijl Amazon voorop loopt in de retailrevolutie in de Verenigde Staten, zorgen namelijk bedrijven zoals Baidu, Alibaba en Tencent voor een disruptie in de Chinese markt. Maar op welke wijze spelen deze veranderingen een rol van betekenis? En met welke trends en retailconcepten moet je als retailer rekening houden?
Conversational commerce gaat in de toekomst een steeds grotere rol spelen in klantenservice én in sales, zo bleek tijdens Emerce Engage.
Ruben Brug en David van Zeggeren nemen per december de dagelijkse leiding over bij strategisch ontwerpbureau Momkai van mede-eigenaar Sebastian Kersten.
Hoe maak je ingewikkelde zaken minder complex, zodat mensen het makkelijker begrijpen? Marco Groenendijk, managing director van creative development agency Gravity, ziet dat simplisme zowel consumenten als bedrijven helpt met het maken van heldere keuzes.
In het vorige deel heb ik je verteld over de eigenschappen van een goede decider in een Design Sprint. In dit tweede deel vertel ik je graag meer over de vijf eigenschappen van een Design Sprint prototyper.
Zeg marketing / communicatie manager, heb je grip op je social media kanalen? En hoe zorg je daarbij dat je niet in de data verdrinkt? Zo werkt het.
De Video on Demand-markt groeit snel – steeds meer consumenten kijken on demand, ten koste van lineaire televisie. Dit biedt mogelijkheden voor video- en contentmakers, maar er is ook sprake veel concurrentie tussen VOD-platforms.
“Meer dan 50 procent van alle IT-projecten faalt en dat komt vaak door onvoldoende voorbereiding!” Digitalisering van je bedrijfsprocessen biedt ruimschoots kansen om (sneller) te groeien, om je onderscheidend vermogen te verbeteren en concurrentievoordeel te creëren. Toch lopen softwareprojecten vaak anders dan verwacht, het ontwikkelen van de software kost meer tijd en geld of mislukt volledig. Hoe voorkom je dit? Door een goede voorbereiding en briefing.