Dit zijn de dertien grootste e-commercetrends van 2020
Door slim in te spelen op de snel veranderende e-commercewereld blijf je in 2020 je concurrentie voor. Dit zijn de trends volgens 10 e-commerce experts.
Door slim in te spelen op de snel veranderende e-commercewereld blijf je in 2020 je concurrentie voor. Dit zijn de trends volgens 10 e-commerce experts.
De meeste succesvolle bedrijven van tegenwoordig hebben één ding gemeen: ze worden geleid door leiders die begrijpen dat een bedrijf, om te kunnen gedijen, zijn prestaties continu moet optimaliseren, op basis van de markt. Bij digital agency INFO noemen ze dit soort leiders en leiderschapsteams ‘NextGen leaders’. Deze whitepaper beschrijft best practices en praktijkvoorbeelden van Greenwheels, MiniBrew en Jumbo Tech Campus.
Verpakkingen krijgen een steeds belangrijkere rol binnen marketing. In dit artikel lees je alles over de laatste trends op dat gebied.
Er was een tijd waarin vrouwen kleren uitzochten voor hun mannen. Tegenwoordig kun je dat ook door een bedrijf laten doen. House of Einstein is zo’n bedrijf. “Wij zijn een online personal shopping service voor mannen. Zij ontvangen een box met kleding die speciaal op maat is samengesteld door een personal shopper”, aldus founder Mei Ling Tan. Maatwerk dus, maar wel gebouwd op een platform. Een platform dat inmiddels ook als SAAS product aan derden wordt verkocht onder de naam Gustein. “House of Einstein bestaat en Gustein is de technologietak. We hebben nu twee hele mooie bedrijven. House of Einstein gaat heel erg de vruchten plukken van de technologische stappen die wij kunnen zetten met Gustein.”
Luchtvaartmaatschappijen veranderen van pure airliners die mensen van A naar B brengen, naar een daadwerkelijk merk dat een reputatie opbouwt door het bieden van individuele klantervaringen.
De peak sales-momenten voor begin 2020 zoals wintersales, Carnaval en Valentijnsdag er alweer snel aan. Hoe kun je als klein bedrijf in 2020 opboksen tegen de grote spelers?
Het is de droom van elk bedrijf om een innovatieve startup-mentaliteit behouden, terwijl je naar een groot bedrijf groeit, of dat al bent.
Je bent eruit! Je wilt een Design Sprint doen. Nu is het tijd om je stakeholders hier in mee te krijgen. Vijf tips om je op weg te helpen.
Wanneer je veel tijd doorbrengt met CIO’s ben je waarschijnlijk weleens het concept data lakes tegenkomen. Simpel gezegd zijn data lakes een verzameling aan ruwe data die door de gehele organisatie heen gebruikt worden. Ze bieden bedrijven de mogelijkheid om te profiteren van big data en de valkuilen van data silo’s te vermijden.
Een reis boeken via platforms als Booking.com en Airbnb is de standaard geworden. Toch zijn er ook nog andere spelers die het net even anders doen zoals “techy reisbureau” Vakanties.nl. Bij Vakanties.nl kun je in realtime combinaties maken van vluchten, hotels en huurauto’s en zo zelf je eigen vakantie samenstellen zonder keuzestress, maar mét hyperpersoonlijke suggesties. Bovendien kun je met vragen over je boeking terecht bij de chatbot, Amber.
Hoe je de weerstand tegen innovatie bij grote bedrijven doorbreekt door de afdeling, collega’s en management er meer bij te betrekken.
Het laatste deel van de serie over de eigenschappen van een design sprint team. Alles over de eigenschappen van een Design Sprint Facilitator.
Boordevol belangrijke winkelmomenten rondt het vierde ‘gouden’ kwartaal het jaar af met warmte, sprankeling en veel mogelijkheden voor retailers om consumenten te bereiken met speciale aanbiedingen en berichten. In dit rapport van Criteo worden de trends die van invloed zijn op deze thema’s beschreven. Ook bevat het rapport een consumentenprofiel van de Nederlandse consumenten. Dit rapport helpt retailers om hun marketingstrategieën en campagnes voor de feestdagen te optimaliseren en effectiever te maken.
Terwijl ieder bedrijf pogingen doet die ene ontwrichtende game changer in de markt te zetten, zien ze een belangrijke vorm van vernieuwing over het hoofd. Veruit de meeste waarde is te vinden in de incrementele innovatie: met kleine stappen vooruit. Maar hoe faciliteer je die weg richting vernieuwing? Wat zijn belangrijke ingrediënten?
De ontwikkelingen in het retail landschap stapelen zich in rap tempo op. Gestimuleerd door een veranderde, veeleisende doelgroep, technologische ontwikkelingen en concurrentie vanuit het buitenland is het voor retailers in Nederland zaak om bij te blijven en niet stil te staan. Steeds meer retail bedrijven kijken daarbij ook naar wat zich afspeelt buiten de landsgrenzen bv in China. Terwijl Amazon voorop loopt in de retailrevolutie in de Verenigde Staten, zorgen namelijk bedrijven zoals Baidu, Alibaba en Tencent voor een disruptie in de Chinese markt. Maar op welke wijze spelen deze veranderingen een rol van betekenis? En met welke trends en retailconcepten moet je als retailer rekening houden?